به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
گفت: تامین علوفه، آبرسانی، حفظ ایلراه‌ها و تامین امنیت عشایر به طور ویژه در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن فصل کوچ گفت: هیچ‌گونه قصوری از سوی مدیران در اختصاص منابع و فرصت‌ها به جامعه عشایری پذیرفتی نیست.

به گزارش "خبردنا"، علی‌محمد احمدی در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فرمانداران نسبت به تقویت گشت‌های انتظامی در هنگام کوچ عشایر اقدام کنند تا امنیت این جامعه فراهم شود.

وی خواستار توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به جامعه عشایری شد و افزود: هیچ‌گونه قصور و بی‌توجهی از سوی مدیران در زمینه اختصاص منابع و فرصت‌ها به جامعه عشایری پذیرفتی نیست.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سهم عشایر از اعتبارات مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی اداره کل امور عشایر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بیش از 6 درصد جمعیت استان عشایری است. ادامه داد: باید یک بازنگری در زمینه مواجهه با جامعه مولد و کم توقع عشایری داشته باشیم زیرا این قشر هنوز تاثیر‌گذار و نافع است.

احمدی خواستار رفتن عشایر به سمت دامداری نوین و چند قلوزایی شد و گفت: تامین علوفه، آبرسانی، حفظ ایلراه‌ها و تامین امنیت عشایر به طور ویژه در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم حمایت جامعه عشایری حاشیه نشین می‌شوند، تصریح کرد: عشایر در صورت عبور از زندگی عشایری حاشیه نشین شده و به یک معضل تبدیل می‌شوند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
بابا جمع کن فقط حرف
نام:
ایمیل:
* نظر: