به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
خبردنا:  قدم زدن در طبیعت بکر پایتخت طبیعت ایران زمین ، گرفتن عکس یادگاری در آبشار یاسوج و تنگ گنجه ای، بازدید از زیبایی‌های روستای توریستی کریک و ... هیچ کدام دل از گردشگر داخلی و خارجی نخواهد برد وقتی قرار باشد این افراد کیلومترها برای پیدا کردن یک دستشویی سالم و تمیز، این پا و آن پا شوند و در نهایت پس از چند ساعت به سرویس بهداشتی‌ای برسند که آنچنا کثیف است که رغبتی برای استفاده کردن از آن نمی ماند و دست آخر هم کلافه و عصبی با لحنی اعتراض‌آمیز حرف های محبت آمیزی ! را نثار مسئولین ذیربط می کنند .

به گزارش"خبردنا" کمبود سرویس های بهداشتی در اماکن گردشگری و تفریحی کهگیلویه و بویراحمد شوخی نیست ، بلکه مشکلی جدی است که هم دغدغه گردشگران و هم فعالان این حوزه بوده و حتی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این سال ها جسته و گریخته به وجود این مشکل اعتراف کرده اند، اما مشکل این است که در این سال ها هیچ گاه عزم جدی برای حل آن وجود نداشته است.

این سالها گردشگرانی که به دیار چهار فصل ایران قدم گذاشته اند خوب می داند در تمام طول اقامت خود در این استان باید هر تدبیری که لازم است، بیندیشد تا کمتر به دستشویی رفتن نیاز پیدا کنند.

به هر حال آنچه واضح است مشکل دستشویی در تمامی شهرهای استان بویژه یاسوج در این سال ها آن قدر ادامه دار بوده که گردشگران چاره ای جز پذیرفتن این واقعیت که این مشکل شاید هیچ وقت حل شدنی نباشد، کنار آمده اند، اما اینها برای گردشگر خارجی بیشتر به توجیه غیرمنطقی می ماند که برایشان پذیرفتنی هم نیست.

واقعیت این است که کمبود سرویس های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است آبروی صنعت گردشگری را به خطر انداخته و این طور که پیداست هنوز هیچ کس، اهمیت این مشکل را احساس نکرده اند .

در جدید ترین اظهار نظر ، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علت اصلی این کمبود را کمی منابع مالی عنوان کرده است .

محمود باقری تاکید کرده که با اعتبارات قطره‌چکانی امکان توسعه گردشگری این استان وجود ندارد.

این مسئول یادآور شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان هفتمین استان در جذب گردشگر است ولی در تخصیص اعتبار جزو 3 استان آخر کشور بوده که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات حوزه گردشگری استان جوابگوی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نیست ، می گوید : دنبال ویلاسازی برای توسعه گردشگری نیستیم در حالی‌که در زمینه احداث سرویس بهداشتی، سکوی نشستن و آبخوری مانده‌ایم.

باقری تصریح کرده که شهرستان بویراحمد با ظرفیت مطلوب گردشگری در سال 95 از سه محل دو درصد نفت، استانی و ماده 180 تنها 606 میلیون و 700 هزارتومان اعتبار اختصاص داده شد در حالی امکان عدم تخصیص 100 درصدی وجود دارد.

این مسئول می گوید: در اوج حضور گردشگر در یاسوج و سی‌سخت از جمله عید فطر هر سال مسئولان استانی از ارائه خدمات به گردشگران گلایه می‎کنند در حالی می‌دانند اعتبار لازم برای احداث سرویس بهداشتی مورد نیاز در مکان‌های گردشگری را نداریم.

وی با طرح این سوال که با اعتبار 20 میلیون تومانی چند سرویس بهداشتی می‌توان احداث کرد می افزاید : مسئولان متولی برای یک بار در زمینه اختصاص اعتبار به حوزه گردشگری نگاه ویژه داشته باشند تا بتوان یک تحول عظیم در این بخش ایجاد کنیم.

با تمام این تفاسیر ، کمبود سرویس های بهداشتی، تمیز نبودن سرویس های موجود، نبود مواد شوینده، بوی نامطبوع و حتی قطع بودن آب برخی سرویس های بهداشتی، اتفاقات ناخوشایندی است که می تواند خاطره بدی در ذهن گردشگر داخلی بگذارد و گردشگر خارجی را نیز از سفر به استان دلزده کند.

شاید زمان آن فرارسیده باشد که مسئولان سازمان گردشگری استان بجای برگزاری انواع جشنواره ها ، هشدار فعالان این حوزه را جدی بگیرند و در کنار برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت ها، از برطرف کردن این نیاز ضروری که به آبروی صنعت گردشگری استانمان گره خورده است، غافل نشوند .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امبلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
محمود باقری را عزل کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: