به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
شهرستان چرام؛
نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بازدید از برخی روستاهای بخش سرفاریاب رفع مشکلات آب و راه مردم این حوزه را در اولویت برنامه های خود اعلام کرد.
به گزارش خبردنا، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان با حضور در برخی روستاهای بخش سرفاریاب (سادات اما‌م زاده علی،دلی خلیفه ای ،دره آخوند،دمه ورودخانه سادات) مشکلات این روستاها را از نزدیک بررسی و سپس ازطرحهای راه،آب،تصفیه خانه وسالن ورزشی چند منظوره سرفاریاب و پل ارتباطی منطقه امام زاده محمود(ع) بازدید کردند.

عدل هاشمی پور در این سفر با بیان رضایت نسبی از مصوبات بازدید قبلی از این منطقه گفت: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی و آبفای روستایی به تعهدات خود عمل کرده و طرح آبرسانی به روستای سادات با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

هاشمی پور با اشاره به مشکل آب شرب منطقه گردشگری دلی خلیفه ای وضرورت تامین آب مردم این منطقه افزود: سازمان جهاد کشاورزی کار مطالعه و طراحی مخزن آب در این منطقه را آغاز کند تا با تامین اعتبار از کمیته برنامه ریزی استان اجرای این طرح آغاز شود.

وی با انتقاد از روند اجرای طرح های راه سازی در منطقه آب حیات سرفاریاب ادامه داد: متاسفانه تجهیزات وماشین آلات راه سازی برای انجام این طرح مناسب وکافی نیستند وعملیات به کندی پیش می رود.

نماینده مردم همچنین از روند اجرا،ساخت تصفیه خانه و سالن چند منظوره ورزشی سرفاریاب اظهار رضایت کرد و افزود: امیدواریم این دو طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان هم درجمع مردم سادات گفت: باتوجه به مشکلات راه روستای دلی خلیفه ای ۲۰۰میلیون تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته است اما این طرح به اتمام نرسید.

علی مردانی افزود: احداث جاده سرفاریاب به سی سخت نیز هم اکنون در حال اجرا است وقطعه دیگر آن نیز درآینده نزدیک به مناقصه می رود.

وی با اشاره به اینکه جاده آب حیات از وضعیت مناسبی برخوردار نیست ادامه داد: طرح احداث و بهسازی آن هم اکنون در حال اجرا است.

علی مردانی گفت:باهمکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ۲۰۰میلیون تومان به جاده دلی خلیفه ای اختصاص یافته که به زودی به پیمانکارواگذار می شود.

معاون امورآب وخاک جهادکشاورزی استان هم در بازدید از روستاهای سادات امام زاده علی (ع)با اشاره به مصوبات سال گذشته گفت: احداث کانال دلی مو به طول ۳۰۰متر و کانال کلو سیسه زار دلی خلیفه ای به طول ۲۰۰متر با وجود کمبود اعتبارات هم اکنون در حال اجرا است که به زودی بهره برداری می شود.

آقای بهاءالدینی از نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خواست باتوجه به وضعیت بحران کم آبی اعتبارات خوبی به بخش کشاورزی این منطقه تزریق کنند.

وی همچنین ازکشاورزان خواست با تشکیل تعاونی آب و تعیین نماینده برای هر تعاونی به ازای هرهکتار ده میلیون بلاعوض برای اجرای آبیاری قطره ای دریافت کنند.

بهاء الدینی گفت:درصورت همکاری کشاورزان،با اجرای این طرح ازهدررفتن آب جلوگیری و راندمان آب از۳۰به ۷۰ کاهش می یابد و آب تمامی باغات این منطقه تامین می شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
تونل کوه خائز چه شد اینهمه گفتی من تونل می زنم پس کو ؟
نام:
ایمیل:
* نظر: