به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
بعد از اعلام تعطیل شدن پروژه احداث تونل دیل بخاطر آنچه اعتراض اهالی یکی از روستاهای منطقه در تأمین آب پروژه از چاه آب شرب روستا اعلام شد، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به مردم بویراحمد گرمسیر نکات مهمی را یادآور شد.
به گزارش خبردنا از یاسوج، غلامرضا تاج گردون در یادداشتی به مردم حوزه بویراحمدی شهرستان گچساران گفته است که برخی بخاطر حسادت و مسائل سیاسی قصد دارند مانع پروژه ملی تونل دیل شوند و اگر مردم همراهی نکنند کاری از دست وی و مسولان محلی برای ادامه روند این پروژه برنمی آید.

در این یادداشت که یک نسخه آن به خبردنا ارسال شده است چنین آمده:

مردم شریف حوزه بویراحمد شهرستان گچساران باسلام و احترام

آرزوی دیرینه مردم این خطه یعنی احداث تونل گردنه دیل با حمایت و همراهی دولت محترم آغاز گردیده و ان شالله حلقه توسعه نیافتگی کشور خواهد شد.

در جلساتی که خدمت معتمدین مردم منطقه و بخصوص روستاهای دیل و آرو داشتم از بین پنج سناریو، مسیر فعلی با هزینه بیش از ۸۰ میلیاردتومان بیشتر صرفا برای اینکه روستاهای قدیمی و پرجمعیت دیل از مسیر جاده اصلی خارج نشود انتخاب شد.

اخیرا تعدادی از اهالی روستای دیل به بهانه های کاملا غیرمنطقی در اجرای پروژه مداخله کرده و بااین روند، پروژه تعطیل و چه بسا تغییر کند. اگرچه می دانم حسادت و بازی سیاسی است و من اصرار بر مسیر کلنگ زده شده دارم ولی اگر همراهی نکنند کاری از دست من و مسوولان محلی برنمی آید.

جهت اطلاع و رفع مشکل و جلوگیری از دخالت های غیرمعمول این یادداشت ارائه شد.

غلامرضا تاج گردون ۲۶ مردادماه ۱۳۹۷ 

به گزارش خبردنا، تونل گردنه دیل با هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود که با احداث این تونل محور دهدشت به پاتاوه به بنادر جنوبی متصل خواهد شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده این تونل که بزرگترین تونل مواصلاتی جنوب کشور است تا سه سال آینده ساخته می‌شود.

برای اجرای این طرح در مرحله اول جاده آبریگون به شهر دوگنبدان به طول هفت کیلومتر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است.

با احداث این تونل، دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران به بنادر جنوبی متصل می شود و 15 کیلومتر از طول جاده کنونی کاسته خواهد یافت.

 تونل دیل گچساران به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر ،خاکبرداری ۸۰۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۴۵۵هزار کیلومتر،بتون ریزی ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ونیز  ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آسفالت آغاز شده است..


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
اميدوارم منتشر شود
مهمترين مانع توسعه فراروي استان رقابتها شبه سياسي است ، و نقطه گريز اين رقابتها كسب كرسي نمايندگي مجلس است اكنون ديگر رقابتهاي مذكور استمراري و نه محدود به ايّام انتخابات شده ، بي اخلاقيها ، زير آب زنيها و چوب لأي چرخ أمور قرار دادن با هدف به زير كشيدن أن و بالابردن ديگري ، افسوس كه حاصل اين أمور تبديل مهمترين ركن دمكراسي به پاشنه آشيل توسعه در استان شده است
نام:
ایمیل:
* نظر: