به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۵۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
خبردنا: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی اقدامات و تندروی‌ها علیه دولت و رئیس جمهوری تبعات تلخی در جامعه خواهد داشت اما مهم‌تر از آن، باید به دنبال منشأ و پشت پرده این اقدامات بود تا مشخص شود چه کسانی صحنه گردان هستند.

«محمدتقی فاضل میبدی» درباره نوشته‌ای ساختارشکن در جلسه اعتراضی قم گفت: این نوع حرکت‌های سیاسی که جز جهل و نادانی هم چیزی در آن نیست، تبعات بسیاری برای کشور و تأثیرات مخربی بر اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی دارد، مانند برخی از تریبون‌های نماز جمعه که آنها هم برای منافع کشور مضر است. اما باید درباره منشأ این اقدامات زشت سیاسی آگاه‌سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: حقیقتاً به این حرکت مشکوک هستم که کسی وجود دارد که سال‌ها پشت چنین جریانی کار می‌کند که در مدرسه فیضیه تابلویی چنین بالا برود و دیده شود، موضوع فوت آقای‌ هاشمی مطرح باشد که ما کشتیم و باز هم می‌کشیم، این عاقبت بسیار بدی برای حوزه خواهد داشت. اگر طلبه‌ای که چنین نوشته‌ای را بالا برده سواد داشت، اصلاً چنین حرکتی را انجام نمی‌داد و این جریان هم به دنبال چنین افراد جوان و ناآگاهی است.

استاد دانشگاه مفید قم درباره برخورد با چنین اقداماتی گفت: قوه قضائیه باید استقلال و دلسوزی خود نسبت به کشور را در این مورد نشان دهد و با این موضوع برخورد کند. در این پلاکارد موضوع زشتی چون فوت آیت‌الله ‌هاشمی مقابل چشم هزاران نفر به دامان جمهوری اسلامی چسبانده شده و باید با آن برخورد شود. وی افزود: علما و فضلای قم از این حرکات بیزارند و یک جریانی در قم مانند دیگر شهرهای کشور شکل گرفته و هدفی جز نابودی دین و روحانیت ندارد.

این جریان می‌خواهد نگاه مردم به حوزه و روحانیت را مخدوش کند و اینکه چرا با چنین عواملی برخورد نمی‌شود و ریشه‌های این قضایا مشخص نمی‌شود، علامت سؤال است.

گفتنی است در تجمع روز پنجشنبه تعدادی از طلاب در قم، پلاکاردی با این نوشته در دست تجمع کنندگان بود :«ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت»


نام:
ایمیل:
* نظر: