به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
تعهد آموزشی این اداره کل در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و خصوصی در سال جاری سه میلیون و ۸۰۰ نفر ساعت است.
خبردنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای این استان پس از کسب مهارت وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش"خبردنا"، فرج الله راد گفت: تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۵۰ نفر ساعت بوده که ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

وی میزان تحقق تعهدات این اداره کل در بخش خصوصی را نیز ۲ میلیون و ۵۰ نفر ساعت دانست و بیان کرد: از این میزان ۸۸ درصد معادل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر محقق شده است.

راد هم چنین گفت: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، برق خودرو، آرماتوربندی، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار شده است.

وی گفت: ۹۳ آموزشگاه آزاد وابسته به اداره کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این استان وجود دارد.

رادتوضیح داد: تعهد آموزشی این اداره کل در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و خصوصی در سال جاری سه میلیون و ۸۰۰ نفر ساعت است.

وی گفت: ۱۸۰ حرفه مهارتی در قالب چهار شاخه در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.

راد افزود: آموزش‌های مهارتی این استان بر اساس نیازسنجی در شهر و روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و کارآفرینی دانست و افزود: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان و ۱۷ شهر است و افزون بر ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: