به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
شب قدر فرصتی ویژه و استثنایی برای تعیین سرنوشت انسان‌هاست و گشایش در کارها و مشکلات در یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان محقق می‌شود.
خبردنا: امام جمعه سرفاریاب با عنوان اینکه پرداخت زکات تاثیر بسیار سازنده ای در تزکیه نفس، تربیت فرزندان صالح و اصلاح امور جامعه و رفع فقر دارد، گفت: پرداخت زکات نه تنها مایه نقصان مال و ثروت نمی شود، بلکه موجب فزونی و برکت می شود.

به گزارش"خبردنا"، حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان از نماز و زکات به عنوان دو اصل مهم در دین اسلام نام برد و گفت: روزه‌داری در ماه رمضان در صورت توانایی را از مهمترین اصول اسلامی است که هر انسان مسلمان باید به آن توجه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سرفاریاب  تاکید کرد: در قرآن کریم، زکات به دنبال نماز آمده است که این تاکیدات نشان از اهمیت پرداختن این مقوله مهم در بین مسلمانان دارد.

وی باتبریک سوم خرداد گفت:آزاد سازی خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس بدست رزمندگان ایران اسلامی شکست سنگینی به دشمن متجاوز و حامیانش وارد کرد

وی افزود: آزادسازی خرمشهر از فرازهای پرافتخار ملت ایران و نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود که عزت و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان داد.

خطیب جمعه سرفاریاب   یادآور شد: فتح خرمشهر در یک جنگی نامتعارف و نابرابر بود که پس از ۵۷۵ روز اشغال آن در ۲۵ روز نبرد سخت سه مرحله   در سوم خرداد سال ۶۱ به دست رزمندگان غیور آزاد و باعث شادی همه ملت ایران اسلامی شد

امام جمعه سرفاریاب  با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر گفت: این شب‌ها را باید قدر دانست و به خودسازی پرداخت

شب قدر فرصتی ویژه و استثنایی برای تعیین سرنوشت انسان‌هاست و گشایش در کارها و مشکلات در یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان محقق می‌شود.

وی با اشاره به این که مراسم های شب‌های قدر به بهترین نحو ممکن و باشکوه برگزار شود، گفت: ضرورت دارد تلاش شود تا حرمت‌ها در این شب‌های بزرگ حفظ شود.

امام جمعه سرفاریاب  اضافه کرد: شب‌های قدر درهای رحمت الهی و خیر و برکت را به روی انسان‌های مومن و مسلمان گشوده است و بهره گرفتن از فیوضات ماه با عظمت رمضان و منزلت شب‌های قدر انسان را به کمال و کامیابی در دنیا و آخرت می‌رساند.

وی تصریح کرد: شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، ذکر، مناجات و عبادت در این شب، بسیار مورد تأکید قرارگرفته است.

‌پژمان  در پایان با بیان اینکه در سه شب احیای ماه رمضان در مساجد این شهر احیای شب‌های قدربرگزار می‌شود، گفت: از همه مردم درخواست می‌کنم که با حضور یکپارچه خود در محافل و مجالس حضور پیدا کنند تا بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر از این خوان گسترده الهی استفاده ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: