به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
مهمترین اولویت کاری امسال مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این شهرستان تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام خواهد بود.
خبردنا: فرماندار گچساران با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است، گفت: تاکنون 288 میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان جذب شده است.

به گزارش"خبردنا"، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری شهرستان گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی‌خوانپایه با اشاره به وقوع حوادث طبیعی از جمله بارندگی‌های سیل‌آسا در ابتدای سالجاری و همچنین هجوم ملخ‌های مهاجر از استان‌های همجوار به شهرستان گچساران از حوادث بحران این شهرستان برشمرد و گفت: باتوجه به همکاری مسوولان مربوطه از جمله جهادکشاورزی و برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌های همجوار موجب شد که از هجوم ملخ‌های مهاجر به سطح باغات و مزارع جلوگیری به عمل آید.

 وی با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات موجب خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد این شهرستان خواهد داشت، ابراز کرد: خوشبختانه به اقدام به موقع از هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات جلوگیری به عمل آمد.

فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح مراتع و جنگل‌های این شهرستان عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک صد هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان طعمه حریق شده است.

خوانپایه با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر موجب ایجاد پوشش گیاهی خوبی در سطح این شهرستان شده، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما این مراتع خشک  و برخی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده است که با همکاری منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت نفت، نیروهای مردمی و انجمن سبزگامان این آتش‌سوزی‌ها مهار شده است.

وی در ادامه به مصرف انرژی برق و آب اشاره کرد و گفت: باتوجه به فصل گرما در این ایام مصرف انرژی برق بیش از حد استاندارد رسیده که در این زمینه توصیه می‌شود الگوی مصرف در ادارات و دیگر مناطق رعایت شود تاخدای‌ناکرده دچار خاموشی‌های مکرر نشویم.

فرماندار گچساران با اشاره به تخصیص اعتبارات در سال مالی 97-98 ابراز کرد: مبلغ 311 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی این شهرستان تخصیص داده شده که تا کنون از این میزان 288میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان جذب شده است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان با اشاره به اینکه 100 درصد اعتبارات عمرانی شهرستان تخصیص یافته است، گفت: از این میزان اعتبار 62 میلیارد تومان اعتبارات ملی- استانی، قریب بر 7 میلیارد تومان اعتبارات استانی، ارتقای شاخص‌ها یک میلیارد و 300 میلیون تومان، از محل 27 صدم اعتبارات ورزشی 3 میلیارد و 900 میلیون تومان و از ماده 10 و 12 حوادث مبلغ 56 میلیارد تومان و مبلغ 126 میلیارد و 500 میلون تومان از محل 3 درصد نفت تخصیص داده شد.

خوان پایه عنوان کرد: این میزان اعتبار در 26 سرفصل و در قالب 60 برنامه برای اجرای 300 طرح عمرانی  از جمله در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا روز 15 تیرماه سالجاری فرصت جذب اعتبارات باقی مانده به صورت اسناد خزانه دارند، ادامه داد: مهمترین اولویت کاری امسال مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این شهرستان تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام خواهد بود.
خوان پایه عنوان کرد: در صورت تأمین و جذب کامل اعتبارات عمرانی مصوب امسال شهرستان گچساران بخش عمده‌ ای از طرح ‌های عمرانی نیمه تمام آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

خوانپایه افزود:  یکی از مشکلات شهرستان این است که اعتبار در اختیار قرار گرفته لیکن پیمانکار فعالیت خود را آغاز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به نظارت بر پروژه‌های  عمرانی هستند، خاطرنشان کرد: در سال مالی جاری دستگاهی که نتواند اعتبار جذب کند و یا پیشرفت فیزیکی پروژه و اعتبار ریالی آن یکسان نباشد اعتباری به آن تخصیص داده نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: