به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
خبردنا : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از حذف برخی رشته های این مرکز علمی خبرداد .
 
به گزارش " خبردنا " به نقل از سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ؛ حجت السلام و المسلمین "علی آل بویه" در دیدار با نمایندگان " کهگیلویه بزرگ " و "بویراحمد و دنا " گفت : حذف رشته های واحد های استان بر اساس رویکرد جدید وزارت علوم که با توافقات به عمل آمده با ریاست عالیه دانشگاه صورت گرفته است می باشد.

وی با اشاره به اینکه این نواقصات را قبلا طی تاریخ های مختلفی سازمان مرکزی به ما گوشزده کرده بود و هدف ترمیم هرم هیات علمی و به تبع آن تصویب رشته محل های متناسب با ظرفیت های هیات علمی است ؛ افزود : با توجه به همجواری ما به استان های بسیار برخورداری همچون فارس،اصفهان،خوزستان و بوشهر که غالب هیات علمی ها متقاضی شهرهای مذکور هستند و حاضر به جذب در این استان نمی باشند لذا ازمهمترین مشکلات به وجود آمده می باشد.

در ادامه غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس ضمن قدر دانی از مدیریت دکتر میرزاده بیان داشت: دکتر میرزاده انسان شایسته و مدیری لایق می باشند که تا الان نسبت به استان محبت مضاعف داشته اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در ادامه گفت ما زمینه جذب هیات علمی داریم ولی با توجه به اینکه فرایند جذب به سختی انجام می گیرد و به تبع آن روند استخدام به کندی صورت می گیرد لذا در این بخش با چالش جدی روبرو هستیم.

غلام محمد زارعی اظهار امید واری کرد وگفت: امیدواریم ریاست عالیه دانشگاه استان ما را همچون استان های بزرگ با یک رویه نگاه نکنند وبا توجه به محرومیت استان نسخه ای جداگانه بپیچانند.

سپس عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی عزت کهگیلویه در واقع به درخشش دانشگاه آزاد اسلامی است و اگر این مهم را از ما بگیرند با توجه به عشیره ای بودن استان تبعات اجتماعی وسیعی را در پی خواهد داشت.

عدل هاشمی پور گفت:ما آماده هر گونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان هستیم جا دارداز خدمات ارزنده و مدبرانه ریاست دانشگاه جناب دکتر حمید میرزاده مراتب قدردانی را داشته باشیم و انتظار داریم که دکتر میرزاده با نگاه ویژه به کهگیلویه این معضل حذف رشته ها را حل و فصل نمایند.

با نگاهی به آنچه بین نمایندگان " بویراحمد و کهگیلویه بزرگ " با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج متوجه می شویم که این واحد علمی دسته گل جدیدی به آب داده و آنهم حذف رشته های از این واحد دانشگاهی است .

هرچند جناب "آل بویه " به تعداد و مقطع رشته های تحصیلی حذف شده اشارتی نداشته یا روابط عمومی این واحد در خبر منتشر شده آنرا نیاورده اند اما پیگیری های " خبردنا " حاکی از حذف    8رشته دکترا و تعدادی رشته کارشناسی ارشد است که آگاهان به نحوه اختصاص رشته دکترا و ارشد به یک واحد دانشگاهی می دانند این حذف چه زحماتی را هدر داده و چه تبعاتی برای آینده یک واحد دانشگاهی خواهد داشت و دیگر به این راحتی رشته تحصیلی آنهم در مقاطع دکترا و ارشد نخواهند داد چرا که گفته می شود شما اگر توانمند در جذب هیات علمی بودید قبلا خودی نشان می دادید !

آنچه جناب "آل بویه " بر آن صحت گذاشته ناتوانی در جذب هیات علمی برای رشته های حذف شده است و البته آنرا به جذب هیات علمی در استانهای همجوار نسبت داده که بنظر می رسد با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان در مقطع دکترا در کشور این ضعف بیشتر به تحرک و مدیریت این دانشگاه در جذب هیات علمی برمی گردد تا توجیه استاد آل بویه !

جالب آنکه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج از فرصت های چندباره سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به این واحد برای جذب هیات علمی به منظور جلوگیری از حذف این رشته ها هم گفته بود ! اما جالب آنکه آقایان پس از چندبار فرصت هم نتوانسته اند هیات علمی جذب کنند حالا دست به دامان نمایندگان " بویراحمد و کهگیلویه بزرگ " شده اند که کمک کنند ولی مشخص نیست این دو نفر چگونه می توانند هیات علمی جذب کنند یا می توانند مجوز راه اندازی رشته بدون هیات علمی مربوطه را بگیرند و اگر چنین قدرتی داشته باشند که ندارند آیا دانشجویان چنین رشته ای با سواد فارغ التحصیل خواهند شد یا خیر ؟ و .........

جالب تر آنکه نمایندگان حاضر در این نشست بجای انتقاد از مدیریت دانشگاه ازاد یاسوج که چنین فرصتی را هدر داده زبان به تمجید میرزاده ئیس دانشگاه آزاد کشور گشوده اند گویی با تمجید از راه دور مشکل ناتوانی جذب هیات علمی اقایان حاضر در همان جلسه مشکل حل می شود ! (مگر اینکه نقد نمایندگان حاضر در این نشست سانسور شده باشد ) .

بهرحال آنچه مشخص است این است که دانشگاه آزاد یاسوج علی رغم فرصت های متعدد با حذف چند رشته دکترا و ارشد دسته گل به آب داده که احتمالا قابل بازگشت نباشد و اگر هم باشد باید رنج بسیار برد .
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
در یک کلام بی عرضگی در مدیریت هست . در گچساران هم چند رشته حذف شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
این دو نفر نماینده خودشون در اخذ مدرکشون مدیون دانشگاه آزادند ای برادر چه انتظاری ازشون دارید!!!!!!
آبشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
1
جناب حاج عادل . من شما را خداوندگار تیتر می دانستم تیتر هایی که کولاک می کرد ولی خداییش این تیتر چه ربطی به موضوع دارد . اگه دنبال بهانه گیری از حاج عدلی راه دیگری هست .
مدیر پایگاه سلام و تشکر ربط تیتر چه ربطی به حاج عدل داره ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
1
نمایندگان مجلس و شورا با این وضعیتی که دنبال دارند یعنی پس رفت کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: