به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
نقدی بر تخریب های سازمان یافته علیه منتخب کهگیلویه بزرگ :

 خبردنا - رضا همتیان : شروع متعهدانه فعالیت های سازنده، و قدم نهادن در راه پیگیری مطالبات عمومی، پیش از آغاز رسمی نمایندگی، نشان از مسئولیت شناسی و تعهد اخلاقی مهندس عدل هاشمی پور نسبت به شعارهایش، و اعتماد راستین مردم به وی و برنامه هایش بوده است.

این تعهد و مسئولیت شناسی و واقع بینی، و اما به مذاق قلیل افرادی خوش نیامده، و در اقدامی بسیار ابتدایی و ناشیانه، بی آنکه عملکردی عملی از عدل هاشمی در قامت نمایندگی مجلس در مقابلشان باشد، دست به نقدی عجولانه و بی اساس زده، که سلب اعتماد عمومی از آنان، و واماندگی و رسوایی شان را بیش از پیش آشکار ساخته است.

نقد که جوهره آن انصاف و احترام به آراء عمومی و اعتماد و صداقت است، زمانی نقدی ارزشمند است، که بدور از احساسات و اغراض شخصی حقیرانه و خیال پردازی و غیب گویی های کذب، بر عقلانیت و مستندات، و درک درست از زمان و اقتضائات آن، و فهم درست از اظهارات و نگرانی های منتخب مردمی متکی باشد، و عوض سنگ اندازی و زمان سوزی و دل بستن به امدادهای غیبی و غرق شدن در بازی های سیاسی و بی اعتنایی به مطالبات عمومی مردم، درک و فهم خود را متوجه این حقیقت سازد که پیروزی حاج عدل هاشمی در انتخابات 7 اسفند، بیش از هر چیز، برآمده از تخریب های فراوان ناجوانمردانه و مغرضانه سالیان اخیر بوده است، که محض رضای اشخاص خاص، و در راه تمنیات شخصی، وی را هدف قرار داده اند، و اما عاقبت با جواب کوبنده ملتی مواجه شده اند که بسیار پیش از این بانی ورود حاج عدل هاشمی به صحنه انتخابات و پشتیبان همواره وی بوده و هستند.

حال درین زمان که حاج عدل هاشمی پور، سخت در پی راه های یافتن برون رفتن استان محروم از بن بست فقر و محرومیت و عقب ماندگی است، در پشت پرده و دور از چشم مردم، دسیسه گرانی عجول و وامانده، سخن از عقب نشینی مهندس عدل هاشمی پور از شعارها و وعده های عمرانی و سازندگی وی بمیان آورده اند، که درین مورد ذکر چند نکته ضروری است:

1)      آنچه عدل هاشمی پور در سخنرانی های خود مکرر بیان نموده است، در معنای واقعی خود، نه شعار، بلکه خواسته و مطالبات برحق مردم بوده است که مسئولیت پیگیری آنان، در پی اعتماد مردم، به وی سپرده شده است.

2)      این مطالبه خواهی ها، اگر در عدل هاشمی مورد اعتماد واقع شد، به سبب سوابق بی شمار عمرانی و سازندگی و محرومیت زدایی های او در نقاط مختلف کشور بوده است، نه بواسطه تهی بودن از تجربه و سوابق عمرانی، و تکیه بر جناح بازی های سیاسی.

3)      این مطالبه محوری مردمی، نشان از آگاهی کامل عدل هاشمی پور از کمبودها و تنگناهای موجود در این حوزه محروم، و نیز بشکلی واقع بینانه، حکایت  پتانسیل و ظرفیت هایی است که این استان ثروتمند و اما محروم در درون خود دارد.

4)      فعالیت های زودتر از موعد عدل هاشمی پور، که رسمیت جایگاهش را از رای حماسی 7 اسفند مردم دارد، نشان از تلاش هدفمند و معقولانه و ستودنی  وی، و مدیریت زمان  و مدیریت منابع مالی در جهت کنترل و تسلط کامل بر حوزه انتخابیه و جایگاه خود، و نیز نگرانی و تعهد عملی و وجدانی وی نسبت به خواسته ها و مطالبات عمومی است.

حال باید این مخربان به افکار عمومی پاسخ دهند که ادعای عقب نشینی پیش از آغاز، با کدام منطق و فهم اجتماعی قابل اعتماد است؟ و برای یک نماینده، که در پی تحلیل و بیان واقعیت ها و چالش های زمان، و یافتن بهترین و سریعترین راه های سرمایه گذاری و عمران جهت مبارزه با محرومیت است، اگر اهل تدبیر و عمل هستند، جز تخریب های تکراری و ملال آور، چه راه و سرمایه گذاران دیگری را پیشنهاد می دهند؟ تخریب های مغرضانه و تجسس و تقابل با منتخب مردم، جز بی اعتنایی به مطالبات و رآی آنان چه معنای دیگری دارد؟

در زمانی که عقلانیت و خردورزی و بخصوص واقع بینی از مشخصه های یک نماینده واقعی است، و عمق محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد خود قضیه ای متفاوت است، آیا این اوج عقلانیت و خردورزی و تعهد یک نماینده نیست که برای رهایی حوزه خود از بن بست محرومیت، نقد مطلوب عموم را بچسبد و نسیه را به کسانی بسپارد که دل به آینده ای موهوم خوش کرده اند، و در قحطی سرمایه و سرمایه گذار، سرمایه گذارانی همچون بنیاد برکت و قرب کوثر و ... را جذب نماید؟

پیش از این، جاده بین المللی پاتاوه دهدشت، بی آنکه ارتباطی با مجموعه تحت مدیریتی وی داشته باشد، و اما عدل هاشمی بجهت تعهد و تعصب به هم استانی های خود، به میدان ساخت و کمک آمد، و با جذب بودجه و منابع مالی لازم، این پروژه مهم را به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی رساند، و امید بسیاری است که در آینده ای نزدیک با با رفع کمبود نقدینگی، با جذب سرمایه گذارانی قدر به سرانجامی مبارک برسد.

کمبود نقدینگی که هزاران پروژه دیگر را نیز در نقطه نقطه کشور نیمه کاره گذاشته است، و در چنین شرایطی هیچ عقل سلیم و آگاه و فهیمی، مرگ و میرهای حاصل از این بحران اقتصادی فراگیر را به پای شخص نمی نویسند.

نشانه ی انکارناشدنی دیگر از حضور سردار هاشمی در این استان، یادآور می شود که بیکاری و فقر گسترده، می توانست عامل اصلی معضلات بزرگ ویرانگری همچون عدم ازدواج واعتیاد و طلاق و پوچی و خودکشی بسیاری از جوانان این استان باشد، و اما  حاج عدل هاشمی پور، با ایجاد اشتغال گسترده جوانان تحصیلکرده استان، و حتی دیپلمه و زیرآن، در نقاط مختلف کشور، و کسب سابقه و فن آموزی آنان، طی بیش از دو دهه، زندگی و جان بسیاری از این جوانان را از گرفتار شدن در دام معضلات ویرانگر نجات داده است.

نقد اگر منصف و بدنبال حل مشکلات مردمی است، چاره ساز و مانع بردار خواهد بود، اگر واقع بینانه و منطقی و دارای منش اجتماعی است میداند که با اراده ی مردم، حاج عدل هاشمی پور منتخب 4 سال مردم حوزه کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده است و اگر واقعا دلسوز و خیرخواه مردم هستند و اگر توان کمک دارند بجای سنگ اندازی و مانع تراشی های ناشیانه و عجولانه، با مردم و منتخب آنان همراه شده، و مطمئن باشند که مادامی که گفتار و کردارشان صادق و محض رضای خدا و بندگانش باشد، مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: