به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
یزدانپناه:
وی بیان کرد: بنای تفویض اختیار و رعایت سلسله مراتب اداری و همچنین تعامل و ارتباط گسترده با دانشجویان را داریم.
خبردنا: چهارمین نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش"خبردنا" ، دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از دغدغه و حساسیت سرپرست دانشگاه برای برقراری ارتباط نزدیک با دانشجویان تشکر کرد و گفت: حق این بوده که از عملکرد توانمند و پر تلاش دکتر یزدانپناه به صورت ویژه به نمایندگی از دانشجویان تقدیر کنم.

ارجمند خطاب به دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این مجموعه که شما با میزان سنگینی از بدهی، بکارگیری‌های بدون ضابطه و چینش ناصحیح نیروهای انسانی در بخش‌های مختلف تحویل گرفتید میراث و یادگار مدریت ناکارآمد و ناصیحح گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان به یک معاونت  دست چندم تبدیل شده بود، ادامه داد: دانشجویان از فضای مسموم و ایجاد شده ناراضی بودند تا اینکه مسئولیت دانشگاه به شما سپرده شد و نسیم امید در بین دانشجویان وزیدن گرفت.

 ارجمند خاطرنشان کرد: در گذشته حمایت از معاونت دانشجویی- فرهنگی و دانشجویان کم بود در رده‌های پایین اهمیت قرار داد که حضور شما بدون شک نقطه عظفی در تاریخ این دانشگاه است و امیدوارم تغییرات موثری را در وضعیت معیشتی و رفاهی دانشجویان ایجاد کنید.

وی با اشاره به اینکه با در دست گرفتن مدیریت دانشگاه علوم پزشکی توسط دکتر یزدانپناه 3 نیروی خوش نام و محبوب بین دانشجویان به عنوان معاون و دو مدیریت دانشجویی و فرهنگی منصوب شدند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکلات موجود دانشجویان شد و ادامه داد: انتظار می‌رود با فروش دو خوابگاه امام رضا(ع) و فاطمیه و احداث دو خوابگاه در محوطه دانشگاه مشکلات را به حداقل برسانید.

ارجمند با بیان اینکه در گذشته به بهانه احداث دانشکده بهداشت در حق دانشجویان اجحاف شده است، بیان کرد: دانشکده فعلی حتی سیستم گرمایشی و سرمایشی ندارد و در واقع دانشجویان در تابستان روزهای گرم و در زمستان روزهای سرد را تجربه می‌کنند.

وی خواستار رفع مشکلات دانشجویان از جمله بحث اینترنت، ساعت ورود و خروج دانشجویان و دیگر مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان شدند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزاری 4 نشست در کمتر از 4 ماه آن هم در فصل تعطیلی دانشجویان نشان دهنده نگاه ویژه سرپرست جدید دانشگاه به حوزه دانشجویی است.

حجت‌الاسلام مسعود داستار تاکید کرد: فضای باز سیاسی جزو دغدغه‌های دکتر یزدانپناه بوده و در این راستا نیز نشستی با سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح با هدف همفکری و تعامل بیشتر در این زمینه داشته است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گسترش فضای باز البته با حفظ و رعایت قانون و اخلاق اسلامیرا جزو اولویت‌ها خود دانست و گفت: سیاست‌های وزارت بهداشت بدون ملاحضه و محافظه کاری اجرایی می‌شود و در این راستا باید برای شکستن فضای یخ زده و سکوت در دانشگاه گام برداریم.

دکتر پرویز یزدانپناه با تاکید بر اینکه برای برون رفت از فضای بسته و یخ زده موجود و ایجاد فضای نشاط و امید به آینده دست یاری به سوی دانشجویان بلند می‌کنم، تصریح کرد: رفتن به سمت پیشرفت و ارتقای دانشگاه در حوزه‌های مختلف مد نظر است و در این مسیر ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد.

وی برای رسیدن به توسعه راهی جز استفاده از تجربیات گذشته گان نداریم، افزود: استراتژی سکوت معنایی ندارد زیرا این روند سبب بی اعتمادی می‌شود و دانشجو باید مطالبه گر باشند.

یزدانپناه بیان کرد: مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه بر اساس  شایسته سالاری و در راستای سیاست‌های وزارتخانه و دولت انتخاب می‌شوند و معتقدیم توسعه در جوامع باید از دانشگاه بگذرد و احترام و استقلال دانشگاه باید حفظ شود.

وی خواستار دخالت نکردن دیگر سازمان‌ها در کار دانشگاه‌ها شد و گفت: در این صورت اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه را متعلق به خود می‌دانند و تلاش آنان برای رسیدن به اهداف مورد نظر بیش از پیش افزایش می‌یابد.

یزدانپناه اظهار داشت: در این راستا حرکت را با حمایت‌های وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و تیم مدیریتی وی، استاندار، دانشگاهیان و دانشجویان آغاز کرده‌ایم و انشالله بتوانیم به جای برسیم که  منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت و مقام عالی وزارت تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت هزینه‌ها با هدف برگشت اعتماد در دستور کار است، خاطرنشان کرد: دانشگاه وجود آن وابسته به دانشجو بوده و رفاه، آسایش و نشاط اجتماعی دانشجو برای ما اصل است

یزدانپناه تصریح کرد: باید به مسائل مختلف در دانشگاه رسیدگی شود و نباید مسائل اعتقادی را سیاسی نکنیم و بدانیم حجاب اعتقادی و عرف بوده و در صورت سیاسی شدن آسیب می‌بیند.

وی گفت: امسال سال انتخابات است باید یک فضای باز سیاسی را ایجاد کنیم و گروه‌های مختلف سیاسی باید بتوانند همدیگر را تحمل کنند.

سرپرست جدید معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار تدوین پیوست و تقویم فرهنگی شد و ادامه داد: این مهم تا 10 مهر باید به مدیریت امور فرهنگی واصل در تا در شورای مدیریت فرهنگی با هدف بودجه تخصیص و تامین اعتبار مصوب شود تا در شروع برنامه دچار مشکل نشویم.

سیدابوالقاسم هادی‌نیا ارتقای کیفیت وضعیت موجود رفاهی و صنفی دانشجویان را اولویت دانست و بیان کرد: بنای تفویض اختیار و رعایت سلسله مراتب اداری و همچنین تعامل و ارتباط گسترده با دانشجویان را داریم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی در دانشگاه ادامه داد: چالش‌ها و مشکلات دانشگاه را دانشجویان نیز باید درک کنند و البته این موضوع نباید مانع خدمات دهی مناسب به دانشجویان باشد.

یکی دیگر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این نشست گفت: در دوره ریاست قبلی دانشگاه با وجود تلاش‌های فراوان در یک سال یک جلسه برگزار نشد و امروز برگزاری 4 نشست در 4 ماه نشان دهنده دغدغه مندی مسئولان بوده و انتصاب‌های معاونت فرهنگی و دانجشویی دانشجویان را امیدوار کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: