به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:
جانبازی تصریح کرد: ۲۱۶ مزرعه فعال و ۳۵ مزرعه غیرفعال پرورش ماهی در استان وجود دارد.
خبردنا: مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیلاب‌های سال زراعی گذشته به حوزه شیلات استان اختصاص یافته است.

به گزارش"خبردنا"، حمزه جانبازی اظهار داشت: این میزان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت های ناشی از بچه ماهی هایی که به دلیل سیلاب از بین رفتند به ۱۱۱ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: مستندات مورد نیاز ۱۹ واحد تولیدی مزارع پرورش ماهی مورد تائید کارگروه استانی قرار گرفته و به زودی پرداخت تسهیلات بلاعوض حوزه شیلات آغاز خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بقیه واحدهای تولیدی خسارت دیده حوزه شیلات خواست با تکمیل مستندات خود از مزایای قانونی پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی ابراز داشت: سیل همچنین به تاسیسات زیربنایی ۳۱ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت زده است که براساس برنامه ریزی و بعد از احراز مستندات قانونی به این بهره برداران نیز تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی پرداخت خواهد شد.

جانبازی تصریح کرد: ۲۱۶  مزرعه فعال و ۳۵ مزرعه غیرفعال پرورش ماهی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شودابراز داشت: نیمه نخست امسال ۶هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه هزار تن کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سیلاب و از بین رفتن بچه ها ماهی ها باعث کاهش تولید ماهی در استان شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: