به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقرسانی به 298 خانوار روستایی در شش ساله گذشته از دولت تدبیر و امید در شهرستان های بویراحمد و دنا خبرداد.
به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، " دکتر نادر جانی پور " در حاشیه نشست کمیته برق های غیرمجاز این شرکت گفت: در شش ساله گذشته از دولت تدبیر و امید، 298 خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا در 27 روستای دارای کُد روستایی وزارت کشور از نعمت برق برخوردار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستاها را حدود 38 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: از 27 روستای برقرسانی شده 25 روستا در شهرستان بویراحمد و 2 روستا در حوزه جغرافیایی شهرستان دنا بوده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 13 خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا نیز با استفاده از انرژی خورشیدی در شش سال گذشته از نعمت برق برخوردار شده که این خانوارها در مناطق سخت گذر و کوهستانی واقع شده اند.

جانی پور، طول شبکه های برق استفاده شده برای برقرسانی به این روستاها را حدود 14 کیلومتر ذکر و خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه شده برای برقرسانی به 298 روستایی برقدار شده از محل بند (ز) تبصره 9 ، عمرانی استانی ، توانیری بند 69 و توانیر بوده است.

وی گفت: روستاهای چشمه جیوری، زرین دو تو کول ارزن، باغ انجیرک، سرگچینه، تل سرخ دیلگون، دم برم – مور زرد زیلایی، کولند زیلایی، چاه روغنی، سیب مداب،  دره بید بابکان، برد چفته ، برآفتاب جلاله و ماشک کار دنا مهمترین روستاهایی هستند که در شش سال گذشته از دولت تدبیر و امید از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

این استاد دانشگاه، روستاهای نده لوداب، له وار حسین، کیمه سفلی و علیا در شهرستان بویراحمد را روستاهایی برشمرد که با استفاده از انرژی های نوین از نعمت برق برخوردار شدند.

جانی پور گفت: برای برقرسانی به تمامی روستاهای برقدار شده در شش سال گذشته 23 ترانسفورماتور نیز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: