به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
هرج‌ و مرج در فضای رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد؛
بازار شایعات، تخریب و تشویش اذهان عمومی با نزدیک شدن به پایان زمان قانونی تبلیغات انتخابات در ۳ حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد داغ‌تر می‌شود.

به گزارش خبردنا،کمتر از 48 ساعت دیگر تا اتمام زمان تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی مانده ولی هر لحظه در استان کهگیلویه و بویراحمد بازار تخریب و شایعات داغ‌تر می‌شود.

استان‌های حوزه زاگرس از جمله کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت عشیره‌ای و قبیله‌ای ساختار سیاسی-اجتماعی متفاوتی با کلان شهرها دارد که بدون شک در آرام کردن فضا و یا بلعکس رسانه‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

در این انتخابات نقش رسانه‌ها بویژه فضای مجازی به عنوان یک ابر رسانه بسیار پر رنگ بوده است تا جایی که به صورت لحظه‌ای شاهد تخریب، تهمت، افترا و ...توسط این رسانه‌های بی در و پیکر هستیم.

ایجاد و راه اندازی رسانه‌های بدون مجوز تنها با هدف ملتهب کردن فضای انتخابات راه اندازی شده و بعد از دوم اسفند برای همیشه عطای فعالیت رسانه‌ای را به لقایش می‌بخشند.

فضای مجازی برای برخی‌ها به اتاق فرماندهی تخریب و توسعه شایعه تبدیل شده تا جایی که تصاویر دعوای چندین سال پیش عده‌ای در خارج از این استان را با عنوان حامیان یکی از کاندیداها در کهگیلویه بزرگ معرفی می‌کنند و هرکه را بخواهند به راحتی با آبرویش بازی می‌کنند.

این جای سوال بوده که چگونه مسئولان و متولیان امر عاملان تخریب کانداها و حامیانشان را شناسایی و دستگیر نمی‌کنند زیرا اینگونه تحرکات در استانی با ساختاری عشیره‌ای بازی کردن آرامش و آسایش مردم است.

بررسی خبرنگاران در 3 حوزه‌ انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد مردم از فضای رسانه‌ای-مجازی این روزهای استان بسیار گلایه‌مند بوده و خواهان پیگیری و برخورد جدی در کمترین زمان ممکن هستند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای رسانه‌ای و مجازی در استان به صورت 24 ساعته مورد رصد قرار می‌گیرد و با عاملان تخریب کاندیداها و برهم زنندگان آرامش مردم بدون ملاحضه برخورد می‌کنیم.

سیدعلی ملک حسینی از تشکیل شعبه ویژه خبر داد و افزود: تاکنون 300 پرونده انتخاباتی تشکیل شده است و البته برخی از تخلفات همچون توهین نیاز به شکایت خصوصی دارد .

وی با اشاره به اینکه برای عاملان برخی از اخبار دروغ که با هدف تشویش اذهان عمومی بوده پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: در زمینه فضای مجازی نیز به صورت مستمر و 24 ساعته تذکر و پیشگیری می‌کنیم./ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: