به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
مسئول روابط عمومی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان؛
دانشفر افزود: متقاضیان برای اخذ پروانه کارشناسی رسمی باید علاوه بر پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه، سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه کارشناسی رسمی را نیز دارا باشند.

خبردنا؛ مسئول روابط عمومی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در خرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، صالح دانشفر اظهار داشت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نظر دارد روز جمعه مورخ ۹ خردادماه سال ۱۳۹۹ آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۹۸ را در ۶۰ رشته کارشناس رسمی برگزار نماید.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام اسفند ماه ۹۸ می‌باشد، گفت: آزمون کارشناسی رسمی مرکز در دو مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول به صورت کتبی و مرحله دوم به صورت مصاحبه تخصصی شفاهی است. داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون کتبی شوند به مرحله دوم (مصاحبه تخصصی شفاهی) دعوت می‌شوند.

دانشفر افزود: متقاضیان برای اخذ پروانه کارشناسی رسمی باید علاوه بر پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه، سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه کارشناسی رسمی  را نیز دارا باشند.

معاون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان ادامه داد: کلیه اطلاع رسانی‌ها اعم از توزیع کارت شرکت در آزمون، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، زمان و مکان آزمون اعلام نتیجه، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق سایت سنجش کشور به آدرس www.sanjesh.org و وبسایت مرکز به نشانی www.Judiciarybar.ir  انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است بموجب ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۷/۰۱/۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی، مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در کشور تشکیل گردید و حاصل آن صدور پروانه و جذب بیش از ۲۳۰۰۰ وکیل و ۱۳۰۰۰ نفر کارشناس رسمی در سراسر کشور و جذب مشاوران خانواده نیز آغاز شده است که به عنوان نهاد برآمده از بطن قوه قضائیه موجب رفع انحصار ایجاد شده توسط کانون وکلا و کانون کارشناسان و همچنین منشاء خدمات موثر در جهت حفظ حقوق عامه و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کارشناسی بوده و گسترش فعالیت‌های آن به موجب آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم مورد توجه قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: