به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
وی افزود: در امر انتخابات قطعاً مشکلات ترافیکی ایجاد خواهد شد هم مردم صبور باشند، هم هواداران و هم عزیزانی که در عرصه هستند، رعایت بکنند.

خبردنا؛مبدأ و مقصد انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی جمعه پیش رو آغاز خواهد شد و در کشور عزیزمان ایران اسلامی باید‌ها و نباید‌های موضوع انتخابات را با حضور سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به گفتگو نشستیم.

به گزارش"خبردنا"، در استان کهگیلویه و بویراحمد این شور انتخاباتی دیده می‌شود. این نشان می‌دهد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد واقعاً برای این مناسبت ملی در کشور ایران اسلامی، کاملا اهمیت قائل هستند و این شور انتخاباتی را در دوم اسفندماه خواهیم دید.
 
در این گفتگو از باید‌ها و نباید‌های انتخابات پیش رو گفت و اموری که لازم است نامزد‌ها، هواداران و لیدر‌های آنان در سطح استان برای برگزاری یک انتخابات پرشور دیگر در استان رعایت کنند تا این حکمین مردم برای تعیین خدمتگزاران خود در قوه مقننه به خوب و در کمال سلامت و امنیت برگزار گردد.

سید علی ملک حسینی در پاسخ به سئوالی که مفهمومی داریم به نام پایش و رصد فضای انتخاباتی در بحث فضای استان کهگیلویه و بویراحمد بر مبنای همین پایش فضای انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد تا این لحظه چگونه است؟

مبدأ و مقصد انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی جمعه پیش رو آغاز خواهد شد و در کشور عزیزمان ایران اسلامی باید‌ها و نباید‌های موضوع انتخابات را با حضور سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به گفتگو نشستیم.

در استان کهگیلویه و بویراحمد این شور انتخاباتی دیده می‌شود. این نشان می‌دهد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد واقعاً برای این مناسبت ملی در کشور ایران اسلامی، کاملا اهمیت قائل هستند و این شور انتخاباتی را در دوم اسفندماه خواهیم دید.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دادستان مرکز استان در این گفتگو از باید‌ها و نباید‌های انتخابات پیش رو گفت و اموری که لازم است نامزد‌ها، هواداران و لیدر‌های آنان در سطح استان برای برگزاری یک انتخابات پرشور دیگر در استان رعایت کنند تا این حکمین مردم برای تعیین خدمتگزاران خود در قوه مقننه به خوب و در کمال سلامت و امنیت برگزار گردد.

سید علی ملک حسینی در پاسخ به سئوالی که مفهمومی داریم به نام پایش و رصد فضای انتخاباتی در بحث فضای استان کهگیلویه و بویراحمد بر مبنای همین پایش فضای انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد تا این لحظه چگونه است؟

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قبل از پاسخ به این سئوال از سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم گفت و افزود: در ایامی هستیم که هنوز فضای کشور ما، فضای شهادت سردار سلیمانی عزیز است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «شهادت سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب هنوز زنده است»، سردار سلیمانی عزیز شیشه عطری بود که دشمنان احمق ما فکر کردند با زدن یک سنگ به این شیشه آنرا خواهند شکست، غافل از اینکه شیشه‌ی عطر وقتی شکست، بوی عطر و نور معنویتش فضا را معطّرتر خواهد کرد.

ملک حسینی افزود: امروز شاهد هستیم که در ۲۲ بهمن عطر وجود و عطر شهادت سردار سلیمانی عزیز، چگونه اتحاد و همدلی را در سراسر کشور ما در رقم زد.

وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای انتخابات هستیم که نشأت گرفته از آثار و برکات شهادت سردار سلیمانی عزیز است امروز حضور پررنگ، چشمگیر، گرم و صمیمی مردم را در فضای انتخابات می‌بینیم، اگرچه همه آن‌ها علایقی دارند، کاندیدای مورد نظرشان هست، اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند در حضور حداکثری و آمدن پای صندوق انتخابات و بله گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، الحمدا... این فضا را در استان داریم، جای شکر دارد.

ملک حسینی به رویکرد دستگاه قضایی کشور پس از انتصاب ریاست جدید این قوه اشاره نمود و اظهار داشت: سیاست دستگاه قضایی با آمدن حضرت آیت الله رئیسی، در حوزه پیشگیری بسیار تقویت شد و سیاست دستگاه قضایی استان در حوزه انتخابات، بنا بر سیاست پیشگیری بود و اقدامات پیشگیرانه‌ی بسیار زیادی در حوزه فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی جلسات هم اندیشی و در حوزه صحبت با کاندیدا‌ها انجام شد.

دادستان مرکز استان گفت: در همه‌ی شهرستان‌های استان خدمت کاندیدا‌های عزیز و مسئولین ستاد‌های آنان بودیم.

این مقام قضایی با اظهار این که همکاران در برنامه‌های مختلف تلویزیونی شرکت و سعی کردند تا امکان دارد، فضا، فضای پیشگیری باشد، بیان داشت: شور و هیجان و حضور گرم مردم تقویت کنند و الحمدا... شاهد بودیم که آثار خیلی خوبی نسبت به دوره‌های گذشته داشت و در بسیاری از آیتم‌ها کاهش چشمگیری را، در حوزه تخلفات داشتیم.

ملک حسینی افزود: سیاست پیشگیری مانع از آن نیست که در آن جا‌هایی که خدای نکرده افرادی بخواهند از خطوط قرمز عبور کنند برخورد نکنند برخورد ما در عبور از خطوط قرمز سریع و قاطع خواهد بود.

دادستان مرکز استان به برخی تخلفات در استفاده از اسلحه در استقبال از نامزد‌ها اشاره نمود و اظهار کرد: بعضی از تخلفات مثل استفاده از سلاح در میتینگ‌ها و در استقبال از کاندیدا‌ها را داشتیم که با زحمت عزیزان امنیتی و انتظامی سریعاً شناسایی و متأسفانه علیرغم میل باطنی مجبور شدیم تعدادی از این افراد را بازداشت و روانه‌ی زندان نماییم و تا بعد از انتخابات در بازداشت خواهند بود.

ملک حسینی در ادامه اظهار داشت: بقیه‌ی افراد هم شناسایی شده و در حال تعقیب هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ما باید از این شور و شعور همه گیر و این فضای خوب و گرمی که در استان هست حمایت کنیم، اما اگر خدای نکرده جایی بخواهد خدشه‌ای وارد شود در مرکز استان و دادستان‌های عزیز ما در شهرستان‌ها و بخش ها، همکاران قضایی با صلابت خواهند ایستاد و برخورد قاطعانه خواهند داشت.

سید علی ملک حسینی در ادامه در خصوص این سئوال که بحث استفاده از سلاح که این روز‌ها خیلی زیاد شده و در فضای مجازی و در کلیپ‌هایی به خارج از استان منتقل شده و این موضوع چهره استان را هم در نظر دیگران بد جلوه داده، برای این موضوع و استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد که بافت قبیله‌ای و عشیره‌ای دارد و با سلاح خو گرفته اند یعنی از قدیم الایام این سلاح بوده، ولی چرا این قدر تأکید می‌شود که در انتخابات از این سلاح استفاده نشود؟ اظهار کرد: در حوزه سلاح و استفاده مردم استان ما نیاز به یک بحث آسیب‌شناسی دقیقی دارد که الآن در این مجال نمی‌گنجد، منتهی همه می‌دانیم سلاح در فرهنگ عشایر، جایگاه خاصی دارد، اما متأسفانه بعضی از عادت‌ها در اثر استفاده مکرر به فرهنگ تبدیل شده است و در طول سالیان گذشته کم ندیدیم عروسی‌ها و مراسمات شادی که با استفاده ناصحیح از این سلاح‌ها تبدیل به عزا شدند ما داشتیم و در طول دوران خدمت قضایی ام، دیدم جوانان رشید، برومند و عزیزی که متاسفانه در یک عروسی، با استفاده غیر اصولی از سلاح، باعث قتل یکی از اقوامش شده و هنوز در زندان است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابات این شور و شعفی که مردم دارند واقعاً چه نیازی به استفاده از سلاح در این اجتماعات و ایجاد رعب و وحشت دارد؟ خطرات احتمالی فراوانی دارد.

ملک حسینی اظهار کرد: الحمدا... در این دوره نسبت به دوره‌های قبل و سالیان گذشته، این فرهنگ رو به اصلاح رفته و خیلی بهتر شده نه اینکه نیست مردم عزیز ما دیدند که در فضای مجازی کلیپ‌های متعددی پخش شد.

وی گفت: متأسفانه یکی دیگر از آسیب‌ها که باید جدا به آن پرداخت فضای مجازی استف که می‌توان یک فرصت برای ما باشد، استفاده صحیح از فضای مجازی است، منتها متأسفانه یک امری که شاهدش بودیم این بود که این تخلفاتی که اتفاق افتاد در حوزه سلاح در فضای مجازی هم درست به آن پرداخته نشد و خیلی بزرگ نمایی شد، خیلی بازنشر‌های گسترده، باعث شد که متأسفانه این شور و حرارت و نشاط بی‌نظیری که در استان ما هست به گونه‌ی دیگری در فضای کشور نشان داده شود که این استفاده از سلاح آسیب هست که با برخورد کردیم، هم نحوه‌ی پرداختن به آن در فضای مجازی آسیب بود که هم می‌تواند آسیب باشد که آثارش رو در این چند روز دیدیم.

دادستان مرکز استان به دستگیری استفاده کنندگان از سلاح در استان اشاره نمود و. گفت: تا امروز بیش از ۱۰ نفر متأسفانه از همشهریان وهم استانی‌ها در شهرستان‌های مختلف، به همین علت تا بعد از انتخابات در بازداشت هستند و مصوب شد که و بعضاً که از سلاح غیرمجاز استفاده کردند و سلاح غیرمجاز که مجازات جداگانه‌ای خواهد داشت این‌ها رو بدون ملاحظه با آنان برخورد خواهیم کرد و توصیه ما این هست که در ایام کوتاه باقیمانده انتخابات رعایت کنند.

سید علی ملک حسینی به مسئله‌ی سخنرانی‌های نامزد‌ها در نقاط مختلف استان اشاره نمود و اظهار کرد:امروز خصوصاً در حوزه‌ی مرکز استان به صورت همزمان سخنرانی کاندیدا‌های عزیز رو خواهیم داشت قطعاً آنچه که در طول یک هفته در فضای تبلیغات اتفاق افتاد ما پیش‌بینی ماف یک حضور باز، پرشور و ان شاالله پر شعور و گرم و صمیمی از مردم است منتهی این حضور گرم و صمیمی نباید جای دیگری مشکلی برای دیگران ایجاد بکنند.

وی گفت: از کاندیدا‌های عزیز، ستاد‌های تبلیغاتی و مردم و هواداران کاندیدا‌ها تقاضا این هست، که، انشاءالله همانطوری که در طول این یک هفته ما الحمدلله مشکل خاصی و علیرغم این همه شور، علیرغم این همه سیل جمعیت که در مراسمات مختلف شرکت کردند نداشتیم ان شالله امروز هم مراعات بکنند رأس ساعت مقرر که برای سخنرانی در نظر گرفتن و از همان ساعت شروع و در ساعتی که به اصطلاح و تعیین کردن برای پایان مراسمات در همان ساعت هم تمامشود و خواهش می‌کنم از مسیر‌هایی که برای آنان تعیین می‌شود بروند که باعث ایجاد ترافیک نشود، چون در سطح شهر یاسوج و شهرستان‌های استان از لحاظ و این جمعیت که امروز پای کار هستند شرایط ویژه‌ای دارند.

وی افزود: در امر انتخابات قطعاً مشکلات ترافیکی ایجاد خواهد شد هم مردم صبور باشند، هم هواداران و هم عزیزانی که در عرصه هستند، رعایت بکنند.

ملک حسینی افزود: بالاخره ممکنه در این ترافیکی که ایجاد میشه خدای نکرده شخصی مریضی داشته باشد نیازمند است که به بیمارستان برسد به این دیگر حق الناس است و یا ایجاد سر و صدای نامتعارف و قطعاً اگر مواردی باشد که خارج از عرف باشه نیروی محترم انتظامی در صحنه هستند و برخورد خواهد کرد و اگر به ما گزارش شود تشکیل پرونده قضایی و شدت هم برخورد خواهیم کرد.

ما امیدواریم که مردم عزیزی که تا امروز همراه بودند انشاءلله همراه خواهند بود و یک شور و شعور انقلابی و انتخاباتی خوب رو به کشور و به دنیا مخابره خواهند کرد.

دادستان مرکز استان با اشاره به زمان کمی که برای تبلیغات انتخاباتی مانده است در پاسخ به سئوالی مینی بر این که چه برنامه‌ای دارید برای روز پنجشنبه دارید؟ گفت: از اصحاب رسانه و فعالین حوزه فضای مجازی که بخشی از این شور و شعفی که در استان هست نتیجه زحمات و حضور این عزیزان هست، تشکرمی نمایم و در راستای پیشگیری در جلساتی که با اصحاب رسانه داشتیم، اکثریت رعایت و همکاری نمودند و مردم را به این حضور تشویق کردند، از همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنم.

ملک حسینی افزود: گلایه کوچکی هم از برخی از این عزیزان که متأسفانه علیرغم این همه تذکرات بعضی از موارد رعایت را نکردند البته خیلی موارد زیادی نبود مواردی که گزارش شد به ما، ما هم در حوزه سایت‌ها متأسفانه مسدودی سایت داشتیم به دلیل انتشار اخبار کذب و اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شد و از قبل از فضای به اصطلاح فضای مجاز تبلیغاتی، الآن هم در حال رصد هستند متأسفانه در این هفته مجاز تبلیغات هم بعضاً بد اخلاقی‌های نه اینکه همه آن‌ها مربوط به سایت‌ها باشد دیدیم.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی بالاخره ما امروز یک فضای حقیقی داریم به نام فضای مجازی که اکثریت فعالیت‌های تبلیغاتی در فضا شکل می‌گیرد بداخلاقی‌هایی شد بعضی از مسائل بزرگ نمایی شد به بعضی از مسائل اخبار کذب، توهین ها، تهمت‌ها، خیلی به اصطلاح به صورت باز پرداخته شد و بعضی از این موارد نیازمند به شکایت شکات خصوصی است که با شکایت شکات قطعاً پیگیری خواهد شد منتها آنچه که در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی بشه اخبار جعلی، اخبار کذب است که آن‌ها را رصد کردیم و برخورد‌هایی هم در حوزه اصحاب رسانه هم در حوزه فعالین فضای مجازی داشتیم.

دادستان مرکز استا با تأکید براینکه در روز سکوت تبلیغاتی، فضای رسانه‌ها و مجازی تحت رصد هستند، اظهار کرد: قطعاً در این روز سکوت تبلیغاتی از ۸ صبح روز پنجشنبه این فضا مثل گذشته رصد خواهد شد و با قید تسریع و قاطعیت با این تخلفات برخورد خواهیم کرد.

وی افزود:اگرچه به هر حال توان ما در رسیدگی به این تخلفات در آن روز و روز انتخابات محدود خواهد بود، ولی بعد از انتخابات این پرونده‌ها مفتوح هستند و ادامه جریان رسیدگی خواهند داشت.

سید علی ملک حسینی بیان داشت: از مردم درخواست می‌کنم در روز پنجشنبه که سکوت کامل تبلیغاتی هست و ستاد‌ها قطعاً تعطیل و جمع آوری خواهند شد ان شاالله قانون را رعایت کنند و در روز جمعه که روز انتخابات است همه با شور و شعف از همان ساعات ابتدایی صبح حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که همیشه در امر انتخابات داریم این است که برخی رأی دادن را به ساعت‌های پایانی ساعت غروب آفتاب و مشکلاتی که در ساعات پایانی است موکول می‌کنند و توصیه می‌کنیم که عزیزان صبح بعد از انداختن رأی شان به صندوق، محل رو ترک کنند، چون نیازی به ماندن و تجمع نیست.

دادستان مرکز استان به حضور همکاران قضایی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها در حوزه‌های انتخاباتی اشاره نمود و افزود: امسال تقریباً تعداد ۱۸ نفر از همکاران، در قالب ۹ اکیپ کارگروه قضایی در تمام بخش‌ها و محلات شهر، مرکز استان حضور خواهند داشت و در سایر شهرستان‌ها هم، به همین صورت برنامه‌ریزی شده جهت تأمین امنیت انتخابات در یک حضور هماهنگ شده با کارگروه‌های نیروی انتظامی در محل حضور خواهند داشت، چون این شور و شعفی که هست امنیت آن هم تأمین شود.

دادستان مرکز استان ضمن دعوت مردم استان به رعایت نظم و آرامش تا پایان اعلام نتایج، در ادامه اظهار کرد: قطعاً بعد از انتخابات در هر حوزه انتخابیه یک نفر از صندوق‌ها اسمش بیرون خواهد آمد و نماینده همه مردم خواهد بود و همه باید به این فرد بعد از تأیید صحت انتخابات کمک کنند.

ملک حسینی گفت:به هر حال قطعاً یک نفر وقتی بیاد بیرون بقیه‌ی نامزد‌ها که سرمایه‌های مملکت هستند می‌توان در جا‌های دیگر نظام از خدمات آن‌ها استفاده کرد.

این مقام قضیی در ادامه درخصوص احتمال اعتراض نامزد‌ها تأکید کرد و افزود: اگر کاندیدایی یا طرفداران اعتراض دارند، روند قانونی اعتراض در قانون پیش‌بینی و مراجع آن مشخص شده اعتراض‌ها از مسیر قانونی خواهد بود.

سید علی ملک حسینی که ابتدای صحبت هایش را با سخنانی درباره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شروع کرده بود پایان این گفتگو را هم با یادی از آن شهید جبهه مقاومت به انتها رساند و توصیه کرد: مملکتی که خونب‌های حاج قاسم ها، سرداران شهید ما، خونب‌های امنیت این مملکت و در این استان هستند، ما در بحث امنیت با احدی تعارف نداریم، خدای ناکرده کسی شخصی، نهادی و سازمانی بخواهد این امنیت را تحت الشعاع قرار دهد، خونبهاش، خون حاج قاسم هست که خیلی مدت زمانی نیست که از شهادتش گذشته ان شاالله همان طور که مردم ما این شور را داشتند، با شعور هم، در روز انتخابات باشند و تیری بر قلب دشمنان ما بزنند و برگ زرینی بر افتخارات ۴۰ ساله‌ی انقلاب بیفزایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: