به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۵۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مجلس یازدهم شورای اسلامی کار خود را از امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه 1399 با برگزاری آئین تحلیف و ادای سوگند نمایندگی آغاز کرد.

به گزارش خبردنا، ۲۷۶ نفر از منتخبان مجلس یازدهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود، به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند و افراد باقیمانده به ترتیب از شعبه اول به بعد، یک به یک به شعب افزوده شدند.

این شعبات وظیفه بررسی اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس را بر عهده دارند.

هر شعبه دارای یک رئیس، ۲ نایب رئیس، یک سخنگو و ۲ دبیر خواهد بود و به طور میانگین ۱۸ عضو خواهد داشت.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، هر یک از شعب برای تمام دوره نمایندگی رسمیت دارند و وظیفه و اختیارات آن‌ها رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، تعیین اعضای کمیسیون تحقیق، تعیین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی و بررسی و تشخیص صلاحیت نامزد‌های عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

اعتبارنامه " دکتر مهدی روشنفکر " نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم شورای اسلامی در شعبه 13 مجلس بررسی می شود.

" دکتر غلامرضا تاج گردون " نماینده 12 ساله گچساران و باشت  در این مجلس بعنوان رئیس شعبه دهم اعتبارنامه سایر منتخبان این شعبه را بررسی می کند.

اعتبارنامه " حجت الاسلام حاجی سید محمد موحد " نماینده 24 ساله نماینده مجلس شورای اسلامی هم در شعبه سوم مجلس بررسی خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
پس اعتبار نامه خودش کجا رسیدگی میشه؟!؟!
نام:
ایمیل:
* نظر: