به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت گچساران به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز است.

خبردنا: فرماندار گچساران گفت: تعدادی از شهروندان که بیماری ویروس کرونای آنان مثبت شده چند روز اخیر به استان خوزستان سفر کرده بودند و با برگشتن به خانه های خود این بیماری را برای خانواده های خود به ارمغان آوردند.

به گزارش"خبردنا"،  شهرستان گچساران که تا پیش از این با ثبت بیش از ۱۰روز بدون گزارش بیماری ویروس کرونا وضعیت آن سفید اعلام شده بود با بی احتیاطی برخی شهروندان از سه روز پیش تاکنون شاهد افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی است.

مردم این شهرستان از گذشته های دور تاکنون با شهروندان خوزستانی ارتباط های زیادی داشته اند به طوری که تعداد زیادی از اصناف فعال شهر دوگنبدان خوزستانی هستند.

فرماندار گچساران گفت: سفر برخی شهروندان گچسارانی به استان خوزستان سبب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است.

علی خوان پایه افزود: در حالیکه گچساران به دلیل وجود کارکنان غیر بومی شرکت نفت، کارخانه پتروشیمی و سد در دست ساخت چم شیر و قرار داشتن در جاده ارتباطی استان های جنوبی از مناطق پرخطر از نظر ویروس کرونا بود اما با تعطیلی به موقع بازار و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت بسیار خوبی از نظر انتشار ویروس کرونا داشت اما با مسافرت برخی شهروندان به استان خوزستان زنگ خطر شیوع این بیماری را به صدا درآمده است.

وی  اضافه کرد: هم اکنون وضعیت گچساران به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: برای کاهش انتشار بیماری محدودیت هایی در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: همه پارک ها، بوستان ها، مکان های تفریحی، تالارها، سالن‌های غذاخوری، سالن‌های ورزشی، قبرستان‌ها و گیم نت‌ها تعطیل است.

رئیس شبکه بهداشت گچساران نیز گفت: با توجه به اینکه افرادی که کرونای آنان مثبت است ممکن است تعداد بیشتری را مبتلا کرده باشند میزان نمونه برداری از افراد  با علائم مشکوک افزایش می‌یابد.

آرین غلامیان عنوان کرد: نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونایی در گچساران که به دلیل نبودن بیمار کرونایی تعطیل شده بود دوباره راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: افرادی که جواب تست آن‌ها مثبت شده در خانه یا نقاهتگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا از روز بیستم اردیبهشت در گچساران آغاز شده و تعداد زیادی از شهروندان غربالگری شده اند.

وی بیان کرد: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا ۱۱۱هزار و ۱۴۲ نفر و در مرحله دوم نیز ۹۲ هزار نفر برای ویروس کرونا غربالگری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تاکیدکرد: در مرحله دوم براساس دستورالعمل افراد زیر۱۵ سال غربالگری نشدند.

غلامیان ابراز داشت: از ابتدای اسفند تاکنون با تشکیل گروه های اطلاع رسانی در فضای مجازی،توزیع تراکت و پوسترهای اطلاع رسانی،پایش مداوم فروشگاه های توزیع مواد غذایی و ضدعفونی مکان های عمومی تلاش های زیادی برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا در گچساران شده بود  اما غفلت برخی شهروندان باعث افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان شده است.

وی گفت: این افزایش تعداد بیماران کرونایی زنگ خطر موج دیگری از بیماری ویروس کرونا را به صدا درآورده است که در صورت بی توجهی مردم عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: استفاده مداوم از ماسک حتی در فاصله کوتاه بیرون رفتن از خانه، شست و شوی مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پیشگیری از انتشار بیشتر بیماری کرونا در گچساران است.

تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۲ نفر رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: