به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو و در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد شود.
خبردنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به 16.4 درصدی در استان گفت: تا پایان سال جاری 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو ایجاد می‌شود.

به گزارش "خبردنا" صابر مظاهری ظهر امروز در نشست شورای اشتغال از تشکیل کارگروه ارتقاء اقتصادی، مشارکت‌های مردمی و رونق تسهیلات خبر داد و گفت: این کارگروه براساس تفاهم‌نامه بین وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف تشکیل این کارگروه گفت: کاهش نرخ بیکاری، ارائه آموزش لازم به افراد بیکار حاشیه شهرها، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی بیان کرد: با تشکیل این کارگروه افراد بیکار شناسایی می‌شوند که شناسایی افراد بیکار منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها می‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اجرای طرح تکاپو گفت: مطالعه طرح تکاپو یا توسعه کار و اشتغال پایدار از سوی جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است که جامعه هدف این طرح بیشتر زنان سرپرست خانوار، معلولان و جوانان است.

مظاهری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان پایلوت کشور در اجرای طرح تکاپو است که در این طرح ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار مناطق مخالف استان در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت بررسی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو و در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری خوب برخی دستگاه‌های استان از جمله فنی و حرفه‌ای، صنعت و معدن، جهادکشاورزی، صندوق کارآفرینی امید،تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... گفت: 1500 نفر شغل توسط این ادارات در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

این مسؤول خواستار همکاری بیشتر سایر ادارات در ثبت اطلاعات اشتغال شد و گفت: راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌هایی است که اشتغالزایی خوبی دارد اما حتی تاکنون یک نفر را در سامانه رصد ثبت نکرده است.

مظاهری با اشاره به کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد از 17.7 درصد اسفند سال گذشته به 16.4 درصد در بهار 95 کاهش یافته است.

در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انسداد حساب‌های مدیران عامل برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: انسداد حساب مدیران و قطع برق کارخانجات و واحدهای صنعتی استان خط قرمز مدیریت استان است.

مجید محنایی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری استان حدود 1.3 درصد کاهش یافته که این آمار با همکاری دستگاه‌ها به دست آمده و در ادامه به بهبود بیشتر وضعیت بیکاری همکاری کنند.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: رتبه استان در حوزه رفع موانع تولید از 31 به 28 رسیده است که تلاش‌های مدیریت ارشد استان در بهبود رتبه استان نقش داشته است.

محنایی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده استان همچنان در رتبه‌های آخر رفع موانع تولید است که می‌طلبد در زمان باقیمانده تا پایان سال بانک‌ها با جذب تسهیلات اعتبارات رفع موانع تولید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی از بانک‌های که قادر به پرداخت تسهیلات به واحدها نیست که دلایل کافی را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها تا روز پنج‌شنبه جاری نامه‌ای به امضای استاندار ارسال کنند و عملکرد خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بانک‌ها تبصره 26 قانون بودجه را سریعا به کار گیرند.
















انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
همش حرف مفته -روی کاغذ برای خودشان خیالبافی میکنند 98درصد شرکتها راکدهستند خدابه دادمان برسد
حمید قائدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
گفتنش آسونه
نام:
ایمیل:
* نظر: