به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

مدیر امور برق شهرستان دنا گفت: بر اثر باران شدید و رعد و برق روزهای گذشته در این شهرستان چهار میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق وارد شده است.

به گزارش خبردنا، غلامحسین پردال اظهار کرد: براثر بارندگی های چند روز اخیر ۶ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف و یک دستگاه ترانسفورماتور (۳۱۵ کاوآ) در شهرستان دنا دچار آسیب جدی شد.

وی بیان کرد:رفع بیش از ۳۰ مورد خاموشی فشار ضعیف، اصلاح عیب یابی و تعویض تجهیزات آسیب دیده شبکه روستاهای چشمه میرحسنی، دره سور، شهرک علوی، کتک و مرغ چنار، رفع خطر و پایداری شبکه روستاهای دهگاه جلاله زیلایی، سینه نمک و تونل های شماره ۱۱ و ۱۲ جاده یاسوج به اصفهان از جمله اقدام های انجام شده برای پایداری شبکه برق شهرستان دناست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه برق این شهرستان پایدار است، افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی پیش بارندگی همه گروه های عملیاتی و پرسنل امور برق این شهرستان به حالت آماده باش بودند و در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح شبکه برق مناطق آسیب دیده اقدام های لازم صورت گرفت.

مدیر امور برق شهرستان دنا تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت بروز هرگونه خاموشی و یا خسارت به شبکه توزیع برق مراتب را از طریق سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق استان یا سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا از طریق اپلیکیشن «برق من» ثبت و پیگیری کنند.

در چند روز اخیر۱۸.۷ میلیمتر باران در شهرستان دنا در شمال کهگیلویه و بویراحمد بارید.

شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در دامنه دنا بلندترین کوه زاگرس قرار دارد و هفتمین شهر مرتفع ایران محسوب می شود.

این شهر با ارتفاع ۲هزار و ۲۵۰ متر از سطح دریا، پس از شهرهای فریدون‌شهر،سمیرم ،داران در استان اصفهان،کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری،صفاشهر در استان فارس و بافت در استان کرمان هفتمین شهر مرتفع ایران زمین است.

نام:
ایمیل:
* نظر: