به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
نتایح بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته (جمعه) اعلام شد و به این ترتیب، چهره‌های احراز و یا رد صلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه مشخص شدند.

به گزارش ایرنا، اگرچه شرایط احراز و رد صلاحیت در شهرهای مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، نام‌هایی از سلایق مختلف سیاسی را می‌توان در فهرست داوطلبان احراز صلاحیت شده مشاهده کرد.

در این گزارش، آخرین وضعیت احراز و رد صلاحیت چهره‌های شاخص در حوزه‌های انتخابیه‌ی سراسر کشور را بخوانید:

۵۵ درصد داوطلبان انتخابات در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شدند

از تعداد ۴۲۰ داوطلب ثبت نام کرده، صلاحیت ۳۹۰ نفر توسط هیأت نظارت بررسی شد، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۲۱۵ نفر تأیید صلاحیت و ۱۷۵ نفر عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت شدند.

طبق آمار و اخبار رسیده به ایرنا ۶ نمایندگان فعلی سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به نام‌های حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی از حوزه انتخابیه زاهدان، عبدالناصر درخشان از حوزه انتخابیه ایرانشهر، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی از حوزه انتخابیه زابل، ملک فاضلی از حوزه انتخابیه سراوان تایید صلاحیت و معین الدین سعیدی از حوزه انتخابیه چابهار و اسماعیل حسین زهی از حوزه انتخابیه خاش رد صلاحیت شدند.

۴۵ درصد ثبت نام شدگان خراسان رضوی تایید شدند

تایید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی در هر ۲ اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب دیده می شود که در نهایت از یک هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت نام شده، ۷۸۰ داوطلب، معادل ۴۵ درصد ثبت نام شدگان در گردونه انتخابات باقی ماندند.

چهار نفر از نمایندگان کنونی مشهد و کلات در مجلس شامل "فاطمه رحمانی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، محمدحسین حسین زاده بحرینی و جواد کریمی قدوسی" تایید صلاحیت شده اند و با توجه به انتصاب دیگر نماینده مشهد "امیرحسین قاضی زاده هاشمی" به مدیریت بنیاد شهید، یک کرسی این حوزه در مجلس خالی است.

طبق شنیده ها هیچ نامزد اصلاح طلب شاخصی در مشهد وجود ندارد و البته احتمال تایید صلاحیت برخی افراد دیگر در روزهایی آینده دور از ذهن نیست.

صلاحیت ۶۹درصد داوطلبان مجلس کهگیلویه و بویراحمد تایید شد

بر اساس اعلام ستاد کهگیلویه وبویراحمد از مجموع ۱۵۴ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مارگون، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تعداد ۱۰۶ نفر معادل ۶۹ درصد آنها تایید صلاحیت شدند.

آخرین اخبار هر سه نماینده حوزه های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد صلاحیتشان تایید شده است.

"غلامرضا تاجگردون" نماینده ادوار مختلف مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دوره های نهم و دهم که اعتبارنامه وی در مجلس یازدهم نیز رد شده بود در این دوره صلاحیتش مورد تایید هیات نظارت شورای نگهبان در استان قرار گرفت.

تائید صلاحیت ۶۰ درصد از داوطلبان گیلان

بررسی صلاحیت ۵۹۹ داوطلب توسط هیات نظارت بر انتخابات گیلان انجام شد که از این تعداد ۳۵۸ نفر برای رقابت در عرصه انتخابات در استان تایید صلاحیت شدند. صلاحیت ۱۸۰ نفر رد شد و صلاحیت ۲۸ داوطلب هم احراز نشد.

طبق اطلاعات دریافتی در بررسی هیات نظارت از ۱۳ نماینده فعلی استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، ۱۲ نفر تایید صلاحیت شدند و تنها احمد دنیا مالی نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی رد شده است.

محمد علیجانی نماینده ادوار، مهردادبائوج لاهوتی نماینده دوره هشتم ونهم و دهم، هادی حق‌شناس استاندار سابق گلستان و نماینده دور هفتم مجلس از انزلی، حمیدرضا امام پناهی فرماندار سابق رشت و رضوانشهر و همچنین احد نجار نامزد دوره قبل مجلس از جمله داوطلبان تائید صلاحیت شده‌ای هستند به لحاظ سیاسی گرایش اصلاح‌طلبی یا اعتدال‌گرایی دارند.

تایید ۵۱ درصد از داوطلبان در سرزمین بادگیرها

پس از بررسی صلاحیت ۳۵۶ داوطلب انتخابات شورای اسلامی در استان یزد، صلاحیت ۵۱ درصد آنان مورد تایید قرار گرفته است و بر اساس آخرین آمار ۱۸۲ نفر برای کسب چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان یزد تایید صلاحیت شده‌اند.

حوزه انتخابیه اقلیت زرتشتیان که به صورت کشوری انتخابات آنان برگزار می شود، برای استان یزد به دلیل بیشترین آمار جمعیت زرتشتی کشور اهمیت زیادی دارد، بر اساس اطلاعات تایید نشده صلاحیت اسفندیار اختیاری نماینده کنونی اقلیت زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی که اصالتا یزدی و ساکن تهران است و در وزارت کشور برای انتخابات نام نویسی کرده، مورد تایید قرار نگرفته است.

۴۴ درصد داوطلبان فارس تائید صلاحیت شدند

تعداد ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس - که دارای ۱۸ کرسی و ۱۴ حوزه انتخابیه است - یک هزار و ۴۹۵نفر بود که ۶۶۸ نفر برای رقابت در انتخابت تائید صلاحیت شدند.

در بین داوطلبین انتخابات مجلس دوازدهم جای چهره‌های سرشناس اصلاح طلبی کلانشهر شیراز خالی است.

سه چهارم نامزدهای انتخاباتی قزوین تائید صلاحیت شدند

۳۴۹ ثبت نام شده قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان داشتیم که ۹ کاندیدا انصراف خود را اعلام کردند و ۳۸ کاندیدا نیز هیچگونه اعتراضی به عدم تایید و احراز خود در مراحل بررسی صلاحیت توسط هیات اجرایی نداشتند.

رجب رحمانی نماینده کنونی تاکستان، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین با گرایش اصلاح‌طلبی، سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان‌های قزوین و البرز در دولت قبل با گرایش اصلاح طلبی، رضا عسکری فرماندار البرز و زنجان در دولت قبل و گرایش اصلاح‌طلبی و تعدادی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب، از جمله نامزدهایی بودند که در حوزه‌های انتخاباتی استان قزوین تائید نشدند.

کدام چهره‌های شاخص خوزستان تایید نشدند؟

در حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان، از تعداد یک‌هزار و ۳۷۹ داوطلب، صلاحیت یک هزار و ۲۷۶ نفر توسط هیات نظارت بررسی شد و مابقی یا انصراف دادند یا به نتیجه اعلام شده توسط هیئت های اجرایی اعتراض نکردند.

مجتبی محفوظی نماینده فعلی مردم آبادان، لفته احمدنژاد نماینده فعلی مردم خرمشهر، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه، هدایت الله خادمی نماینده ادوار مردم ایذه و باغملک، اسماعیل جلیلی نماینده ادوار مردم مسجدسلیمان که مسئولیت معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی را در کارنامه خود دارد، مازیار جهانبخشی عضو سابق شورای شهر اهواز با گرایش اصلاح‌طلبی و امیر حیات مقدم استاندار سابق خوزستان از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که تائید صلاحیت نشدند.

در مقابل، فاصل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در دولت قبل با گرایش اصلاح‌طلبی، مجتبی یوسفی نماینده فعلی مردم اهواز، سید کریم حسینی نماینده فعلی مردم اهواز، سید شکرخدا موسوی نماینده ادوار مردم اهواز و علی بویری فرماندار سابق شهرستان هندیجان با گرایش اصلاح‌طلبی تایید صلاحیت شدند.

۴۴۶ داوطلب انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی تایید صلاحیت شدند

بر اساس اعلام ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از مجموع یکهزار و ۳۲۵ داوطلب استان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۳۳.۶۶ درصد معادل ۴۴۶ نفر توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده است.

در استان آذربایجان شرقی از ۱۹ نماینده استان به غیر از احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ۱۷ نماینده دیگر باقی مانده تایید شدند.

هیأت نظارت در حوزه انتخابیه تبریز، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی که در هیأت اجرایی تأیید نشده بودند را تائید کردند.

۵۷ درصد داوطلبان در قم تایید صلاحیت شدند

نا به اعلام هیات نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مجموع ثبت نامی‌های صورت گرفته در قم؛ صلاحیت ۲۲۸ نفر تایید، ۹۸ نفر عدم تایید، ۱۶ نفر عدم احراز، ۶ نفر انصرافی، ۴۲ نفر عدم اعتراض به رای هیات اجرایی و ۱۱ نفر عدم ثبت نام به دلیل عدم بارگذاری مدارک لازم بوده اند.

طبق آمار و اخبار رسیده به ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده فعلی قم در مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده، احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده قم از کاندیداتوری انصراف داد و علیرضا زاکانی که نماینده قم در مجلس بود، مردادماه سال ۱۴۰۰ از نمایندگی مجلس انصراف داد و به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

محسن عابدینی پور شهردار سابق قم با گرایش اصلاح طلبی، مصطفی جلالی رییس خانه احزاب در دولت گذشته با گرایش اصلاح طلبی و حجت‌الاسلام‌ بهمن وحدتی آراسته مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها با گرایش اصولگرا از چهره‌هایی هستند که در استان قم تائید صلاحیت نشدند.

همچنین بنابر شنیده ها، نصرت الله لطفی مدیرکل سابق نظارت و امور استان های شورای نگهبان قانون اساسی و رییس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم از تهران تایید صلاحیت شده ولی به احتمال زیاد به حوزه انتخابیه قم برود.

تایید صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان مجلس در گلستان

صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در گلستان شامل ۳۱۳ نفر تایید شد تا رقابت برای کسب هفت کرسی این استان در دوازدهمین دوره مجلس گرم‌تر شود.

مجید محمدنژاد رییس دانشگاه آزاد بندرگز، نبی هزارجریبی نماینده ادوار با گرایش سیاسی اصلاح طلبی و همچنین قربان طاشی و قدرت‌الله نظری با سابقه مدیریت در اداره کل آموزش و پرورش گلستان که گرایش اصلاح طلبی نیز دارند، تائید صلاحیت شدند.

حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات کرمانشاه

از مجموع ۴۹۰ داوطلب استان کرمانشاه برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۲۱۹ نفر معادل ۴۴ درصد توسط هیات مرکزی نظارت تایید شده است.

شهریار حیدری نماینده کنونی مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس، فرهاد تجری نماینده پیشین قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و کرمانشاه در دولت دوازدهم و شهردار پیشین کرمانشاه، سعید طلوعی شهردار سابق کرمانشاه، سید فتح الله حسینی نماینده ادوار اورامانات، شهاب نادری نماینده دوره قبل اورامانات و رستگار یوسفی فرماندار جوانرود در دولت دوازدهم از چهره‌های شناخته شده این استان هستند که تائید صلاحیت نشدند.

همچنین عبدالرضا مصری وزیر اسبق رفاه، احمد صفری نماینده پیشین کرمانشاه با گرایش اصلاح طلبی، جهانبخش امینی نماینده ادوار با گرایش اصلاح طلبی و محمد رئوف قادری نماینده دوره پنجم مجلس با گرایش اصلاح طلبی از چهره‌های تائید صلاحیت شده توسط هیات نظارت هستند.

تائید صلاحیت ۳۱۹ نفر از داوطلبان در استان همدان

۳۱۹ نفر معادل ۶۱ درصد داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید صلاحیت شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا در همدان، همه نمایندگان فعلی این استان تائید صلاحیت شدند و در مقابل، میلاد وندایی از حوزه همدان و فامنین، علی نعمت چهاردولی از حوزه ملایر، علیرضا فعله گری از حوزه اسدآباد، علی اشرف پیری از حوزه تویسرکان، حسین بابایی از حوزه تویسرکان و عباس صوفی از حوزه همدان و فامنین تائید نشده اند.

۶۵ درصد داوطلبان مجلس یازدهم استان مرکزی تایید صلاحیت شدند

بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات استان ۵۲۴ نفر در مدت زمان اعلام شده برای ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کردند که ۴۰ نفر انصراف داده و کار صلاحیت مابقی در هیات نظارت انجام که در نهایت ۳۰۶ نامزد معادل ۶۵ درصد مجموع ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت شدند. همچنین ۱۵ نامزد واجد احراز شرایط نامزدی تشخیص داده نشدند.

عباس رجایی نماینده ادوار مجلس هشتم، نهم و دهم شناخته شده ترین چهره ای است که در این استان تائید صلاحیت نشده است.

تایید صلاحیت ۲ هزار و ۴۵۹ نفر در تهران

تایید صلاحیت تمامی نمایندگان تهران در مجلس یازدهم برای شرکت در انتخابات پیش رو را شاید به جرات بتوان مهمترین کُنش در فعل و انفعالات حوزه انتخابیه تهران عنوان کرد بویژه اینکه چهره‌هایی از جناح چپ و اعتدالگرا هم تایید صلاحیت شدند.

در این بین، نام چهره‌هایی از جمله محمدباقر نوبخت، پیروز حناچی، علی مطهری، حمید رسایی و کمال الدین پیر موذن در فهرست تائید صلاحیت شدگان داوطلبان تهران به چشم می‌خورد.

تائید صلاحیت بیش از نیمی از داوطلبان در ایلام

با پایان یافتن کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت حدود ۵۲ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات در ایلام تایید صلاحیت شده است.

استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) و ایلام(شمال استان) است.

برای این سه کرسی، بررسی صلاحیت ۱۸۹ نفر در هیئت نظارت انجام شد که در نهایت ۹۸ نفر برای رقابت در این انتخابات توسط هیئت نظارت بر انتخابات تایید شدند.

احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در دولت قبل، اسدالله چراغی کاندیدای دور قبل(مجلس یازدهم) و معاون بیمارستان گلستان اهواز، سید محمد طاهری کاندیدادی ۲ دوره مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق دانشگاه پیام نور ایلام در دولت قبل و حسینعلی موسوی فرماندار دهلران و ملکشاهی در دولت قبل با گرایش اصلاح طلبی از جمله افراد تائید صلاحیت شده برای حوزه‌های انتخابی استان ایلام هستند.

نمایندگان بوشهری تایید صلاحیت‌شدند

با پایان یافتن کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم شورای اسلامی در هیات‌های نظارت ۴۸ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات در استان بوشهر تایید صلاحیت شدند.

استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ، حوزه انتخابیه دشتستان ، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه هر کدام دارای یک کرسی نمایندگی است.

طبق آمار و اخبار رسیده به ایرنا هر چهار نماینده فعلی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی شامل "عبدالکریم جمیری" نماینده بوشهر، گناوه و دیلم، " ابراهیم رضایی " نماینده دشتستان، " غلامحسین کرمی " نماینده دشتی و تنگستان و "حجت الاسلام موسی احمدی " نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه تایید صلاحیت شده اند.

تایید صلاحیت ۵۰ درصد نامزدهای مجلس در مازندران

انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران که از آغاز فرآیند نام‌نویسی نسبت به دوره یازدهم با افزایش ۷۵ درصدی تعداد نامزدها داغ‌تر به نظر می‌آمد، با تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد نامزدها و اعلام احراز نشدن صلاحیت برخی چهره‌های مشهور مدیریتی استان برای حضور در انتخابات وارد مرحله حساس‌تری شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت ۳۷۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس اطلاعات دریافتی ایرنا و اعلام ستاد انتخابات مازندران، از ۱۲ نماینده کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ نماینده موفق به دریافت تایید صلاحیت از هیات نظارت بر انتخابات شدند و صلاحیت ۲ نماینده احراز نشد.

حضور سلایق مختلف در کردستان

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان، از مجموع ۳۲۶ داوطلب استان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکنون صلاحیت ۱۳۳ نفر معادل ۴۰.۷۹ درصد توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده است.

بر اساس اطلاعات غیررسمی رسیده به ایرنا، از ۶ نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی فرشادان و مهدی فتحی، هر دو نماینده فعلی سنندج، دیواندره و کامیاران رد صلاحیت شده اند و بقیه نمایندگان شامل بهزاد رحیمی (سقز و بانه)، علیرضا زندیان (بیجار)، شیوا قاسمی پور (مریوان و سروآباد) و پرویز اوسطی (قروه و دهگلان) تایید صلاحیت شده اند.

سالار مرادی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با گرایش اصلاح طلب، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس نهم و دهم با گرایش اصلاح طلب، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم و دهم با گرایش مستقل، اردوان نوسودی معاون عمرانی سابق استاندار کردستان و فرماندار سابق سردشت با گرایش مستقل و سید عماد حسینی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس هفتم با گرایش اصولگرا از جمله چهره‌های تائید صلاحیت شده برای حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران هستند.

تایید صلاحیت ۳۷۱ داوطلب در استان البرز

۳۷۱ داوطلب توسط هیات نظارت استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفتند.

۶۴۸ نفر داوطلب در استان البرز در فرصت قانونی، ثبت‌نام نهایی خود را به صورت الکترونیکی برابر تقویم زمانبندی انجام داده بودند. از مجموع این تعداد پنج نفر انصراف دادند، ۲۹ داوطلب نسبت به عدم تایید صلاحیت هیات های اجرای مراکز حوزه های انتخابیه اعتراض نکردند، سه داوطلب عدم احراز و ۲۴۰ داوطلب نیز عدم تایید صلاحیت شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع غیررسمی، داوطلبان تایید شده از جناح های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل هستند که این امر حکایت از انتخاباتی با حضور تمام سلایق در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
طبق این اخبار حضور سه نماینده کنونی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان البرز ، (علی حدادی) از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و طالقان به همراه (علیرضا عباسی) و (مهدی عسگری) از حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس در لیست تایید شدگان هیات های نظارت به همراه داوطلبان جدیدی که برخی از آنان سبقه های رقابت در انتخابات شوراها و مجلس در کارنامه خود دارند، حکایت از انتخاباتی با تنور داغ متصور است.
داوطلبان تایید شده قرار است در ۲ حوزه انتخابیه (کرج، اشتهارد، فردیس) و حوزه انتخابیه (طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ) برای تصاحب سه کرسی در مجلس شورای اسلامی به رقابت بپردازند.

تایید صلاحیت ۴۴ درصد داوطلبان مجلس خراسان شمالی

۱۹۲ نفر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

در عوض، علی قربانی نماینده مردم بجنورد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با گرایش اصلاح طلب، مهدی شهریاری نماینده مردم بجنورد در مجلس هشتم با گرایش اصلاح طلب، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس نهم و دهم با گرایش مستقل، محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی - امنیتی استانداری خراسان شمالی،فرماندار بجنورد و مینودشت و معاونت سیاسی استانداری لرستان گرایش اصلاح طلب و همچنین محمدرضا معموری فرماندار سابق بجنورد و مانه و سملقان با گرایش اصلاح طلب با پاسخ عدم احراز یا رد صلاحیت مواجه شدند.

تایید صلاحیت ۷۳ نفر برای چهار کرسی مجلس در خراسان جنوبی

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان جنوبی، از مجموع ۲۲۱ داوطلب حاضر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون صلاحیت ۷۳ نفر توسط هیات مرکزی نظارت تایید شده است.

براساس اطلاعات غیررسمی رسیده به ایرنا، هر چهار نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی شامل حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف، سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه و مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه تایید صلاحیت شده‌اند و در این دوره از انتخابات نیز حضور دارند.

تایید صلاحیت ۱۱۰ داوطلب مجلس چهارمحال و بختیاری

از تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده ۲۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، ۲۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه بروجن، ۳۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، فرخشهر، سامان و بن و ۲۶ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد هستند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس اطلاعات غیررسمی رسیده به ایرنا، صلاحیت هر چهار نماینده فعلی چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تایید شده است و صلاحیت احمد راستینه هفشجانی از حوزه انتخابیه شهرکرد، سامان، بن، فرخشهر ، امیر قلی جعفری از حوزه انتخابیه بروجن، حسین بامیری از حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد و قدرت الله حمزه از حوزه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ مورد تایید قرار گرفته است.

۵۰ درصد داوطلبان مجلس دوازدهم در لرستان تایید صلاحیت شدند

با پایان یافتن کار بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت لرستان ۵۰ درصد داوطلبان این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.

مهرداد ویسکرمی نماینده فعلی شهرستان، محمدرضا ملکشاهی نماینده ۲ دوره مجلس شورای اسلامی، حسین میردریکوند معاون جهاد کشاورزی استان لرستان اصولگرا، مرتضی محمودوند نماینده فعلی خرم آباد و چگنی اصلاح طلب، فتح اله حسنوند نماینده ادوار مجلس، علی جهان آرا مدیرکل اسبق روابط عمومی استانداری لرستان، قدرت اله ایمانی نماینده ادوار مجلس، قدرت الله ترابی نژاد فرماندار سابق چگنی، محسن اقبالی نماینده سابق شورای شهر خرم آباد در حوزه های انتخابیه لرستان تایید صلاحیت شدند.

این گزارش در حال تکمیل است...

نام:
ایمیل:
* نظر: