به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:
ساماندهی رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد با هدف کنترل فرسایش ساحل و تثبیت بستر، کنترل سیلاب، حفاظت از تاسیسات تامین آب و زیباسازی سواحل صورت می گیرد.


هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه های ۹ شهرستان استان نیاز است.

آرش مصلح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد با هدف کنترل فرسایش ساحل و تثبیت بستر، کنترل سیلاب، حفاظت از تاسیسات تامین آب و زیباسازی سواحل صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۸ طرح ساماندهی رودخانه های استان در دست اجراست.

وی تاکید کرد: این طرح ها با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح ساماندهی ۱۷ رودخانه استان در فاز نخست و ساماندهی رودخانه باشت در فاز چهارم در دست ساخت است.

مصلح خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر رودخانه و ۱۱ هزار کیلومتر آبراهه و مسیل در استان وجود دارد و ۱۰ درصد آبراهه های کشور در کهگیلویه و بویراحمد است.

بهره برداری بی رویه از شن و ماسه از بستر رودخانه های استان از فعالیت های مخربی است که بر رودهای فصلی و دائمی سطح استان تحمیل می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور ،۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه دارد

نام:
ایمیل:
* نظر: