به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید افراد ناآگاه را مقصر دانست که براساس دلسوزی و عدم شناخت رای دادند و بدتر آنکه افرادی می‌گویند قول دادیم که به افراد رای دهیم‌، مگر ایده قولی است.

به گزارش خبردنا/ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد واحد در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: در بین قدرت‌مندترین ارکان های کشور مجلس است که ۳۰ اصل اساسی در خصوص مجلس است و امام فرمود «مجلس در راس امور است»؛ زیرا می‌تواند قانون تصویب کند و نظارت کند، وزیر عزل کرده و رئیس جمهور را استیضاح کند.

چرا فقط نمایندگان خاص برای ما تصمیم می گیرند

شیرعلی خرامین ابراز داشت:امروز مجلس جایگاه خوبی ندارد و بجای ۳۰۰ نفر ۳۰ نفر مجلس ما است و ۳۰ نفر تهران برای ما تصمیم می‌گیرند، روسا و نائب رئیسان کمیسیون‌های مهم از تهران هستند و بقیه موارد حدود ابزار هستند و الکترال هستند یعنی رای که در دست یک نفر است.

انتقاد از رأی‌های طایفه‌ای و منفعت‌طلبانه

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید افراد نا آگاه را مقصر دانست که براساس دلسوزی و عدم شناخت رای دادند و بدتر آنکه افرادی می‌گویند قول دادیم که به افراد رای دهیم‌، مگر ایده قولی است، افرادی دیگر براساس منفعت طلبی رای دادند، فردی پیمانکار است یا به دنبال پست و منفعت طلبی شخصی و سیاسی ریشه مملکت را زده‌اند.

شیرعلی خرامین ادامه داد: منفعت طلبان منطقه‌ای ما‌ فرزند فلانی هستیم، از طایفه فلانی هستیم بخشی از دیگر آسیب رای است از طرفی دیگر برخی تحصیلات کرده‌های ما که پیرو عامه جامعه هستند و نتوانستند یک‌ استاد مطهری تربیت کنند.

قیمت قبرستان ها از دانشگاه‌های ما بیشتر است

وی افزود: امروز قیمت و‌ارزش قبرستان‌های ما از دانشگاه ما‌ بیشتر است، زیرا نه به دانشگاه ما و دانشجوی ما اهمیت می‌دهند، استاد دانشگاه منتظر نظر عامه است که ببیند چه کسی رای بیشتری دارد و به او رأی دهد؛ آقای استاد دانشگاه تو‌ الگو و چراغ راه هستی و باید صاحب فکر و ایده و نقش متفاوت داشته باشید.

خرامین گفت: من برای تکلیف و خدمت امدم، من کمبریج و آکسفورد را رها کردم رفیق من رئیس بهداشت جهانی است و کتاب‌های مختلف از آکسفورد و کمبریج دارم؛ می‌بینم مشکلات و‌ آسیب ها را، برای رفع معضلات آمدم.

بدنبال حاکمیت نخبگان هستم

وی ادامه داد: در ۱۰۰ سال اخیر تحولات جامعه را اساتید آوردند، ما به جای ساز و دهل و قربانی گوسفند اندیشه آوردم و به دنبال حاکمیت نخبگان و متخصصان هستیم،علوم پزشکی ماه ۲۵۰ تخصص و فوق تخصص دارد و در بازار برای انها تصمیم می‌گیرند در این شرایط باید گفت وای به حال مملکت ما.

نامی از دو نماینده استان نیست

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در پاسخ به سوالاتی مبنی بر جلوگیری از حضور صاحبان قدرت و زر و زور و تزویر و همچنین تحلیل خود در خصوص نماینده فعلی مجلس گفت: اولین ایده من در مجلس تشکیل فراکسیون غیر مرکزی‌‌ها است و حداقل ۱۵ نفر از نماینده مجلس از همکلاسی‌های من بودند و ۱۱ نفر از وزرای روحانی از دوستان من بودند، ما‌ اگر بخواهیم می‌توانیم، از طرفی در سامانه شفافیت نامی از دو نماینده‌ استان ندیدم.

خرامین در خصوص سوالاتی دیگر برای کمک به روانشناسی در‌ کشور گفت: روانشناسی در ایران غریبترین و بی‌کس‌ترین است، کسی که بخواهد یک مطب روانشناسی بزند با مشکل مواجه می‌شود و معتقدم تقویت سازمان روانشناسی در مجلس از طریق قانون و مطلوب کردن آن می‌توانیم اقدام کنیم‌.

خرامین در پاسخ به سوالاتی در خصوص بیکاری دانشجویان بعد از اتمام تحصیل و شفافیت مالی تبلیغات خود گفت: راهکار بنده صنعت و شعار بنده هر خانه یک‌ کارخانه است، یزد نه آب دارد نه معدن اما سه هزار کارخانه دارد و خودکشی و طلاق و اعتیاد رتبه ۳۱ کشور است در استان که ۱۴۰ هزار تن تولید سیب دارد و ۱۲ هزار تن ظرفیت خرید دارند و کیلویی هفت هزار تومان می‌خرند و در‌ زمستان کیلویی ۲۵ هزار تومان به خودمان می‌فروشند منطقه ما‌ محل‌تولید انگور است و‌ از استان‌های دیگر وارد میکند.

آقایان مدارک تحصیلی خود را نشان دهند

وی افزود: مدرک لیسانس و فوق لیسانس و‌دکتری خود را آوردیم و از بقیه هم خواهانیم مدارک خود را بیاورند، در حوزه انتخابات یک ریال به من ندادند و اینکه نه شتر، گاو و گوسفند قربانی نکردم، اما خداوند یارانی همچون شما را به ما دادند که سرمایه ما‌ همین است و تنها ۳۵۰ میلیون وام گرفتم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
0
1
آقای خرامین جوانان خانه ندارند که کارخانه بگذارند داخلش معلوم که از مشکلات جوانان خبر نداری بی کاری و بدون از در آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: