به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
خبردنا - رحیم پور : شهرداری یاسوج قصد راه اندازی دانشگاه دارد !

 "محمدعلی جاوید "در آیین افتتاح سالن آموزشی شهرداری یاسوج این خبر را داده است و گفته " مرکز علمی - کاربردی شهرداری از مهرماه‌جاری در رشته‌های معماری، حمل و نقل و ترافیک و حسابداری یا حقوق دانشجو می‌پذیرد " .

این خبر از نگاه آمار عملکردی و البته ماندگاری در شناسنامه مدیریتی جناب جاوید شاید مطلوب بنظر برسد اما با نگاهی به وظایف شهرداری یاسوج و بیکاری فارغ التحصیلان رشته های مذکور در جامعه و تاکید بر تخصص گرایی در ارائه خدمات و انجام وظایف سازمانها و نهادها قطعا اقدامی اشتباه و در آینده شاهد حاشیه های آن خواهند بود .

شهرداری نهادی خدمت رسان عمومی به شهروندان در حوزه های مختلف شهری و اجتماعی است و تربیت دانشجو و تاسیس دانشگاه در هیجکدام از وظایف پذیرفته شده این نهاد مهم دیده نشده است .

قطعا مردم شهر یاسوج تربیت دانشجو و تاسیس دانشگاه را از نهادی که با پول آنها اداره می شوند نمی خواهند و نبود دانشگاه هم خلائ  بر وظایف ذاتی این نهاد وارد نکرده است و نمی کند .

مردم یاسوج پرداختن به وظایف اصلی شهرداری در حوزه های اجتماعی و خدمات رسانی را از شهرداری می خواهند نه امور سایر نهادها مانند دانشگاه را !

شهردار وقت یاسوج در اقدامی کاملا اشتباه تیم فوتبال این شهر را که نماد معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد گمنام شده بود و همبستگی اجتماعی بی نظیری را در شهر و استان ایجاد کرده بود منحل می کند و اکنون بحث تاسیس دانشگاهی را اعلام می کند که خروجی آن دانشجویانی خواهند شد که فردا در جلوی شهرداری یاسوج به بهانه تحصیل در دانشگاه این نهاد صف خواهند کشید تا در آنجا مشغول بکار شوند این در حالی است که فارغ التحصیلان بیکار همین رشته ها اکنون به وفور یافت می شوند !

هدف شهرداری یاسوج از تاسیس چنین نهادی اگر برای فخر فروشی به سایر نهادها به این منظور است که ما دانشگاه تاسیس کرده ایم باید بدانند فخر فروشی از پول مردم محروم یاسوج اقدامی اشتباه است و اگر هدف آنها تربیت نیروی مورد نیاز خود است هم هر عقل سلیمی می پذیرد الان در جامعه به وفور از این رشته ها آماده به خدمت فراوان است پس چه نیازی به هزینه مضاعف برای تربیت نیرو !

مهندس جاوید و همکارانش باید بدانند که اگر شهرداری یاسوج در دوره ای با هوشمندی باشگاه ورزشی ایجاد می کند این برگرفته از یک تجربه بسیار موفق سایر شهرهای کشور و حتی خارج از کشور بوده است که شهرداری بعنوان نهادی در خدمت شهروند به بعد سلامت شهروندان توجه و از سویی با توجه به جوان بودن استان کهگیلویه و بویراحمد مورد پذیرش عموم بخصوص جوانان و ایجاد وفاق در همه سطوح برای موفقیت این تیم شده بود و از سویی در استان محروم ما باشگاه ورزشی خصوصی وجود ندارد که بخواهد تیم داری و باشگاه داری کند .

 معرفی استان از طریق تیم فوتبال شهرداری یاسوج در آن دوره بی نظیر بود و اکنون شما یک مزیت آنچنانی را بسرعت حذف و قصد دارید دانشگاهی ایجاد نمایید که خروجی آن تربیت نیروهای تحصیل کرده بیکاری خواهد شد که قطعا مورد نیاز خود شما نخواهند بود چرا که اگر نیاز هم داشته باشید هم اکنون در دسترس شما هستند .

اگر قصد شما از راه اندازی دانشگاه هم تحصیل همکاران عزیز فاقد مدرک شهرداری یاسوج است هم به برکت دانشگاه آزاد و سایر دانشگاهها در استان و یاسوج ، فوریت تاسیس دانشگاه نیاز امروز شما نیست .

صادقانه باید پذیرفت تاسیس دانشگاه یک مزیت بزرگ خواهد داشت و آنهم استخدام تعدادی از دوستان و بستگان عزیزان شورای شهر و شهرداری که در این صورت هیچ دلیل و برهان قاطعی برای ممانعت از این تصمیم اقدام ساز نخواهد بود !!

شهردار یاسوج باید بداند نیاز امروز شهر یاسوج رفع مشکلات آبشار این شهر ، احداث سرویس های بهداشتی و رفع مشکلات دیگر شهروندی است تا تربیت نیروی تحصیل کرده برای سالیان دور و انجام وظایف تخصصی دیگران !

این نقد نفی خدمات انجام شده از سوی شهرداری یاسوج نخواهد بود بلکه تاکید بر این نکته است که بنظر می رسد تاسیس دانشگاه فوریت امروز شهرداری مرکز استان نیست .
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
محدوده زیرتل و زمینهای فرمانداری و خ 20متری ان را چرا پروانه نمی دهید تا مردم مخفیانه و دزدی یا با رشوه به همکارنتان ساخت ساز نکنند مگر جزی از این شهر خراب شده نیست تا کی باید صبر کنیم خدا لعنتتان کند به فکر شهر خراب شده باشید دانشگاه پیش کشتان
;كارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
وظيفه شهرداري گرفتن عوارض زياد ازمردم است ؟وظيف شهرداري گرفتن حتي هزينه جمع اوري اشغالها وپسماندها است ؟ وظيفه شهرداري اذيت كردن مردم است ؟ وبه سطوح دراوردن كه مي گويند اگر كسي را ميخواهي جريمه كني پرونده اي دردستش بگذار وگو برو شهرداري دنبال پرونده ؟
ALI.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
انصافا نمي دانم شما در شهرداري چيكار مي كنيد ؟بعد هر كاري ميشه شورا گفته ؟تا يك كاري خوب ميشه ميگي خودم وبدون اجازه شورا بود ؟كمي به فكر مردم بي گناه باشين
نام:
ایمیل:
* نظر: