به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
نقدی بر اظهارات مدیرکل صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد:
خبردنا : امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " نامگذاری شده است .  مثل همیشه نامگذاری دقیق و مدبرانه با توجه به نیاز روز کشور بخصوص تاکید بر اقدام و عمل آن تاکید بر دوری جستن از اقدامات شعاری در این خصوص است .

هرچه رهبر عزیز و معظم انقلاب بر دوری جستن اقدامات شعار گونه در خصوص فرمایشات ایشان تاکید می ورزد اما شاهدیم که برخی مسئولان همچنان بگونه ای شعار گونه صحبت می کنند بخصوص اینکه خیلی تلاش دارند مطالب خود را به نامگذاری سال ربط دهند .

بعنوان نمونه جالب است که به سخنان مدیرکل صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد نگاه انتقادی در این خصوص داشته باشیم :

"مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی از پوشش همه فعالیت‌های صنایع کوچک و خرد استان در سال اقتصاد مقاومتی خبر داد.

یوسف افشارنیا  در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین فرموده‌اند دیگر جای بیان تئوری نیست بلکه هر دستگاه در عمل باید اجرای اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

وی گفت: با تأکیدی که رهبری معظم انقلاب در حکم رئیس سازمان صدا و سیما داشتند اولویت همه برنامه‌های صدا و سیما در سال جاری برنامه‌هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آماده انعکاس فعالیت‌های استان در راستای عملیاتی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی در بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم.

وی اولویت پوشش و پخش برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را با واحدهای تولیدی خرد و صنایع کوچک ذکر کرد و گفت: در استان آماده انعکاس هرگونه فعالیت این واحدها و صنایع خرد و کوچک از شبکه‌های مختلف هستیم.

افشارنیا با تأکید بر اینکه دیگر وقت پرداختن به محتوی و تئوری نیست، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری بعد از واژه اقتصاد مقاومتی بر روی موضوع اقدام و عمل تأکید دارند نشان دهنده لزوم پرداختن به حوزه عمل و اجراست."


ذکر چند نکته در این مورد ضروری بنظر می رسد :

1- مدیرکل ارزشمند صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد بفرمایند اگر مثلا امسال سال اقتصاد مقاومتی نبود آیا بفرموده ایشان صدا و سیما آماده انعکاس فعالیت های استان نبود ؟!

2- جناب افشار نیا مستحضر هستند که وظیفه رسانه ها و رسانه ملی انعکاس فعالیت های جامعه است و حوزه عمل ایشان نیز انعکاس فعالیت های استان کهگیلویه و بویراحمد . حال چه امسال سال اقتصاد مقاومتی باشد و چه سال همدلی و .....

3- اگر امسال سال اقتصاد مقاومتی نبود آیا ایشان  " آماده انعکاس هرگونه فعالیت این واحدها و صنایع خرد و کوچک از شبکه‌های مختلف " نبود ؟!

4-  وظیفه ذاتی رسانه و صدا و سیما را فدای نامگذاری امسال و سالهای دیگر نکنید و با این گونه سخن گفتن هم نام امسال لوث می شود هم فرمایش رهبری عزیز در خصوص شعاری سخن گفتن نادیده گرفته می شود .

5- مسئولان عزیز باید بدانند قرار نیست هر جمله ای را که بیان می کنند حتما اول و آخرش " اقتصاد مقاومتی " هم باشد چرا که این کار بی ارزش کردن چنین ایده ای را سبب خواهد شد .

6- جناب افشار نیا به درستی فرموده اند " دیگر وقت پرداختن به محتوی و تئوری نیست، ، وقتی مقام معظم رهبری بعد از واژه اقتصاد مقاومتی بر روی موضوع اقدام و عمل تأکید دارند نشان دهنده لزوم پرداختن به حوزه عمل و اجراست " که امیدواریم شخص محترم مدیرکل صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد شخصا به این فرمایش خودشان عمل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: