به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
خبردنا : مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت ابقای اسد در قدرت یک واقعیت است

 ولی نصر در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لااستامپا گفت: حضور اسد در قدرت یک واقعیت است. چه کسی به جز اسد می‌تواند ضامن نظم در سوریه باشد؟ وی افزود: حضور اسد در قدرت، یک واقعیت است و پوتین در حمایت از این واقعیت، نه فقط استدلال‌های نظامی بلکه استدلال‌های سیاسی به واشنگتن ارائه می‌کند.
 
تا زمانی که ترامپ کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا آغاز کند، موضوع شرق حلب پایان خواهد یافت.
 
وی گفت: ترکیه هم مجبور است با روسیه روبرو شود. پوتین به صراحت به اردوغان گفته که باید بین کردها و ساقط کردن اسد، یکی را انتخاب کند. فکر می‌کنم که اردوغان در این انتخاب تردیدی نداشته باشد و هدف او، متوقف کردن پروژه اکراد است.
 
بنابراین رویای برخورداری از یک کشور، که اکراد برای دستیابی به آن با داعش مبارزه می‌کنند، به احتمال فراوان یک رویا باقی خواهد ماند.
 
البته اردوغان با توجه به آنچه در سال‌های گذشته علیه اسد انجام داده، کماکان به داد و بیداد علیه او ادامه می‌دهد بدون اینکه عملاً هیچ اقدامی انجام دهد. همانطور که برای جلوگیری از سقوط حلب هیچ کاری نکرد.
 
نصر گفت: اکنون موازنه قدرت در خاورمیانه تغییر کرده است. فعلاً کفه ترازو به نفع حامیان اسد سنگینی می‌کند.
 
فکر نمی‌کنم که ترامپ حضور نظامی آمریکا را در منطقه افزایش بدهد. از اعراب نیز هیچ کاری برنمی‌آید چون ضعیف هستند. اسد در قدرت باقی خواهد ماند.
 
وی با اشاره به محور نظامی بین تهران و مسکو افزود: ایران و روسیه در سوریه هم جناح هستند و هماهنگی نظامی بین مسکو و تهران به مراتب مستقیم‌تر و راحت‌تر از هماهنگی نظامی بین روسیه و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا است. آمریکا و اروپا بالاخره باید تصمیم بگیرند که مسکو یا تهران تهدید بزرگتری به شمار می‌آید. آمریکا تاکنون تهران را در چارچوب دیگری نگه داشته بود، اما وضعیت در حال تغییر است. 


نام:
ایمیل:
* نظر: