به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
وی تاکید کرد:قوای سه گانه باید با ارائه راهکار و برنامه های خود حرکت شتابان به سمت تحقق شعار سال را تبیین و به روشنی به سمع و نظر مردم برسانند.
خبردنا :  ائمه جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در این هفته به موضوعات مختلفی از جمله شعار سال رهبر انقلاب، انتخابات شورای شهر و روستا، تحریم های جدید سناتورهای امریکایی علیه ایران ، بیکاری در جامعه و سایر موضوعات اشاره کردند.

امام جمعه یاسوج:برخی مدیران برای دربانی هم نباید به آنها مسئولیتی واگذار کرد/اگر تنها قصد نمایان کردن خود دارید کاندید نشوید

حجت الاسلام حسینی درنماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه(س) با بیان اینکه همه شرکت کنندگان نماز جمعه را به تقوای الهی دعوت میکنم، گفت:ا مام علی ع برای پرهیزگاران سه خصلت بیان کرده اند.

وی افزود:اولین خصلت یک فرد پرهیزگاراخلاص در عمل است که هر کاری را بااخلاص برای خدا انجام می دهد.

خطیب نماز جمعه یاسوج به دو ویژگی دیگر افراد پرهیزگار از منظر امام علی ع اشاره واظهار کرد:نداشتن ارزو های  طولانی  و استفاده صحیح از فرصت هااز دیگر ویژگی های خاص پرهیزگاران است.

حسینی با اشاره به اینکه به تعبیر قرآن قلب سلیم یعنی روح و عقل سالم بیان کرد:در قران به سه نوع قلب اشاره شده که یکی از آنها قلب قصاوت شده است.

وی عنوان کرد:قلب قصیح قلبی است که به گناه الوده شده و جایی برای عبادت و پاکی در ان وجود ندارد.

امام جمعه شهر یاسوج افزود:نوع دیگر قلب که به ان اشاره شده قلب بسته و مریض است که مطالب خوب و حق دیگر وارد ان نخواهد شد.

حسینی به آیه ۹ سوره بقره اشاره داشت و گفت:خداوند در قران می‌فرماید که قلب منافقین سالم نیست و زشتی ها و الودگی ها در این قلب وجود دارد.

وی اطهار کرد:نوع سوم قلب که به تعبیر امام صادق ع حرم خداست قلب سلیم است که جای خدا است و برای رضایت خدا می‌تپد.

خطیب نماز جمعه یاسوج گفت:بهترین قلب نزد خداوند قلبی است که محکم به دین خدا  ، پاک و مهربان و لطیف باشد و تنها راه نجات انسان هم همین قلب سلیم است.

حسینی درخطبه دوم به مناسبت های پیش رو اشاره و بیان کرد:۱۰ فروردین ماه اولین روز ماه پربرکت رجب و میلاد امام محمد باقر ع است که این ایام عزیز را به همه مومنان تبریک میگویم.

وی گفت:امام محمد باقر ع پایه گزار دانشگاه و مکتب شیعه امام صادق ع است که راویان بزرگی در این مکتب تربیت و احادیث مهمی را به ما رسانده اند.

حسینی به نامگزاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:اغاز و نامگذاری سال با بارش برکت الهی در کشور ما همزمان بود که این خود عیدی بزرگی به مردم است.

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد:به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی کشور معظم له در چند سال اخیر شعار سال را اقتصاد مقاومتی به همراه عوامل مهمی مثل تولید و اشتغال مطرح می کنند.‌

وی گفت:اگر رهنمودها و راهنمایی های رهبر عظیم الشان ما نبود ما با مشکلات زیادی روبه رو می شدیم که خدا میداند چه بر سر ما می امد.

حسینی با بیان اینکه کشور ایران دارای ظرفیت ها و سایه های زیادی برای تحقق این شعار است افزود:به فرموده مقام معظم رهبری این ظرفیت ها مدیران لایق ، انقلابی و کاردان می خواهد تا آنهارا به فعل بیاورد و برای پیشرفت بکار بگیرد.
 
خطیب جمعه یاسوج عنوان کرد:هر جا مدیر متدین ،توانمند و انقلابی داشتیم کار ها به خوبی پیش رفت و هر جا هم نبود کارها منحرف شد و کسی که در جامعه مسئولیت دارد باید فرمایشات رهبری را آویزه گوش خود کند.

حسینی ادامه داد:ما در کشور مدیران خوب و لایقی داریم که مسئولیت های خود را به خوبی انجام می دهند اما مدیرانی هم هستند که نه تنها برای مدیریت خوب نیستند بلکه برای دربانی هم نباید به آنها مسئولیتی واگذار کرد.

وی گفت:کسی که توان مدیریت ندارد ظلم به مردم است که مدیریت را قبول کند اما توانایی مدیریت کارها را نداشته باشد.

حسینی افزود:شب اول ماه پر برکت رجب شب لیله الرغائب است که آرزو ها برآورده میشود و بعد از شب قدر و شب عرفه این شب است که ارزش بالایی برای براوردن حاجات دارد.

خطیب نماز جمعه یاسوج به انتخابات شوراهای شهر و روستا در ماه آینده خبر داد و گفت:شورا یک اصل مهم است که حتی به پیامبر ص هم تاکید شده که با مردم مشورت کند.

حسینی عنوان کرد:از مردم و کاندید ها میخواهم  و آنها را قسم میدهم که توانایی  خود را بسنجید و اگر میتوانید خوب خدمت کنید وارد میدان و کاندید شوید و اگر تنها قصد نمایان کردن خود دارید کاندید نشوید.

وی در پایان گفت:شوراهای شهر و روستا هم به اندازه نمایندگان مجلس و قوه مقننه در جامعه مهم هستند که نواقصات را خوب می‌فهمند و واسطه مردم و مسئولان هستند که میتوانند نقش مهمی در اداره شهر داشته باشند.

امام جمعه گچساران:تاسف امام جمعه گچساران از برگزاری کنسرت درگچساران/ هر مسئولی که دین دارد قاطعانه بگوید شرکت نمی کنم

امام جمعه گچساران گفت: در این کنسرت هایی که متاسفانه در کشور انجام می شود و با کمال تاسف شهرستان گچساران هم از کنسرت ها بی بهره نیست هر کس راست می گوید و دین دارد قاطعانه بگوید من شرکت نمی کنم.

سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک سال نو گفت:باید توجه داشته باشیم  که برای هدایت نسل جوان به سمت قرآن و عترت چه مقدار هزینه می کنیم تا جوانان ما با سیره و روش زندگی امامان معصوم علیهم السلام آشنایی و ارتباط یابندو مومن کسی است که برای رشد دین و مبانی دینی تلاش کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:سال جدید لازم است انسان خود را زنده کند و انسان عاقل باید برای انسانیت ، معرفت ، عبودیت و بندگی خدا را شاکر باشد و خود را محک بزند و تلاش کنیم در آغاز سال جدید عهد و پیمانی نا گسستنی با خدا ببندیم.

وی گفت: این سال را سال قوم و قبیله ای خدایی قرار دهیم و هر کس ملاک و معیار اخوت را ایمان قرار دهد که اگر در مملکتی اینگونه باشد و عمل شود مشکلات هم برطرف خواهد شد.

حجازی با اشاره به برگزاری برخی کنسرت ها در کشور تصریح کرد:در این کنسرت هایی که متاسفانه در کشور انجام می شود و با کمال تاسف شهرستان گچساران هم از کنسرت ها بی بهره نیست هر کس راست می گوید و دین دارد قاطعانه بگوید من شرکت نمی کنم.بگوید من مسلمان و مومن هستم و دین دارم و دستورات دینی من اجازه نمی دهد،آقایان مسئول وغیر مسئول بخاطر پست و مقامشان نترسند و بگویند دینم اجازه نمی دهد و شرکت نمی کنم.

امام جمعه گچساران  درادامه با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارکرد:شعار سال را مقام معظم رهبری که همیشه دغدغه سفره مردم را داشته و دارند و همیشه نگران وضعیت مردم هستند.رهبری چندین سال بحث اقتصادمقاومتی را مطرح می فرمایند و به حدی رهبری برای نسل جوان بیکار نگرانند که امسال هم با وجودی که  مسئله فرهنگ معضلی بسیاربزرگی در کشور شده و بخشی هم بوسیله کم توجهی مسئولین بوده ،اما آقا امسال را اشاره به فرهنگ نکردند.

حجازی گفت:آقا فرمودند سفره مردم باید نان داشته باشد و گزارش کافی نیست، سفره ،زندگی مردم و جیب مردم را باید دید،فرمودند نسل جوان ما نباید بیکار باشد و در کشور آنچه که  داریم از آن استفاده کنیم و چشم به بیرون کشور نداشته باشیم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:تعجب می کنم به این وضوع که هر روز می بینیم دشمنان هم در عمل و هم در گفتار و رفتار چطور خودشان را نشان می دهند و متاسفانه هنوز هم برخی مسئولین پافشاری در ارتباط با دشمنان را دارند .

وی بیان کرد:مقام معظم رهبری رسما فرمودند انتظار من از مسئولین این است که مسئولین به فکر مردم باشند و مسئولین شعار انتخاباتی ندهید بلکه درد مردم را ببینیدو عمل کنید،رهبری فرمودند مشکلات ما از درون کشور حل می شود.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:رهبری فرمودند خدمات بسیار برجسته و ارزشمندی در نظام جمهوری اسلامی شد که در مقایسه با زمان طاغوت بسیار فاصله دارد و خیلی خدمت شد و بعد فرمودند که ضعف هایی وجود دارد که مربوط به نظام نیست و مربوط به ضعف برخی مدیران است.

حجازی افزود:هر جایی یک مدیریت انقلابی و پر تحرک داشته ایم کار پیش رفته است، روحیه انقلابی، ایمان ، دین ، ترس از خدا که اگر مسئولی اینچنین باشد و از خدا بترسد و در برابر معضلات و مشکلات مردم حیا کند و خجل شود و شهامت و شجاعت داشته باشد و اینطور عمل شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی گفت:کنسرت هایی دارد در این شهرستان برگزار می شود باید دقت کنیم موازین شرعی رعایت شود ، مواظب باشیم و دقت کنیم بتوانیم جواب امام زمان(عج) را بدهیم.

امام جمعه گچساران در پایان  خطبه های امروز نماز جمعه این هفته شهرستان میلاد میمون و خجسته امام محمد باقر علیه السلام در روز 10 فروردین ماه جاری را تبریک و تحنیت گفت.

امام جمعه دهدشت:اقتصاد مقاومتی، تنها راه مقابله با توطئه دشمنان است

امام جمعه دهدشت تنها راه مقابله با توطئه دشمنان این ملت را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هم دولت و هم ملت باید در این مسیر تلاش کنند.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر یکی از ابزار تقرب در گاه خداوند و پاک کردن گناهان زیارت قبور ائمه معصومین خاص زیارت امیرالمومنین است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه پیامبر فرموده است: ای علی خداوند قبر تو و قبر فرزندان تو را قطعه هایی از بهشت قرار داده است افزود: قدمی که پیاده و سواره در مسیر زیارت حضرت علی (ع) برداشته شود خداوند درهای آسمان را بر او گشوده می کند.
 
وی با تبریک سال نو افزود: صله رحم امر واجب الهی است که باید سراغ اقوام و نزدیکان خود برویم اما باید از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنیم.
 
امام جمعه دهدشت افزود: مقام معظم رهبری اینکه مدام جریان تولید و اشتغال را بیان می کنند نشان می دهد که ما به خوبی وظیفه خود را انجام نداده ایم.
 
امام جمعه دهدشت ادامه داد: نباید فقط حرف زد، باید به فرامین رهبری گوش کرد و در عمل تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شوند.
 
حسینی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت هست که زیرساخت ها رو آماده کندگفت: مردم هم در بحث تولید وارد شوند و اشتغال در کشور ایجاد کنند.
 
وی افزود: باید اقتصاد رو در خدمت تولید قرار دهیم و مال و سرمایه خود را در این قضیه خرج کنیم تا بتوانیم در کشور اشتغالزایی کنیم.
 
امام جمعه دهدشت تنها راه مقابله با توطئه دشمنان این ملت را  اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هم دولت و هم ملت باید در این مسیر تلاش کنند.

امام جمعه لیکک:کشور به مدیریت کارآمد و انقلابی نیاز دارد

امام جمعه شهر لیکک گفت: مردم عدالت را در توزیع ثروت عمومی می خواهند و تا مدیریت انقلابی و کارآمد در کشور نباشد این مهم محقق نمی شود.

امام جمعه شهر لیکک با تبریک سال نو، به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی مشهد ایشان پرداخت.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر مشارکت عمومی مردم در انتخابات امسال تاکید داشتند.

افروغی افزود: تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات به این دلیل است که نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی است و مشارکت حداکثری مردم تقویت دو قید جمهوریت و اسلامیت نظام را در پی دارد.

وی گفت:مقام معظم با تاکید بر این موضوع که در انتخابات نه دخالت کرده و دخالت خواهند کرد، به تهمت هایی که عده ای به ایشان می زدند پاسخ دادند و فرمودند "اگر کسانی بخواهند در مقابل رأی ملت بایستند و با ایجاد مزاحمت، رأی مردم را بشکنند، دخالت می‌کنم و در مقابل آن‌ها خواهم ایستاد."

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به نامگذاری  شعار سال توسط مقام معظم رهبری  به وضعیت کنونی تولید، اشتغال و مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم در سه حوزه تولید، اشتغال و مسکن مشکل دارند.

افروغی خاطرنشان کرد: کسانی که با تسهیلات بانکی با نرخ بالا کار تولیدی راه اندازی کردند، اکنون با ورود کالاهای مشابه خارجی ورشکست شدند که این امر به اقتصاد برخی از خانواده ها هم فشار آورد.

وی با بیان اینکه کنترل تورم با رکود هنر نیست ، گفت: طبیعی است که با گشایش اقتصادی تورم هم افزایش یابد .

افروغی افزود: مردم عدالت را در توزیع ثروت عمومی می خواهند و تا مدیریت انقلابی و کارآمد در کشور نباشد این مهم محقق نمی شود.

امام جمعه شهر لیکک در بخشی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: مهم ترین گام در انتخابات شوراها انتخابات شایسته است اما با توجه به قوم گرایی، پیشنهاد کردم که جناح ها کاندیدای شایسته خود را معرفی کنند.

افروغی افزود: آسیب های انتخابات طایفه ای بیشتر از جناحی و آسیب های جناحی بیشتر از انتخاباتی است که افراد شایسته انتخاب شوند و با توجه به شرایط دشوار کنونی پیشنهاد کردم که با معرفی کاندیدای جناحی گام دوم را برداریم.

امام جمعه شهر لیکک در فراز پایانی خطبه های امروز با تاکید بر لزوم حفظ شان و حرمت مسئولان نظام اسلامی در تمامی سطوح، گفت: همه مردم باید حرمت و شان مسئولان را در تمامی جایگاه ها حفظ کنند اما این به معنای انتقاد نکردن نیست.

امام جمعه چرام:مقام معظم رهبری با شعار سال نقشه راه یکسال را نشان دادند/توجه به آمریکا و غرب مشکلات ما را حل نمی کند

امام جمعه چرام گفت:توجه به آمریکا و غرب مشکلات ما را حل نمی کند.تا کنون یکسال پسا برجام است که قرار بود مشکلات ما با برجام حل شود،نرخ بیکاری ما باتوجه به اظهار کارشناسان رسمی با افزایش 1/4درصد به 12/4درصد رسیده است.

 حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام با اشاره به آیات الهی بیان کرد:بی شک هر کاری را که انجام دهیم از روی علم الهی مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

وی افزود:پرسش و بازخواست مخصوص مردم تنها نیست چراکه پیامبران نیز مورد سوار قرار می گیرند.

افشار با طرح سوالی مبنی بر اینکه در قیامت از چه سوال می کنند،گفت:در روایات متعددی رهبری و ولایت از مصادیق نعمت ها شمرده شده اند و علاوه بر این مطلب،قرآن کریم و پذیرش رسولان خداوند از دیگر سوالاتشان است.

افشار در خطبه ی دوم سخنانش با اشاره به شعار سال96 اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 96 را اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامیدند که نقشه ی راه یک سال را مشخص نمودند.

امام جمعه چرام اضافه کرد:یکی از مطالب سخنان مقام معظم رهبری رفع دغدغه ی اشتغال است که اگر بخواهیم اشتغال پایدار درست کنیم،باید جلوی قاچاق سازمان یافته را بگیریم.

وی ادامه داد:تا با این موضوع کارخانه های داخل بتوانند تولیدات خویش را به دست مشتری رسانده و با ورشکستگی جوانان از کار اخراج نشود.

خطیب جمعه چرام با اشاره به اجناس وارد شده از گمرک،گفت:در کشور ما دشمن با همه تلاشی که کرده است،نتوانسته حتی یک جلیقه ی انفجاری وارد کند اما چرا از گمرک کانتینرهای بزرگ جنس قاچاق وارد می شود؟

وی ادامه داد:چون برخی وزرای ما با سرمایه میلیاردی 150شرکت خانوادگی دارند که همین امر باعث چنین مشکلاتی می شود تا اجناس این شرکت ها بوسیله ی قاچاق به راحتی وارد کشور شوند.

افشار بیان کرد:یکی از راه های توجه به شعار سال این است که جلوی فساد های این چنینی گرفته شود و تا تکیه بر توان داخلی نکنیم،باید شاهد بیکاری باشیم.

این مسئول با اشاره به برجام گفت:توجه به آمریکا و غرب مشکلات ما را حل نمی کند.تا کنون یکسال پسا برجام است که قرار بود مشکلات ما با برجام حل شود،نرخ بیکاری ما باتوجه به اظهار کارشناسان رسمی با افزایش 1/4درصد به 12/4درصد رسیده است.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود:بنابراین باید با توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مولد و درون زا و جلوگیری از فساد زمینه پیشرفت و اشتغال جوانان را فراهم آوریم.

امام جمعه لنده:مشکلات مردم تنها با مدیریت انقلابی قابل حل خواهد بود/بیکاری بر دردهای خانواده ها افزوده است

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: یکی از راه حل های اساسی رفع و یا کاهش مشکلات معیشتی مردم مدیریت انقلابی است که امیدواریم مسئولان ما در سال جدید با تکیه بر این مدیریت برای پیشرفت و عمران وآبادانی این کشور به خصوص کاهش مشکلات معیشتی مردم کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده در خطبه های اولین نماز عبادی سیاسی جمعه سال جدید با تبریک این سال و با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: دغدغه مشکلات معیشتی مردم باعث شده است که در چندین سال گذشته یکی از محور های اصلی شعار سال مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی مبنای اصلی این شعار باشد.

وی افزود: یکی از راه حل های اساسی رفع و یا کاهش مشکلات معیشتی مردم مدیریت انقلابی است که امیدواریم مسئولان ما در سال جدید با تکیه بر این مدیریت برای پیشرفت و عمران وآبادانی این کشور به خصوص کاهش مشکلات معیشتی مردم کوتاهی نکنند.

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان تولید داخلی می تواند راهگشای خیلی از مشکلات مردم در شرایط فعلی است.

وی تاکیدکرد: ایران یکی از مهمترین کشورهای در در خصوص منابع عظیم و سرمایه ای است که لازم است از این منابع در جهت تولید و اشتغال پایدار از آنان استفاده کرد.

الهی نیا اظهارکرد: امروز جوانان تحصیل کرده زیادی در سطح کشور بیکارهستند که درد همه خانوارهای ایرانی است که در کنج خانه ها نشسته اند و بر دردهای خانواده ها افزوده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند که بتوانند علاوه بر رفع مسئله معیشت مردم بحث بیکاری را نیز در برنامه های کاری خویش جای دهند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: انتخابات به عنوان یکی از مهمترین مسائل راهبردی نظام است که مردم خود سرنوشت خویش را تعیین می کنند و ادامه آن تنها با انتخابی دقیق و هوشمند میسر خواهد بود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: مردم باید به کسانی در شورای شهر رای دهندکه دارای تخصص، تعهد و باتجربه و کاردان در پیگیری مشکلات شهرباشد.

الهی نیا اظهارکرد: متاسفانه برخی از مردم روستاها بدون داشتن اطلاع کافی از تعیین سرنوشت خود در روز انتخابات به شهر می آیند و رای خود را به صندوق می اندازند که هیچ تاثیری در سرنوشت روستای خود ندارد بلکه مردم باید در روستاها بمانند و به افراد توانمند در روستاها رای دهند که فردا پیگیر مسائل و مشکلات روستاها باشند.

وی گفت: انتخاب افراد توانمند و متخصص در شورای شهر می تواند زمینه عمران، آبادی و آبادانی شهری پویا را به همراه داشته باشد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده با خیرمقدم به مسافران و میهمان نوروزی از تلاش های نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راهور و میراث فرهنگی در ایام نوروز قدردانی کرد.

امام جمعه باشتتحریم جدید سناتورهای امریکایی علیه کشورمان پاره کردن برجام است/مردم ما با خشم ایران اسلامی برجام را آتش می زنند

امام جمعه موقت باشت گفت: شما دارید کم کم برجام را پاره می کنید، ولی ما مثل شما کم کم آتش نمی زنیم بلکه ایرانی عزت دارد و یکدفعه با خشم ایران اسلامی آن را آتش می زنیم.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در نماز  عبادی سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا یعنی دگرگون کردن چشم ها و قلب ها.

وی افزود: شرع مقدس اسلام بعضی از ازدواج ها را ممنوع کرده است که، ازدواج با محارم سببی و نسبی، ازدواج با کفار، عمل ناشایست زنا و لواط و ازدواج با محارم رضایی از آن دسته اند.

امام جمعه موقت باشت با بیان اینکه، ازدواج فامیلی مزایایی دارد؛ تصریح کرد: مهمترین دلایل ازدواج فامیلی و مزیت های آن شناخت دو خانواده نسبت به هم، استحکام فامیل، آسان برگزار شدن ازدواج و طلاق کمتر است.

بلادی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تلخی ها و شرینی های سال 95 اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبری فرمودند سالی که گذشت دارای تلخی ها و خوشی هایی بود که شادکامی های آنعزت و اقتدار ملت، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ها، اجتماع عظیم در روز قدس و امنیت پایدار در طول سال بود.

وی بیان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز از تلخی ها سال گذشته بود.

امام جمعه موقت باشت گفت: با توجه به شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» همه ما مسئولیم تا هر کس به اندازه خودش در تحقق این امر سهمی داشته باشد.

وی به انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برای انتخاب افراد چه برای شوراهای اسلامی شهر و روستا چه برای ریاست جهوری باید دقت شود.

بلادی ادامه داد: سعی کنیم افرادی را انتخاب کنیم که دارای این ویژگی ها یعنی، متدین، انقلابی، ولایت مدار و تخصص داشته باشد، و اینها شرایطی است که یک کاندید باید داشته باشد.

خطیب جمعه امروز باشت به تحولات منطقه ای و جهانی اشاره کرد و افزود: اگر حمله تروریستی به پارلمان انگلیس واقعی باشد که همه ما آن را محکوم می کنیم ولی اگر ساختگی باشد و برای تخریب چهره مسلمانان و وخیم تر کردن اوضاع مسلمانان آن کشور باشد، خداوند اگر شما قابل هدایت باشید شما را هدایت و اگر نیستید شما را نابود کند.

بلادی گفت: جدیداً سناتورهای امریکایی میخواهند تحریم هایی جدیدی علیه ایران وضع کنند و اینگونه بیان کرده اند که این تحریم ها نقص برجام نیستند که در این بین یا برجام دروغ می گوید، یا شما دروغ می گویید و یا هردویتان.

امام جمعه موقت باشت گفت: شما دارید کم کم برجام را پاره می کنید، ولی ما مثل شما کم کم آتش نمی زنیم بلکه ایرانی عزت دارد و یکدفعه با خشم ایران اسلامی آن را آتش می زنیم.

امام جمعه سی سختاقدامات اقتصادی سال گذشته مطلوب نظر رهبر انقلاب نبوده است/قوای سه گانه باید جهادی عمل کنند

امام جمعه سی سخت با بیان اینکه مسوولان باید به نقاط کلیدی در بیانات رهبری توجه داشته باشند تاکید کرد:قوای سه گانه باید با ارائه راهکار و برنامه های خود حرکت شتابان به سمت تحقق شعار سال را تبیین و به روشنی به سمع و نظر مردم برسانند.

حجت الاسلام ناصرمصباح نژاد خطیب جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سی سخت گفت: اگر انسان مرزهای الهی را رعایت کند با تقوا ترین انسانها خواهد بود.وی بیان کرد راه رسیدن به اوج معنویت تقوا است.

امام جمعه سی سخت با اشاره به اصل شفاعت انسانها در قیامت گفت: شفاعت به انبیا و اوصیا و مومنین و ملایکه اختصاص دارد که انسان باید برای دستیابی به آن برخی حداقل ها را رعایت کند. وی بیان کرد:باید در حوزه اعتقادی و بینشی به دستورات الهی التزام داشته باشیم تا مورد شفاعت قرار بگیریم.

خطیب جمعه سی سخت با اشاره به اینکه باور به شفاعت کلاس درس جبرانی است که میتواند موجبات اصلاح انسان را فراهم کند و از نا امیدی انسان جلوگیری می کند گفت:شفاعت محرک انسان به سمت تکاپو است.

امام جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس گفته معصوم (ع) در مال حرام هیچ رشدی وجود ندارد ابراز کرد:برکت در حلال و تقوای الهی است.

خطیب جمعه سی سخت در ادامه ضمن تبریک سال جدید به مئسله شعار سال و پیام نوروزی رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود :در سالی که گذشت همراه با دستاوردها و موفقیتها مشکلاتی داشته ایم که علاج این مشکلات عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

 وی با اشاره به تاکید مجدد رهبر انقلاب درباره نام گذاری شعار سال گفت: بی انصافی نمی کنیم اما در این زمینه غفلتهایی صورت گرفت و علی رغم تاکیدات زیاد رهبر انقلاب در حوزه معیشت مردم اقدامات مطلوب نظر ایشان محقق نشد.

مصباح نژاد با بیان اینکه مسوولان باید به این نقاط کلیدی توجه داشته باشند تاکید کرد:قوای سه گانه باید با ارائه راهکار و برنامه های خود حرکت شتابان به سمت تحقق شعار سال را تبیین و به روشنی به سمع و نظر مردم برسانند.

امام جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات پیش رو اشاره کرد و خاطرنشان کرد:همانگونه که رهبر انقلاب در مقابل تحریف و به حاشیه راندن انتخابات ایستادند در آینده نیز بزرگترین مدافع رای مردم خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: