به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
روستانشینان گریوه از توابع شهرستان با کمبود شدید آب شرب روبه‌رو هستند و از مسئولان و متولیان امر خواهان رفع این مشکل اساسی هستند.

به گزارش خبردنا، روستای گریوه با جمعیتی افزون‌بر 20 خانوار در 55 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و از کمبود آب شرب در یک دهه اخیر رنج می‌برند و از مسئولان و متولیان امر گلایه دارند که چرا در یک دهه اخیر این مشکل برطرف نشده است.

آب روستای گریوه از چشمه‌ای در نزدیکی روستا حدود 20 سال پیش تامین شده و دیگر جوابگو نیست و سبب برخی مشکلات برای اهالی روستا شده که انتظار می‌رود مسئولان آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

ابوذر از اهالی روستای گریوه به تسنیم گفت: آب چشمه تامین آب شرب روستای گریوه دیگر جوابگو نیست و 10 سال گذشته پیگیری‌ها برای رفع مشکل نتیجه بخش نبوده در حالی اهالی روستا تنها همین خواسته را از مسئولان دارند.

وی افزود: برای رفع مشکل کم آبی روستای گریوه دو راه وجود دارد یکی اینکه تامین آب شرب از محل روستاهای بهرام بیگی باشد و دیگری اینکه بعد از کارکارشناسی در صورتی بهسازی چشمه روستا جوابگو باشد، این کار را انجام دهند.

ابوذر خاطرنشان کرد: این روستا با جمعیتی افزون‌بر 20 خانوار داری امکانات اولیه شامل برق،گاز و جاده آسفالت بوده و تنها مشکل آن کمبود آب شرب است و ظرفیت قابل توجهی در زمینه دامداری و کشاورزی دارد اگر مشکل کم آبی برطرفشود شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم.

خشنود مدیر آب و فاضلاب شهرستان دنا در این زمینه به تسنیم گفت: در سال‌های اخیر بویژه در سال‌های خشکسالی‌ روستای گریوه در تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو بود و در واقع با تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل بارندگی‌های دو سال اخیر به نوعی مشکل در این روستا نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: با توجه به اینکه روستای گریوه فاقد دهیاری بوده از فرمانداری درخواست تامین اعتبار برای رفع مشکل کم آبی این روستا کرده‌ایم.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز از مسئولان آب و فاضلاب خواستار رفع مشکل آب شرب روستاهای دارای مشکل از جمله گریوه شد و ادامه داد: این زمینه نیز برای هرگونه همکاری آمادگی کامل دارم/تسنیم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
گریوه یه پارچه
نام:
ایمیل:
* نظر: