به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شیوع و همه گیری ویروس کرونا در این استان بسیار نگران کننده است و تیر و مرداد ماه، روزهای کرونایی سختی در انتظار داریم.

به گزارش خبردنا، محمدمهدی بانشی اظهار داشت: چند هفته ای است که استان وارد پیک نخست این بیماری شده است و روز به روز بر تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده می شود.

وی افزود: این روند افزایشی تا حدود ۲ ماه آینده همچنان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت اما مقدار افزایش آن به میزان رعایت ما نسبت به مسائل بهداشتی بستگی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن استان به دستور ستاد ملی کرونا و به تبع آن در این استان اجباری شده است.

بانشی ابراز داشت: مراجعه کنندگان به ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند و چنانچه ماسک نزنند از ارائه خدمات محروم می مانند.

وی تاکید کرد: وضعیت بسیار نگران کننده ای داریم و مردم باید در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش بکوشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این پس باید مردم رعایت کنند و ۹۰ درصد پیشگیری از شیوع این بیماری در استان بستگی به رعایت اصول بهداشتی توسط آن ها است و همه باید احساس وظیفه کنیم .

بانشی افزود: کارمندانی که از ماسک استفاده نکنند بنا به دستور کشوری برای آن ها غیبت محسوب خواهد شد و همچنین در این استان بر اساس دستور استاندار عملکرد وی به تخلفات اداری گزارش خواهد شد.

وی گفت: ماسک عادی سه لایه در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود اما باید در نظر داشت ماسک های ال ۹۵ سوپاپ دار ماسک های خوبی نیستند و بسیار خطرناک هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این ماسک ها مخصوص محافظت از یک فرد بوده و بیمار به راحتی ویروس کرونا را پخش می کند و خطرناک است و از افرادی که این ماسک ها را استفاده می کنند در اماکن مختلف به جد فاصله بگیرید.

تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: