به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح شمیم خدمت در ۷ بقعه متبرکه با هدف جهش تولید و اشتغال خبر داد.

خبردنا: حجت الاسلام سید نورالله جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان اوقاف به منظور فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه " جهش تولید " اجرای طرح شمیم خدمت با محور اشتغالزایی را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه این طرح در سه گام اجرا می‌شود، افزود: مرحله اول که در بحث تولید و اشتغال و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است که برای این کار در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق اطراف آن‌ها بقاع متبرکه، کارخانه، کارگاه، و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه مرحله دوم در زمینه اشتغال زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع است، گفت: در این طرح زمین‌های اطراف امامزادگان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و اشتغالزایی واگذار می‌شود.

جنتی افزود: در مرحله سوم با راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سعی می‌شود در این طرح به خانواده‌های کم بضاعت توجه بیشتری شود، گفت: مشاغل مختلفی از جمله فرش بافی، صنایع دستی و پرورش گیاهان دارویی در قالب طرح " شمیم خدمت " در دستور کار قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: