به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
عیدی به خانواده‌های دلواپس :
۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۹۰ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفتیم که وظیفه دارم از همه آنها تشکر کنم.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان، در عید ولایت عید غدیرخم و با حضور نماینده ولی‌فقیه، فرمانده تیپ ۴۸ فتح، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسوولان استانی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

در این مراسم باشکوه، اسماعیل جمیاری با تبریک این روز مبارک و گرامیداشت روز خبرنگار گفت:   سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از زندانیان وظایف مهم و سنگین از جمله بازپروری مجرمین و باز اجتماعی شدن آنها را دارد و به دنبال این هستیم که با برگزاری کلاس‌های احکام، حرفه‌آموزی و خدمات بهداشتی و درمانی زمینه فراهم کنیم که زندانی از گذشته خودش پشیمان شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی به کمک زندان‌های استان بیایند، گفت: بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد هستند که ناخواسته به زندان آمدند که از خیرین تقاضا داریم که به یاری ستاد دیه و زندانیان بیایند و گذشت کنند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان که دغدغه مسوولان و سازمان زندانیان است، گفت: خانواده زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارد بیاییم حساب آنها را از زندانیان جدا کنیم.

این مسوول ادامه داد: خانواده زندانیان برا معیشت دچار مشکل هستند هر چند کمیته امداد در کنار ما است اما شاید کمیته امداد نتواند نیازهای همه این خانواده‌ها را به تنهایی تامین کند.

جمیاری در خصوص آزادی این تعداد از زندانیان گفت: ۱۵ روز پیش سازمان زندان‌ها با همکاری بنیاد مستغصعفان  مبلغی برای آزادی زندانیان اختصاص داد و مقام معظم رهبری موافق کردند که ۵۰ میلیارد تومان از منابع بنیاد مستضعفان برداشت و صرف آزادی زندانیان شود بنابراین ما لیست زندانیان  مشمول در استان را آماده کردیم.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۹۰ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفتیم که وظیفه دارم از همه آنها تشکر کنم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۰ میلیارد در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی و نقدینگی افراد بود و بنابراین ما در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد توانستیم از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور سه میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان را جذب کنیم تا در این روز عید زمینه آزادی ۱۱۰نفر فراهم شود و کاری کم‌نظیر و بی‌نظیر را در کشور و استان رقم بزنیم

وی گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح زندان‌های استان علی‌رغم شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تا این لحظه یک مورد ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان گزارش نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: