به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
در برهه کنونی همه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی وی انتطار برخورد با مسببین استخدام‌های مساله‌دار در این استان را دارند.

خبردنا: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر موجب تا حدود زیادی بدنام شدن استان کهگیلویه و بویراحمد شد موضوع استخدام‌ها و بکارگیری‌های خارج از قاعده و قانون در استان بود.

این بکارگیری و استخدام‌‌ها از دید دستگاه قضایی پنهان نماند و خوشبختانه اقدامات بسیار خوب توسط دستگاه قضایی جهت بازدارندگی از چنین مفسده‌هایی در استان برای مدیران متخلف صادر شد تا درس عبرتی باشد.

ریشه چنین اقداماتی در استان تا حدود زیادی برای مردم و به خصوص خواص و نخبگان معلوم است.

اما در دوره کنونی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی وی نشان داده‌اند که اهل برخورد با هرگونه فساد در استان هستند و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نشان دادند که اگر حرف می‌زنند عمل هم می‌کنند.

در انتخابات دوم اسفندماه سال گذشته همگان به خوبی مشاهده کردند که هشدارهای استاندار و معاون سیاسی به قانون گریزان جدی بود و در بقیه موارد نیز نشان داده‌ند که در برخورد با قانون شکنان از افراد و نام‌ها واهمه‌ای ندارد.

اما در این بین ممکن است بقایایی از گذشته درون سیستم اداری وجود داشته باشد که هشدارهای استاندار و معاون سیاسی را جدی نگرفته و زیر پوستی دست به اقداماتی خارج از میل و اراده مسئولان ارشد استان بزنند.

هر چند ممکن است که از گذشته استخدام‌های سیاسی و فامیلی و طایفه ای در استان صورت گرفته باشد که اکنون مردم و قشر محروم و مستضعف جامعه انتظار برخورد دارند و استاندار و معاون سیاسی در حد توان و تا آن جا که قانون اجازه می‌دهد برخورد کنند.

ما نیز شنیده‌ام که فرزند فلان مدیرکل اسبق و یا دوستان و اقربای فلان معاون و یا فرزندان و دوستان فلان فرد سیاسی که در سال‌های اخیر به عنوان پدر خوانده جریان سیاسی حاکم در یکی از شهرستان‌های استان پی‌گیر مسائل شخصی خود و دوستانش بوده در جاهای مختلف به کار گمارده شده‌اند که در صورت صحت این موضوع از استاندار و معاون سیاسی مثل همیشه انتظار برخورد با مسببان می‌رود.

همین چند روز پیش بود که معاون سیاسی استاندار هشدار دوباره‌ای به قانون شکنان داد و گفت: خط قرمز من و استاندار در این استان بیت‌المال و فساد اداری است.

حال با توجه به برخی نگرانی‌ها که در استان وجود دارد قطعا دستگاه قضایی و سازمان بازرسی مثل همیشه و با قدرت ورود پیدا خواهند کرد و استاندار و معاون سیاسی قبل از دستگاه‌های نظارتی برای کم کردن هزینه‌ها اگر تخلفی صورت گرفته پس از برخورد مقتضی موارد را شفاف به مردم و معترضین اعلام خواهند کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
واقعا باید حکم افرادی که افراد مسئله دار و بازنشسته را بکار می گیرند اول حکم خودشان لغو گردد و سپس حکم فرد جدید
نام:
ایمیل:
* نظر: