به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
موزه یاسوج با زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۸۶ کلنگ‌زنی شد ولی بعد از وعده‌های متعدد مدیران هنوز افتتاح نشده است.

خبردنا: موزه یاسوج در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 700 متر مربع در سال 86 کلنگ زنی شد ولی بعد از وعده‌های متعدد و رنگارنگ مدیران و متولیان امر در دو سال اخیر هنوز افتتاح نشده و اما مردم امیدوار به آخرین وعده مبنی بر افتتاح و بهره برداری در دهه فجر امسال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید استاندار و مدیران استانی از پروژه موزه شهر یاسوج اظهار داشت: این موزه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان در حال احداث است.

مجید صفایی افزود: این پروژه از سال 1390 شروع شده‌ و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی خاطر‌نشان کرد: اعتبارات لازم برای اخذ انشعابات خدماتی به حساب دستگاه‌های خدمت رسان واریز شده است و همچنین شیشه‌های مخصوص ویترین نگهداری آثار خریداری شده و در آینده نزدیک توسط پیمانکار مربوطه نصب خواهد شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این پروژه مهم هم‌اکنون دارای پیشرفت بالای 90 درصد است و فیزیک کار و ساختمان به اتمام رسیده است و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد..

کلانتری بیان کرد: این پروژه می‌تواند در حفظ آثار تاریخی ارزشمند کمک شایانی کند و فرصتی برای معرفی فرهنگ و تاریخ استان و توسعه گردشگری خواهد بود.

کلانتری در پایان هدف اصلی از بازدید میدانی به همراه مدیران استانی این است که موانع شناسایی و تصمیمات لازم در راستای تعامل برای پیشرفت پروژه‌ها اتخاذ شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: