به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
یزدانپناه تشریح کرد:
یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ سال است.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدان پناه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان، افزود: با فوت دو بیمار دیگر، شمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۲ نفر رسید.

وی اظهارکرد: همچنین ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان معین کرونا بستری بوده و دو نفر زیر دستگاه رسپیلکتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۱۰۴ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع تاکنون در استان کهگیلویه شناسایی شد ۱۰ هزار ۹۳۸ نفر بهبود یافته کامل و ۱۶۰۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه بویراحمد، ۵۵۰۰نفر در شهرستان بویراحمد، ۲۴۰۰نفر در شهرستان کهگیلویه، ۲۲۰۰ نفر در شهرستان گچساران و مابیقی در پنج شهرستان دنا، چرام، لنده، بهمئی و باشت بوده اند.

وی در خصوص تعداد فوت ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در سطح شهرستان‌های استان ادامه داد: ۸۸ فوت در شهرستان بویراحمد، ۵۷ فوت در گچساران، ۳۲ فوت در کهگیلویه، ۱۰ فوت در چرام، ۱۰ فوت در دنا، ۸ فوت در باشت، ۳ فوت در بهمئی و ۳ فوت در لنده بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۳۴۴ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۸ کرونای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ سال است.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی کرونا در سطح کشور ۵.۷ است در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۶۱ است، اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹.۵ در هر ۱۰۰هزار نفر بوده در حالی که این میزان در کشور ۴۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۴۴هزار نمونه از بیماران مشکوک و قطعی کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: