به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
استاندار خبرداد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، طرح محله محور با نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی در حال اجرا است، اظهارداشت: این طرح با هفت راهبرد در سراسر استان اجرای آن آغاز شده است.

به گزارش خبردنا،" حسین کلانتری" در یکصد وسومین جلسه استانی مدیریت و مقابله با کرونا از مشارکت پنج هزار نفر در قالب ۷۳۶ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در اجرای این طرح در همه مناطق استان خبرداد.

وی گفت: میانگین تحقق اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا در استان ۹۶ درصد است و مردم عزیز استان و همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا آن چهار درصد دیگر نیز محقق یابد.

کلانتری، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ‌ای، اجرای طرح هدفمند محدودیت‌های هوشمند، تقویت فرایند درمانهای سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را برنامه های در حال اجرا در استان برشمرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل اصلی فوت بیماران اپیدمی ویروس کرونا را مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها اعلام کرد و افزود: در این طرح شناسایی هر چه سریع تر بیماران کرونایی و یا افراد آسیب پذیر و در معرض خطر بسیار مهم است.

کلانتری تاکید کرد: افرادی که علائمی از بیماری کووید-۱۹ را احساس کنند بلافاصله به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی از تثبیت شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: پیک و ضریب شدت بیماری کرونا ثابت مانده و نباید تحت هیچ شرایطی از این مسئله غفلت کرد و تلاش کنیم با انجام پروتکل ها و محدودیت ها این روند آنقدر ادامه یابد تا بتوان زنجیره کرونا را قطع کرد.

استاندار تاکید کرد: آرمستانها، داروخانهها و پاساژها هم باید به خوبی محدودیتهای مقابله ای و مدیریتی کرونا را رعایت کنند.

کلانتری با تشکر از صدا و سیما و رسانههای استان و اینکه ۷۰ درصد مرگ ناشی از اپیدمی کرونا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای هستند، تاکید کرد: بسیار مهم است که خانوادهها از این وضعیت با اطلاع شوند و شرایط لازم را برای مراقبت از این افراد فراهم کنند.

وی با بیان اینکه، شرایط کرونایی سخت، طاقت فرسا و هزینه بردار است و باید سبک زندگی را با این شرایط هماهنگ کرد افزود: مراقبت و بهداشتی فردی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن رعایت شود، دورهمیهای خانوادگی، مراسمات عروسی و ترحیم ممنوع شود.

رئیس ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی مدیران و ادارات گفت: هیچ مدیر دستگاه اجرایی تعطیل نیست و باید در محل کار باشند و کارکنان هم براساس دستوالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت قرمز، زرد و نارنجی و سازمان اداری و استخدامی کشور عمل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: