به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
وی اظهار داشت: امروز نیز جواب ۲۹۰ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که ۲۶ درصد موارد، مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بود.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان به ۴۲۵ خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

به گزارش"خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۱۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار داشت: امروز نیز جواب ۲۹۰ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که ۲۶ درصد موارد، مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به وضعیت نزولی کرونا در استان، ولی نگران ورود به خیز دیگری هستیم. دلایل ورود به خیز جدید در بهمن ماه به قرار ذیل می‌باشد:۱-عادی انگاری مردم، صنوف و ادارات دولتی ۲- کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بسیاری از مردم و صنوف ۳- افزایش تعداد تجمعات و تعدادشرکت کنندگان در تجمعات ۴- افزایش مسافرت‌ها بخصوص به مناطق گرمسیری استان ۵- تقسیم اقلام ضروری مردم در تعداد کمی از مغازه‌ها ۶- پنهانکاری بعضی از افراد مشکوک به بیماری و عدم مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی ۷- عدم استقبال خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با بیماران کرونایی جهت انجام تست رایگان ۸- خروج بعضی از بیماران قرنطینه‌ای از مراکز قرنطینه (خانه شخصی) و آلوده کردن عده‌ای از افراد بی گناه.

دکتر یزدان پناه اظهار داشت: احتمال وارد شدن به خیز کرونا در بهمن ماه بسیار زیاد است که نتیجه آن افزایش مرگ و میر در مقیاس وسیع و طولانی بودن زمان خیز و در نتیجه آثار اجتماعی، اقتصادی، روانی و ... برای مردم استان خواهد بود. با توجه به اینکه در شرایط کنونی واکسن و داروی موثر ضد کرونا وجود ندارد لذا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از هر نوع تجمعی، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان‌های شلوغ، بسته و پر خطر از توصیه‌های همیشگی ما برای مقابله با کووید ۱۹ است.
نام:
ایمیل:
* نظر: