به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان برای ۴۵۵ روستا طرح اشتغال تهیه و تبیین کرده است.

به گزارش "خبردنا" از یاسوج، علی‌شهابی‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به تشریح اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان راهبری توسعه استان است.بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد مسائل توسعه استان شورای برنامه ریزی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دبیر این شورا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه این سازمان مسائل مربوط به توسعه استان در همه حوزه ها را دنبال می‌کند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی تهیه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله سند چشم انتظار ۲۰ ساله توسعه استان، سند آمایش و سایر حوزه‌ها است.

علی شهابی نسب  خاطرنشان کرد: کل بودجه استان در سال ۹۹ تا ۱۲ مردادماه ( سال گذشته) ۹۴۷ میلیارد تومان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ تا دوازدهم مرداد ماه ۲ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که رشدی معادل ۱۵۲ درصد نسبت به اعتبار سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی این میزان رشد بودجه، وجود ۱۷ طرح ویژه ای است که سال گذشته ۲۳۳ میلیارد تومان به آن ها تخصیص یافت اما امسال به آن ها ۳۲۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهابی نسب ابراز داشت: از سوی دیگر اعتبارات استانی از ۱۶۰ به ۱۷۴ میلیارد تومان رسیده و اعتبارات نفت از ۱۰۶ میلیارد تومان به ۱۸۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: اعتبارات ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده خاص ورزش از ۵۴ میلیارد به ۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال ۳۴ میلیارد تومان بودجه برای آبرسانی روستایی پیش بینی شده است در حالی که سال گذشته بودجه ای برای آن مشخص نشده بود.

وی ادامه داد: برای راه های روستایی سال گذشته تنها چهار میلیارد میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما امسال ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهابی نسب تصریح کرد: در طول عمر دولت افزایش این اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اعتبارات جایگاه هجدهم کشوری را به خود اختصاص داده است این درحالی است که استان به لحاظ جمعیت و وسعت یک درصد کشور را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای زلزله سی سخت تخصیص یافت و همچنین در هفته گذشته ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به استان ابلاغ شده است.

شهابی نسب بیان کرد: تاکنون از ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده برای زلزله سی سخت، ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: هم اینک حدود یک هزار و ۴۶۰ پروژه عمرانی در دست اجرا هستند که همگی فعال اند.

شهابی نسب گفت: علاوه بر اعتبارات بودجه امسال (۲ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان) ۳۵۱ میلیارد تومان برای طرح های ملی از جمله دانشگاه یاسوج، سد تنگ سرخ، جاده ملی پاتاوه به دهدشت، باند دوم بابامیدان به گچساران و به بهبهان، بیمارستان نرگسی، سد آبریز، بلاد شاپور، سد چمشیر و … ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اولویت اصلی استان در خصوص توزیع اعتبارات، ۲۰ درصد در زمینه حمل و نقل، ۲۰ درصد منابع آب، ۲۰ درصد به راه ها و ۱۹ درصد به عمران شهری و روستایی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به پروژه بزرگراه ملی پاتاوه به دهدشت گفت: این راه حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد.

شهابی نسب تصریح کرد: حدود هفت هزار میلیارد تومان به قیمت امروز در این راه سرمایه گذاری شده است و بالای ۴۰ درصد پیشرفت آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طول پروژه ۱۳۶ کیلومتر است و می تواند استان را از بن بست خارج کند.

شهابی نسب ادامه داد: چنانچه عزم دولت جزم نمی شد شاید تا سال ها این پروژه ادامه دار بود.

وی با اشاره به پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد، تصریح کرد:  این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود ۲۰ درصد پیشرفت آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

شهابی نسب بیان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در این دولت هم از محل ماده ۵۶ ، ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شد و در لایحه نیز ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته که در مجموع ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مأموریت های این سازمان حوزه منابع انسانی است که دستگاه های اجرایی را به لحاظ عملکردی رصد می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های برتر شناسایی و در جشنواره شهید رجایی معرفی می شوند.

شهابی نسب با اشاره به نرخ بیکاری استان، ابراز داشت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ حدود ۱۶.۵ درصد بوده که هم اینک به ۱۰.۹ درصد رسیده است و نرخ بیکاری استان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: حدود ۲۸۲ میلیارد تومان اسناد خزانه استان بود که تاکنون ۹۹ درصد آن جذب شده و کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های برتر در این زمینه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سند آمایش سرزمینی، تاکید کرد: تهیه سند آمایش سرزمینی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوده است گفت: سند آمایش هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است

شهابی‌نسب در پایان با اشاره به اعتبارات بیماری خاطرنشان کرد: اعتبارات کرونا ملی و برای استان تکلیفی مشخص نشده است اما سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان برای دستگاه‌هایی مانند هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در اختیار استانداری گذاشتیم، ضمن اینکه اعتبارات خرید تجهیز بیمارستانی، لوازم و تجهیزات بهداشتی از طریق وزارت بهداشت در اختیار استان قرارداده شده است

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
آقای شهابی تواین وضعیت اسفبارکرونایی چرادرسازمان شمادورکاری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: