به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان:
معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 238 رمزارز غیرمجاز طی سالجاری در مناطق مختلف این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا،" سیدحسین عادلی نسب " در نشست کارگروه برون سازمانی مبارزه با استخراج کنندگان رمزارز غیرمجاز، با برشمردن خسارات گسترده استفاده غیرمجاز از رمزارزها در کشور، اظهارداشت: ناپایداری شبکه های برق، نوسانات، افزایش نرخ تلفات انرژی، سوختگی وسایل برقی و ناراضی بودن مشترکین از مهمترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز است.

وی میزان انرژی مصرفی از رمزارزهای کشف و ضبط شده در سالجاری استان کهگیلویه و بویراحمد را 885 هزار و 374 کیلووات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: در این استان تنها یک مشترک مجوزدار رمزارز با قرارداد 240 کیلووات در حال فعالیت است.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از روند صعودی استفاده غیرمجاز از رمزارزها، کارگروه ویژه ای با مشارکت نهادهای انتظامی و امنیتی، استانداری، دادگستری و تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

عادلی نسب با تاکید براینکه براساس قانون با دارندگان رمزارزهای غیرمجاز برخورد صورت می گیرد، یادآورشد: جریمه های سنگین مالی و توقیف دستگاه های استخراج رمز ارز در انتظار مُتخلفین است.

وی گفت: متاسفانه بدلیل بارش نزولات آسمانی میزان تولید برق در کشور به شکل نگران کننده ای کاهش یافته و هم اکنون با کسری بیش از 10 هزار مگاواتی مواجه بوده و دستگاه های استخراج رمزارز به این دلیل که در تمام ساعات شبانه روزی باید  برق استفاده  کنند بسترساز رشد سرسام آور مصرف برق خواهند بود.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان مصرف 450 مگاواتی برق در پیک بار تابستان امسال این استان، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف برق که در برخی اوقات از مرز 20 درصد رشد نیز نسبت به سال گذشته در این استان عبور می کند مصرف برق همین دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز است.

عادلی نسب افزود: مدیریت لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بطور شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها جهت جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیرمجاز بوده و از مردم استان نیز می خواهیم درصورت مشاهده این دستگاه ها با تلفن 121 اتفاقات نواحی ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به کسانی که اطلاعات لازم دستگاه های غیرمجاز رمز ارز را در اختیار شرکت های توزیع نیروی برق قراردهند و این دستگاه ها کشف و ضبط شوند تشویق هایی را ارائه می کند، اظهارداشت: دارندگان این دستگاه های غیرمجاز از حیث قانونی مُتخلف و مُجرم محسوب می شوند.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه پیک بار زمستانی امسال برخلاف تمام سال های گذشته بدلیل نامناسب بودن بارش ها در راه است و اکنون نیازمند همراهی مردم و دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان برای کشف و ضبط رمزارزهای غیرمجاز هستیم.

به گزارش خبردنا، در این نشست، اعضاء شرکت کننده به بیان دیدگاه ها و راهکارهای سرعت بخشی برای مبارزه با رمزارزهای غیرمجاز پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: