به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ تن در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری شدند که از این تعداد ۱۱ تن مبتلای قطعی و ۳ تن به دلیل وخامت حال آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

خبردنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با ده روز پایانی دی ماه دو تا سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش " خبردنا " به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دکتر "پرویز یزدان پناه " گفت: متاسفانه به دلیل عادی انگاری‌ها و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی در استان روند مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد سیر صعودی پیدا کرده و در صورت ادامه همین روند شیوه پیک ششم کرونا در استان دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه شرکت گسترده مردم در تجمعات، عزادارای‌ها و عروسی‌ها، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی زنگ شیوع پیک ششم را در کهگیلویه و بویراحمد نواخته است گفت: مردم استان هشدار‌ها جدی بگیرند و با توجه به سرعت انتشار ویروس اُمیکرون و افزایش تعداد مبتلایان تنها راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن و پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از نوع اُمیکرون رعایت ۱۰۰ درصدی دستور العمل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا و تکمیل واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دو هفته قبل دو تا سه برابر افزایش یافته است،گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ تن در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری شدند که از این تعداد ۱۱ تن مبتلای قطعی و ۳ تن به دلیل وخامت حال آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه خوشبختانه در ۴ روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده و شمار قربانیان این بیماری در استان همچنان هزار و ۴۸ تن است گفت: مجموع بهبود یافتگان بیماری کرونا از ابتدا تاکنون ۸۶ هزار و ۵۵۳ تن گزارش شده است.

یزدان پناه گفت: از ۲۸۴ نمونه آزمایش PCR دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی شهر‌های یاسوج و دهدشت ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران ثبت شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: