به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
این مقام مسئول تصریح کرد : ما قبول داریم که به این اداره بدهی داریم اما این بدهی متعلق به ۸ سال پیش بوده و در این شرایط حساس چرا تازه به فکر وصول افتادند و حساب ها را مسدود کردند؟

 خبردنا :  رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه  از مسدود شدن حساب های بانکی این مجموعه علت بدهی به شهرداری دهدشت خبر داد  .

به گزارش " خبردنا "  دکتر " منصورتقوی مفرد " که در در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونای شهرستان  سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: حال حاضر حتی برای خرید نخ بخیه هزینه ای نداریم و مراکز درمانی با کمبود تجهیزات مواجه هستند و باید حتما خرید برای بهمن انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : ما قبول داریم که به این اداره بدهی داریم اما این بدهی متعلق به ۸ سال پیش بوده و در این شرایط حساس چرا تازه به فکر وصول افتادند و حساب ها را مسدود کردند؟

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دز سوم سنین بالای ۱۸سال تزریق شده است گفت: بیش از ۱۰۸ پایگاه تزریق واکسن و ۱۵ مرکز نمونه برداری تست کرونا در شهرستان در حال خدمت رسانی است که از دو هفته اینده واکسیناسیون افراد ۹تا ۱۲ سال اغاز خواهد شد.

 تقوی مفرد با اشاره به وضعیت آبی، ورود اومیکرون و خطر کشندگی آن افزود: ما عملا وارد موج ششم کرونا شدیم و ترس از سویه جدید کرونا وجود دارد و کادر درمان و مردم باید آماده باشند چون اومیکرون ۸۰درصد بدون علامت است و افراد زیادی را درگیر می کند و این همه گیری نسبت به کرونای های قبل احتمال مرگ را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از ۱۵روز که مرگ کرونایی نداشتیم دیروز یک مورد مرگ بیمار کرونایی در سن ۹۰سال داشتیم.

این مسئول اظهار داشت: در سویه جدید از هر یک هزار نفر یک نفر قربانی می‌شود اما چون سرایت‌پذیری بیشتری دارد بسیار خطرناک است.تقوی رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها و مدارس را ضعیف خواند و ادامه داد: از نظر ما ۳۰درصد در مدارس به خاطر فراهم نبودن زیر ساخت‌های بهداشتی وعدم رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی شرایط خوبی ندارند و برای این موضوع باید چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید مجالس ختم، عروسی و دورهمی‌ها کنترل شود و نهادهای متولی از گسترش هرگونه تجمع خودداری کنند، گفت: مردم همه آماده و هوشیار باشند حتما فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

تقوی مفرد با بیان اینکه ستاد بحران در زمان مشکل چه کمکی می توانند انجام دهند افزود: ما همیشه در شرایط بحران از لحاظ امکانات لازم از فضا تا امبولانس و تخت در مقضیقه بودیم و برای همین از مناطق و بخش ها به بیمارستان انتقال می دادیم.

وی هدف از تشکیل این جلسه را تجربه در گذشته دانست و گفت: تصمیم گرفتیم قبل از اینکه به راحتی وارد مـوج ششم شویم با کمک ستاد بحران شهرستان راه های پیشگیرانه را انجام و حداقل به تاخیر بندازیم وهرچه ورود شهرستان به این پیک با تاخیر بیشتری باشد کمک بزرگی به مردم می کند

 

نام:
ایمیل:
* نظر: