به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
نقدی بر گریه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیشموک :
آقای استاندار گریه شما چون از صفای وجودتان و بی ریا سرچشمه گرفت مقدس است اما آیا روند کنونی استان بخصوص در تخصیص اعتبارات طرح ها و پروژ ها در بودجه 1401 گریه ندارد ؟ بودجه 1401 را دیده اید ؟ اعتبارت ، پروژه ها ، تخصیص ها و مقایسه با سایر استانها را چطور ؟ چه کسی مقصر است ؟ کدام مدیر کهگیلویه و بویراحمدی از تخصیص اعتبار حوزه فعالیت ماموریتش اطلاع دارد ؟

خبردنا – عادل علیبازی * : استاندار "کهگیلویه و بویراحمد" در بازدیدی از شهر "دیشموک در مقابل دوربین صدا و سیما با دیدن رنجهای بی شمار این منطقه نمی تواند احساسات پاک و بی آلایش خود را کنترل و با اشک و سوز مصاحبه داده و درخواست کمک از همگان می کند و مدیران استانی را به کار جهادی برای رفع مردم این منطقه فرامی خواند .
نگارنده به سبب شناخت شخصیتی که از دکتر "احمد زاده" دارد و سالها در محضر وی تلمذ اخلاقی کرده این گریه و همراهی اخلاقی و صمیمانه با مردم این دیار را هم بی ریا و کاملا از سر روح بزرگ و خالص وی می داند و هم می ستاید اما این اشک و ناله جز همراهی اخلاقی و دلسوزی مقطعی تاثیری در توسعه این منطقه نخواهد داشت مگر اینکه با تدابیر مدیریتی همراه شود که ضمن احترام به شخصیت حقیقی دکتر احمد زاده باید گفت در مدت اخیر این تدبیر از سوی مدیران استانی کمتر دیده شده است !
استاندار متواضع کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حضور در مناصب مدیریتی کلان در کشور انتظار می رفت از فرزندان استان در پایتخت بیشتر بهره مشورتی ببرد و حداقل نشست هایی را برای استمداد از آنها در راستای توسعه زادگاهشان برگزار نماید اما تاکنون چنین ایده ای در دوران احمدزاده عملی نشده است که می طلبد بسرعت اجرایی گردد .
فرزندان استان در مناصب مدیریتی مختلف و بعضا مهمی در وزارتخانه های دولت حضور دارند و البته که دل آنها برای توسعه زادگاهشان می تپد اما اینکه چگونه به کمک مجموعه استان بیایند این برنامه ریزی استاندار و مجموعه مشاوران وی را می طلبد که امیدی به مشاوران و تیم فعلی نیست مگر اینکه شخصا وارد میدان شود .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نیکی به نقش ارتباطات در پایتخت و تاثیر آن در توسعه استان واقف است اما چرا تاکنون دست یاری به سوی فرزندان استان در تهران دراز نکرده امری در نوع خود عجیب است !
دکتر احمد زاده همچنین از نقش مدیران استانی و ارتباطات آنها بخصوص با وزارتخانه ها و سازمانهای ملی در تهران برای کمک به توسعه استان واقف است اما آیا این مدیرانی که منصوب شده اند چنین جایگاه و ارتباطاتی را دارند یا چون مورد حمایت فلان نماینده بوده اند توانایی کمک به توسعه را دارند ؟!
آقای استاندار گریه شما چون از صفای وجودتان و بی ریا سرچشمه گرفت مقدس است اما آیا روند کنونی استان بخصوص در تخصیص اعتبارات طرح ها و پروژ ها در بودجه 1401 گریه ندارد ؟ بودجه 1401 را دیده اید ؟ اعتبارت ، پروژه ها ، تخصیص ها و مقایسه با سایر استانها را چطور ؟ چه کسی مقصر است ؟ کدام مدیر کهگیلویه و بویراحمدی از تخصیص اعتبار حوزه فعالیت ماموریتش اطلاع دارد ؟
کدامیک برای بهره مندی هرچه بیشتر از خوان بودجه کشور در کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی " لابی " کرده اند ؟ اصولا می دانند " لابی " یعنی چه ؟ یا لابی را فقط محدود به گرفتن پست بی ارزش مدیریتی می دانند که نتیجه مدیریت افرادی همانند آنها با همان ظرفیت مدیریتی و شاید بهتر از آنها وضعیت امروز دیشموک و دیشموک ها است !
آقای استاندار ، گریه و اشک شما بر دیشموک مقدس و قابل احترام اما اگر قرار بر گریه و شیون باشد وضعیت روستاهای اطراف چرام ، بهمئی ، دهدشت ، سوق ، لنده ، لوداب ، مارگون و همه جای استان دست کمی از وضعیت بحرانی دیشموک ندارد .

قطعا اشک شما و ما برای شیون بر این مرثیه ها تمام خواهد شد اما شما می توانید این نوار نالایقی مدیران تحمیلی و ناکارآمد را قطع کنید اگر اراده کنید و بخواهید شجاعانه هزینه دهید .
شما می توانید اگر بخواهید چون شما منصوب شخص رئیس جمهور هستید و از مدیران آیت الله رئیسی در قوه قضائیه بودید و مورد وثوق و اعتماد ایشان.
شما می توانید چون شما به کسی بدهی اخلاقی و سیاسی ندارید . چون شما اسپانسر های میلیاردی برای انتصاب نداشتید و ندارید . چون شما در سلامت سرآمد هستید . چون شما تجربه مدیریت های کلان ملی دارید و البته افق نگاه شما با افق نگاه افرادی که چنین تجربه های را ندارند کاملا متفاوت و مترقی تر است .
شما می توانید بشرطی که وارد بازی های کثیف سیاسی منطقه ای – استانی نشوید . از ظرفیت همه افراد و گروهها در استان و خارج از استان برای توسعه استان و رفع فقر بهره ببرید .
شما می توانید بشرطی که مدیریت ها را کیک تولد نمایندگان فرض نکنید که هر کسی سهم خودش را بردارد .
شما می توانید بشرطی کانال های ارتباطی دریافت و بردن بودجه به استان را بیش از گذشته فعال نمایید و قطعا می دانید پروژه های عمرانی با دعا و شیون پیش نمی رود . بودجه می خواهند و بودجه گرفتن در این وانفسای مملکت شیوه های ارتباطی و مدیریتی خاص خود را می طلبد . مدیران شما اینکاره اند ؟! مشاوران و مدیران ستادی شما مسیر بودجه سازی و بودجه ستانی را می دانند ؟! مدیران و مشاوران شما از مسئولیت اجتماعی بانکها و شرکت های بزرگ و اقتصادی برای رفع محرومیت اطلاعی دارند ؟

برنامه ای برای بهره مندی از این پتانسیل ها دارند ؟ از برنامه وزارت کار برای رفع فقر مطلق و دستور ویژه رئیس جمهور اطلاعی دارند ؟ می دانند چگونه می توانند از همین یک دستور رئیس جمهور و از یک وزارت کار با هزاران شرکت تابعه چه بودجه ای در راستای مسئولیت های اجتماعی و رفع فقط مطلق امثال دیشموک بهره ببرند ؟ 
شما امروز بر دیشموکی شیون می کنید که پیش از شما شاید دهها و صدها استاندار و مدیران ستادی و کشوری هم رفته اند ، هم دیده اند ، هم نالیده اند و هم وعده توسعه داده اند اما امروز ماحصل همه آنها در اشک ها و بغض های شما جمع شده است ! می دانید چرا ؟! چون استاندار رهبری باید کند و اجرا را مدیران استانی که بازوان اجرایی شما هستند انجام دهند و ناگفته پیداست که مدیران اجرایی قوی بدون داشتن بودجه کافی ،دانش وافی و جسارت ذاتی هرگز نخواهند توانست توسعه را پیش ببرند آنهم برای مناطقی مانند دیشموک و سیلاب کلوار و سایر مناطق مانند آن که مشق توسعه را باید از منفی بینهایت شروع کنند .
آیا امروز مدیران شما چنین ویژگی هایی را دارند ؟ اگر دارند امید داشته باش که می توانند حتی در همین وضعیت اقتصادی توسعه را نه فقط برای دیشموک که برای همه استان رقم بزنند و به مدیران بعدی بجای " اشک " قطعا " لبخند " هدیه خواهید داد و اگر هم حتی در همین ابتدای کار متوجه شده اید برخی از مدیران فعلی منصوب شده یا مدیران مانده از سابق چنین نیستند و توان آنچنان ندارند در پیشگاه خدا و همان ناله های زنان دیشموکی مسئول خواهید بود که چنین فرصت خدمتی را با انتصاب نالایقان از دست داده و خواهید داد .
نقش مشاوران شما در این میان بسیار مهم است . مشاورانی از جنس توسعه با نگاه علمی نه سیاسی برگزین و توسعه استان را فدای خوش باش سیاسیون قرار نده . مسئولیت اگر با خدمت و دعای خیر مردم همراه نباشد قطعا خسرانی بیش نخواهد بود .  شما به انتهای خط مدیریتی در استان بیندیشید که استاندار بعد شما در بازدید از دیشموک اشک خواهد ریخت یا خرسند خواهد شد ! مردم دعا خواهند کرد یا نگویم نفرین ولی دیگر دعاگو نخواهند بود ! و این آزمون استفاده از فرصتهاست برای ماندگاری نام نیک از شما . 
برای حضرتعالی که از ارادت نگارنده بخود بخوبی آگاه هستید آرزوی موفقیت روزافزون در حل مسائل استان را دارم و در این مسیر هر کمکی هم فرمودید با جان و دل و بی توقع و بدون چشمداشت دریغ نخواهیم کرد.

 

* صاحب امتیاز و مدیر مسئول " خبردنا " 

نام:
ایمیل:
* نظر: