به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
پیش بینی انتخابات کهگیلویه بزرگ :
" محمد موحد " نماینده کارکشته و با سابقه نزدیک به 30 سال تجربه در این عرصه همواره یک پای فینال رقابت در این حوزه انتخابیه بوده است . موحد بخوبی رگ خواب مردم این دیار را می داند که اگر نمی دانست سالیان سال افتخار خادمی مردم آن را نداشت .

خبردنا : نشست های انتخاباتی - محفلی طیف های سیاسی - طایفه ای در  هر سه حوزه انتخابیه " کهگیلویه و بویراحمد " با سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته در حال برگزاری است . 

به گزارش " خبردنا " در حالی که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 1402 زمان نسبتا زیادی باقی مانده است اما در استان همیشه سیاسی - انتخاباتی " کهگیلویه و بویراحمد " این زمان برای فعالان سیاسی ، کاندیداها و طوایف وابسته زمان اندکی است ! 

در هر سه حوزه انتخابیه " بویراحمد ودنا  ، کهگیلویه بزرگ  و گچساران و باشت " کاندیداهای تقریبا ثابت سالهای گذشته همچنان فعال بوده  و یاران و تیم های انتخاباتی آنها بسرعت در حال برنامه ریزی و تشکیل جلسات مستمر با هدف پیروزی در این ماراتن سیاسی هستند . 

حوزه انتخابیه " کهگیلویه بزرگ " بزرگترین حوزه انتخابیه استان " کهگیلویه و بویراحمد " است که به دلایل مختلف سیاسی ، طایفه ای ، منطقه ای و حضور چهره های سیاسی و بافت جمعیتی پیچیده ، انتخابات در آن همواره محل تشدید فعالیت های سیاسی و تنش های منطقه ای خاص بوده است . 

" محمد موحد " نماینده کارکشته و با سابقه نزدیک به 30 سال تجربه در این عرصه همواره یک پای فینال رقابت در این حوزه انتخابیه بوده است . موحد بخوبی رگ خواب  مردم این دیار را می داند که اگر نمی دانست سالیان سال افتخار خادمی مردم آن را نداشت . 

موحد اگر پیروز انتخابات شود یا نشود  به دلیل بالا رفتن سن اش  دیگر نمی تواند در دوره بعد حاضر باشد بنابراین با تمام قوا خواهد آمد تا سیاست را با برد خاتمه بخشد . 

موحد هرچند حامیان تیفوسی بسیار دارد اما مخالفان وی هم کم نیستند بخصوص اگر منسجم باشند . 

موحد هیچگاه محبوب جریان اصلاح طلبی شهرستان های چهارگانه " چرام ، بهمئی ، لنده و کهگیلویه " نبوده و البته نشان داده در این سالها هم تلاشی برای هماهنگی با آنها را از خود نشان نداده است . 

در بخشهایی از جریان اصولگرایی نیز مخالفان جدی دارد . طیف موسوم به راست سنتی سابق و پایداری فعلی هم خیلی دلخوشی از وی ندارد و همواره در رقابت های انتخاباتی بجز معدود دوره هایی مقابل وی بوده اند تا کنار وی ! 

موحد از رقابت با کاندیداهای متعدد اصلاح طلبی و دیگر رقبای اصولگرا و البته روابط گسترده شخصی اش با مردم نهایت استفاده را برده و بهارستان و قبل از بهارستان سالها میزبان وی بوده است . 

به نظر می رسد در این دوره انتخابات موحد کاری سخت در پیش دارد بخصوص اینکه اخبار رسیده از نشست های سیاسی ، محفلی ، منطقه ای و طایفه ای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نشان می دهد طیف اصلاح طلب و اصولگریان مخالف وی بر سر وحدت و ائتلاف به نتایج ملموسی رسیده اند . 

خبری که از برخی محافل سیاسی کهگیلویه بزرگ به گوش می رسد درخواست های متعدد برای " حضور سید " علی محمد بزرگواری " در انتخابات پیش رو است هرچند که فعالیت های سیاسی - انتخاباتی سردار " عدل هاشمی پور " را در این حوزه انتخابیه نباید نادیده گرفت . 

"بزرگواری " با سابقه 2 دوره حضور موفق در مجلس شورای اسلامی از لحاظ سیادت ، پایگاه ممتازی در میان مذهبیون ، سادات و طیف های اصولگرایی  برای خودش دارد و حمایت صریح و بی پرده وی از " تاج گردون " در زمان بررسی اعتبار نامه سبب شده تا طیف اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ که دلبستگی شدیدی به نماینده سابق گچساران و باشت دارند نیز به سمت وی گرایش هایی داشته باشند . 

آنچه از محافل سیاسی اصلاح طلبی در کهگیلویه بزرگ شنیده می شود نگاه مثبت آنها به حضور مجدد بزرگواری است . نگاه مثبتی که برای حضور مجدد سردار هاشمی ندارند و معتقدند که بزرگواری می تواند بهتر از دیگران در مجلس حضور داشته باشد . 

هرچند هنوز تصمیم سیاسی اصلاح طلبان نهایی نشده و تا هفته پایانی انتخابات 1402 با فراز و فرودهایی همراه است اما دیدارهای مختلف فعالان سیاسی اصلاح طلب با بزرگواری و تاکید بر حضور مجدد وی قطعا بر این تصمیم سرنوشت ساز بی تاثیر نخواهد بود . 

 

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
1
1
ترب من ای گپل نی . خودش رو بکشه ۱۵ هزار تا میاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
1
0
اصلاح طلبی و بزرگواری سنخیت شون چیه، نمیدونم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
2
چپ راست کارگزار
همراه بزرگوار
حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
2
حاج آقا بزرگواری شخصیتی با صداقت است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
با این که موحد در تمام انتصابات دخالت دارد و هیچ انتصابی در سطح استان و شهرستان بدون موافقت موحد انجام نمیشه . درحالی که رهبری فرمودندنمایندگان در انتصابات دخالت نکنندجناب موحد به گفته مقام معظم رهبری عمل نکرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: