به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله خرم روزمدیرحوزه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد با حضور حجت الاسلام محمدی محمدحسن کاویانی، معاون امور توسعه منابع انسانی نماینده ولی فقیه در بنیادشهید وامورایثارگران،حجت الاسلام  غفوری معاون مدیرکل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت ،رضا پارسیان مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروزیکشنبه۱۸اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش خبردنا/ حجت الاسلام محمدی محمدحسن کاویانی، معاون امور توسعه منابع انسانی نماینده ولی فقیه در بنیادشهید وامورایثارگران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقوله ایثار و شهادت در این بیانیه نقشی اساسی، راهبردی و اصولی دارد و از محتوای آن می‌توان 3 کلید واژه را به عنوان رئوس سیاست‌ها و دغدغه‌های مهم در عرصه فرهنگ مورد توجه قرار داد که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز می‌تواند با در دستور کار قرار دادن این موارد، در عرصه فرهنگی تحولی بزرگ ایجاد کند که البته این امر نیازمند مشارکت تمامی استان‌ها است.

وی رسیدن به تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری وتحقق گام دوم انقلاب اسلامی را فرهنگ ایثار و شهادت دانست. 

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد افزود: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن اسلامی، پایبندی به اصول، حساسیت به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان، مدیریت‌های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم،  استکبار ستیزی،  افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبرین و توسعه جهت گیری‌های انقلابی و جهادی از جمله این کلیدواژه‌ها و راهبرد‌ها است.

وی با اشاره به راهکار‌های دیگر این بیانیه در راستای ارتقای فرهنگ در جامعه اسلامی گفت: زمینه سازی برای حضور مسئولانه جوانان فرهیخته در عرصه‌های دینی، اخلاق، معنویت و عدالت، توسعه امید و نگاه خوش بینانه به آینده، زمینه سازی جهاد و جهش علمی، ارتقای شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه در برابر تهاجم روز افزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان، توسعه گفتمان و مطالبه عدالت و مبارزه با فساد و جهاد همه جانبه در برابر تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی از جمله راهکار‌های دیگر این بیانیه است که بنیاد می‌تواند در دستور کار قرار دهد.

وی توضیح داد: فرهنگ ایثار و شهادت دامنه ای در زیر ساخت های ارزشی دارد و امروز جوامع بشری به این فرهنگ نیازمند هستند تا از آسیب های مختلف در امان بمانند و در غیر این صورت چیزی به غیر از فروپاشی در انتظارشان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط مستقیم با ارزش های انسانی دارد، افزود: حوزه فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ارزشمند است و همه مردم و مسئولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
 
کاویانی  گفت: در کشور ما شهدا و ایثارگران، نماد این فرهنگ ارزشمند هستند که در روزهای سختی، از همه چیز خود گذشتند،و زمانی که دشمن با طمع جان، مال و ناموس مردم به کشور حمله کرد آنها به میدان آمدندوامروز وظیفه داریم تا با همه توان در خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران سرافراز باشیم؛ پدران و مادران شهدا که جگر گوشه های شان را فدای اسلام و انقلاب کردند نباید احساس تنهایی و پشیمانی کنند.  
 
وی درباره اهمیت این موضوع اظهار کرد: اینکه هزاران آدم برای هدف مشترک جانشان را فدا کنند حکایت از با ارزش بودن آنچه همه آن ها می خواستند دارد،بنابراین امروز هم باید برای حفظ هدف مقدس آن ها تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم رضا پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبوراحمد ضمن خیر مقدم ،با اشاره به انتصاب حجت الاسلام خرم روز به عنوان مدیر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که  حجت الاسلام شکری شما روحانی عالیقدر را به عنوان نماینده خویش در این نهاد مقدس برگزیده‌اند و به یقین با توجه به سوابق و تجربیات ارزنده حضرتعالی در این حوزه شاهد اقدامات اثربخش در ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و خدمت به جامعه معزز شهدا و ایثارگران  استان خواهیم بود.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از کشور و حفظ آرامش و امنیت مردم جز استان‌های پیشگام در کشور بوده است.
 
وی با بیان اینکه این استان ۱۸۸۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده است، اضافه کرد: تعداد ۶۷ جانباز ۷۰ درصد به بالا، تعداد ۳۱۷ آزاده و به طور کلی ۱۴۸۰ جانباز در استان داریم که این آمار‌ها متغیر و در حال افزایش است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، مردم استان ما مردمی غیور، سلحشور و انقلابی هستند نسبت به جمعیت در دوران دفاع مقدس مقام اول حضور در جبهه‌های جنگ را داشته، گفت: بعد از ۸ سال دفاع مقدس هر جا که نیاز به حضور مردم در کشور احساس می‌شد مردم استان ما به صحنه آمدند و به‌عنوان پشتوانه قوی همواره، همراه نظام بودند.
 
پارسیان نژاد افزود: این نظام مردمی، برای بالنده‌تر شدن نیاز به مردمی دارد که در تولید پیام و محتوا پیشگام باشند و بتوانند از مسئولین نظام جمهوری اسلامی مطالبه‌گری لازم را داشته باشند.

وی گفت: جامعه‌ای که شفاف باشد و امکان پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی را بیشتر فراهم‌کند مسلماً جامعه‌ای موفق‌تر و بالنده‌تر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رقبای بسیار جدی در جبهه مخالف در حال تلاش برای مقابله با ارزش‌ها، آرمان‌ها و اعتقادات این نظام هستند. عنوان کرد: امروز جنگ، نبرد روایت‌هاست و چیزی که ضرورت دارد تا به مردم منتقل شود ارزش‌های دفاع مقدس است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر خودمان روایتگر خوبی از اررش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس نباشیم، دیگران در جبهه مخالف این ارزش مهم را آنگونه که مدنظر خودشان است روایت خواهند کرد.

پارسیان نژاد به مأموریت بنیاد شهید و وظیفه سخت و سنگینی که بر اساس ابعاد و وسعت فعالیت‌هایش یکی از گسترده‌ترین مجموعه کاری را انجام می‌دهد، اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگری تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خرم روزمدیرجدیدحوزه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم تصریح کرد: خداوند را شاکرم که به برکت حکم نماینده ولی فقیه دربنیادشهیدوامورایثارگران کشور مجدداً در افضل نهادها در خدمت افضل انسان‌ها باشم و با خون پاک شهدا، جانبازان و آزادگان عهد می‌بندم که طبق حکم نماینده ولی فقیه  هر چه در توان دارم به بهترین وجه مجری حکم  باشم.
 
وی افزود: امیدوارم مجاهدی امین برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشم،این راه را برای خود راهی پر سعادت می‌دانم، محیط بنیاد شهید و امور ایثارگران باید محیطی همراه با مجاهدت باشد و هرکس هرچه در توان دارد در مسیر خدمت به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت به کار ببندد.

نام:
ایمیل:
* نظر: