به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۴۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
بر اساس اعلام کمیته اربعین حسینی، در صورتیکه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تعداد زائران زیارت اربعین در نظر گرفته شود، ثبت نام قطعی متقاضیان از میان افرادی که پیش ثبت نام کرده‌اند تعیین و اعلام می‌شود.

خبردنا: مدیر سازمان حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نام ۱۳ هزار و ۱۸۱ نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، سید محسن قوامی نژاد، مدیر سازمان حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت نام اولیه ۱۳ هزار و ۱۸۱ نفر نفر در کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: زمان نام نویسی متقاضیان ساعت ۲۴ دیروز به پایان رسید.

او با بیان اینکه در صورت تمدید مهلت ثبت نام از سوی سازمان حج و زیارت، اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: در حال حاضر پیش ثبت نام انجام شده و قطعی نیست، اما با زمان اعلام ثبت نام نهایی، رعایت شیوه نامه‌های تدوین شده بهداشتی و داشتن کارت واکسن با تزریق حداقل ۲ مرحله واکسن الزامی است.

قوامی نژاد داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای زائران را الزامی عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیان شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در صورت لزوم باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: بر اساس اعلام کمیته اربعین حسینی، در صورتیکه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تعداد زائران زیارت اربعین در نظر گرفته شود، ثبت نام قطعی متقاضیان از میان افرادی که پیش ثبت نام کرده‌اند تعیین و اعلام می‌شود.

به گفته مدیر سازمان حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد؛ بر اساس بخشنامه اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت، بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام و دارای مشکل کلیوی، افراد مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، افراد دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی و بیمارانی که کنترل نامطلوب قند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند، از تشرف به عتبات عالیات و زیارت اربعین حسینی منع می‌شوند.

او اضافه کرد: همچنین بیماران مبتلا به سرطان و در حال درمان و دارای وضعیت جسمانی نامطلوب دارند، بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده، افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر هستند، به ویژه بالاخص بیماری‌های تنفسی، گوارشی و پوستی، افرادی که تست کرونا آن‌ها تا ۵ روز اول مثبت باشد و نداشتن علائم حاد و همچنین افرادی که دارای بیماری حاد تب دار هستند تا حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از دارو‌های تب بر، به ویژه بیماری‌های تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد از شرکت آن‌ها در راهپیمایی اربعین حسینی ممانعت خواهند شد.

قوامی نژاد می‌گوید: توصیه می‌کنیم زنان باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دارای فشار خون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می‌کنند، از شرکت در این راهپیمایی عظیم و میلیونی خودداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: