به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
خبردنا: معاون دادستانی تهران برای خانواده دکتر نیک روز پیام تسلیتی صادر کرد.
متن این پیام بدین شرح است:
 
[آنان که]به خدا وامى نیکو داده‏ اند ایشان را [پاداش]دو چندان گردد و اجرى نیکو خواهند داشت (۱۸) «حدید»
خانواده محترم نیکروز
با سلام و احترام.
در واپسین روز‌های گرم تابستان و در گرماگرم گرامیداشت اربعین بزرگ ایثارگران دشت نینوا و آنگاه که سیمرغ طلایی خورشید پر و بالی سخاوتمندانه بر دشت حاصلخیز دیار گشوده و زمین بارور از روزی واسعه آدمیان است، در گوشه‌ای از آسمان شهر غوغایی بود که نشان از جوانمرگی جوانمردی رشید، اهل دانش و فضل داشت که با مرگ خود حیات دوباره و روشنی به دیدگان دیگرانی داد تا یکبار دیگر نشان پر افتخار بذل و فضل بر پیشانی دیارمان خودنمایی کند.
جانبخشی و کردار نیک شما آنچنان شایستگیی دارد که به فرمایش سعدی علیه الرحمه: «گفتن نتوان» و واژگان عاجز از بیان اندوه توأم با سرور از این فقدان و عاقبت بخیری، باشد که ایزد در «بیابانتان» دهد باز.
پیش و بیش از آنکه اندوه خیمه زده بر جان و دلتان را در قالب کلمات قطار کنیم شایسته است دریای دلتان را که مزین به گهر عشق آل عباست ستوده و نیک اندیشیتان را سپاسگزار و قدردان الطاف حضرت پروردگار با این همه شکیبایی باشیم، هر چند میدانم از درون سنگ سرا چه دل به الماس آب دیده بسفته و در اندوه جانکاه عزیز ناکامتان سر در گریبانید.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر ابوالفضل نیکروز بر خود لازم میدانیم بار دیگر به جهت عمل پسندیده شما در اهداء اعضاء آن عزیز سفرکرده و دعوت سایرین به انجام این اقدام شایسته در حوادث مشابه و فرهنگساری آن قدردانی نماییم، ما را نیز در غم خود شریک بدانید.
برای شما و متعلقان شکیبایی و برای روح آن عزیز شادی و رحمت واسعه الهی آرزو دارم.
محمدرضا سیاهپور معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران
بیستم شهریورماه هزار و چهارصد و یک خورشیدی
نام:
ایمیل:
* نظر: