به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
جمالی خبرداد:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با تائید ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان این استان بدلیل شیوع ویروس کرونا و فقر مالی، اظهارداشت: متاسفانه کرونا یکی از اثرات و آسیب هایی که برجای گذاشت این بود که درصدی از دانش آموزن استان ترک تحصیل کردند.

"محمد جمالی " در گفت و گو با خبردنا گفت: " آموزش در دوران کرونا بصورت مجازی بود و خیلی از خانواده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد امکان خرید گوشی همراه یا تبلت را نداشتند و برای شان مقدور نبود که این امکانات را برای فرزندان خود فراهم کنند و به همین دلیل، برخی از دانش آموزان از چرخه آموزش بازماندند."

وی با اظهار تاسف از اینکه درصدی از دانش آموزان این استان بنا به این دلایل از آموزش در مدارس و ادامه تحصیل خود بازمانده اند، خاطرنشان کرد:" کرونا و فقر باعث شد تا تعدادی از دانش آموزان در سطح استان از بحث آموزش دور بمانند."

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش استان چه برنامه ای برای بازگرداندن این دانش آموزان به عرصه تعلیم و تربیت دارد؟ افزود: آموزش و پرورش استان بدنبال این است که این تعداد از دانش آموزن را با همکاری دهیاری ها به چرخه آموزش بازگرداند."

جمالی گفت:" از سویی نیز این آمادگی در آموزش و پرورش وجود دارد، دانش آموزانی که به هر نحوی و بنا به شرایط مالی ترک تحصیل کرده اند را در  مدارس شبانه روزی و در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مُستقر کند."

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص است؟ هم پاسخ داد: بله و در فرصت مناسبی این آمار را خواهیم گفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه تلاش می کنیم این تعداد دانش آموز بنا بهردلیلی که از چرخه آموزش بازمانده اند به چرخه آموزش برگردند، ادامه داد: "تیم جدیدی که در آموزش و پرورش مُستقر شده تلاش می کند این تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل را به حداقل برساند و اکنون مقدمات لازم برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس شبانه روزی فراهم شده است." 

جمالی گفت: "دانش آموزان بازمانده از تحصیل مدارس ابتدایی هم توسط راهبران آموزشی و مدیران مدارس شناسایی و البته مدیران مدارس مُلزم شده اند که زمینه حضور این تعداد دانش آموز را در بازگشت به مدارس فراهم کنند."

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کتاب، لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان بازمانده از تحصیل را برای آنان فراهم می کند، در پاسخ به این سوال که آیا این دانش آموزان شناسایی شده اند؟ هم اظهارداشت: بله، عده ای شناسایی شده اند. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که راه های ارتباطی برای معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل چیست؟ هم خاطرنشان کرد: "با دهیاری های روستاها ارتباط برقرار کرده ایم و یک مکانیسم تشویقی هم گذاشته ایم."

جمالی تاکیدکرد که مدیران مدارس روستایی الزام شده اند که دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و شرایط بازگشت به تحصیل آنان را با همکاری آموزش و پرورش فراهم کنند.

وی گفت: از شهروندان و هم استانی ها هم می خواهیم هرتعداد دانش آموزی را که اطلاع دارند بنا بهر دلیلی ترک تحصیل کرده اند و یا آمادگی حضور در مدرسه را ندارند به آموزش و پرورش اطلاع دهند تا شرایط حضور بازگشت آنان به مدارس را انجام دهیم.

به گزارش خبردنا، بیش از 150 هزار دانش آموز در سه هزار و 27 آموزشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: