به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
معاون آموزش و پرورش استان:
معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که در سال تحصیلی امسال در هیچکدام از مقاطع تحصیلی با کمبود معلم مواجه نخواهند شد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

"محمد جمالی" در پاسخ به این سوال از خبردنا که در شروع سال تحصیلی همواره شاهد کمبود معلم برای برخی از مدارس بویژه مدارس روستایی یا عشایری هستیم، آیا در سال تحصیلی جاری شاهد چنین دغدغه ای خواهیم بود یا خیر؟ اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال تحصیلی جاری شاهد چنین دغدغه و مشکلی در هیچکدام از مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم بود.

وی گفت: پیش بینی های لازم برای حضور مُعلمان و بازگشایی تمامی مدارس شهری، روستایی و عشایری این استان در روز دوم مهرماه امسال اندیشیده شده و مُعلمان تمام این مدارس در این روز در کلاس های درس خود حاضر خواهند شد.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مدارس این استان را سه هزار و 38 مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت نام از دانش آموزان بصورت حضوری و سامانه ای انجام گرفته است.

مُعلمان خاص فقط 12 ساعت در مدارس خاص کار می کنند

جمالی در پاسخ به این سوال که یکی از دغدغه های یگر خانواده ها در ابتدای سال تحصیلی، تدریس معلمان خاص در مدارسی مانند تیزهوشان است، آیا در سال تحصیلی جاری نیز شاهد چنین دغدغه ای خواهیم بود؟ هم ادامه داد: خیر، معلمان خاص فقط 12 ساعت در مدارس خاص مانند مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد تدریس و بقیه ساعت مُوظفی خود را در مدارس عادی شهر یا روستا تدریس خواهند کرد.

وی گفت: هدف ما از تقسیم این ساعات، تحقق عدالت آموزشی است که هرساله، خانواده ها در این ارتباط نگرانی هایی داشتند اما امسال برای اولین بار، تفکیک ساعات کار معلمان خاص در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: