به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
مدیران مدارس ملزم به نصب نرخ نامه تأیید شده توسط سازمان صمت و لیست خیاطان و تولید کنندگان مجاز در آموزشگاه و اطلاع رسانی به اولیا هستند و دانش آموزان به صورت آزاد به هر خیاطی که تمایل داشته باشند می‌توانند مراجعه کنند

 خبردنا :  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس حق اجبار دانش‌آموز برای استفاده از لباس فرم را ندارند.

به گزارش " خبردنا " به نقل از "مهر" ، سید "ولی موسوی "در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه اولیا دانش آموزان در زمینه فرم لباس مدارس، افزود: استفاده از لباس مشابه در مدارس اقدامی ارزشمند و خوب بوده، اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر خانواده‌ها در شرایط کنونی در صورتی که دانش‌آموز فرمی متفاوت با سایر دانش‌آموزان داشته و مورد تأیید مدیر مدرسه باشد، مشکلی وجود ندارد و مدیران مدارس حق اجبار دانش‌آموز برای انتخاب فرم مدرسه را ندارد.

وی ابراز داشت: با توجه به آئین نامه وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل لباس فرم دانش آموزان به مدیران مدارس ابلاغ شده و طبق این دستورالعمل، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سال‌های قبل استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقشی در تعیین قیمت فرم دانش‌آموزی مدارس ندارد، افزود: طبق دستورالعمل وزارتی به جهت عدم هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کرده و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوب شده می‌توانند نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل به شماره ۱۰۷/۱۳۶۵۴۱/۴۲۰۰ مورخه ۱۰/‌۰۳/‌۱۴۰۱‬ اداره کل که ارسالی به کلیه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، گفت: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش آموزی نیستند و دریافت مبلغ هزینه لباس مدارس توسط تولید کننده و بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط کمیته نرخ گذاری مورد تأیید صنعت و معدن و تجارت و به طور مستقیم از اولیا دریافت خواهند شد.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه قیمت لباس فرم توسط هیچ مدیری مشخص نخواهد شد، اظهار داشت: این موضوع توسط کمیته نرخ گذاری سازمان صنعت و معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس ملزم به نصب نرخ نامه تأیید شده توسط سازمان صمت و لیست خیاطان و تولید کنندگان مجاز در آموزشگاه و اطلاع رسانی به اولیا هستند و دانش آموزان به صورت آزاد به هر خیاطی که تمایل داشته باشند می‌توانند مراجعه کنند.

وی افزود: والدین هرگونه شکایتی در خصوص لباس مدارس را می‌توانند به اداره بازرسی و نظارت سازمان صمت به شماره «۱۲۴» سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف خیاطان و اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۳۸ مطرح کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: