به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
وی تاکید کرد: از این ۱۵۷ میلیون متر مکعب ۵۶ متر مکعب آن برای آب شرب شیراز و ۱۰۱ میلیون متر مکعب آن سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

  خبردنا : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: رودخانه بشار از تنگ تیزاب تا خروجی بخش پاتاوه و سادات محمودی و تا لما پیکره رودخانه اصلی است و شاخه هایی هم همچون خرم ناز، گنجگان، مهریان، کبگیان، چشمه میشی و خرسان و غیره به آن اضافه می شود.

به گزارش " خبردنا " به نقل از ایرنا ، " آرش مصلح" افزود: سدی که به نام تنگ سرخ در حال احداث است میزان آبی که در سال از آن عبور می کند ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان ۲۴۰ میلیون متر مکعب آن از استان فارس سرچشمه می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قرار است سدی با حجم ۱۲۵ میلیون متر مکعب در آنجا احداث شود که می تواند ۱۵۷ میلیون متر مکعب در سال تنظیم آب داشته باشد.

وی تاکید کرد: از این ۱۵۷ میلیون متر مکعب ۵۶ متر مکعب آن برای آب شرب شیراز و ۱۰۱ میلیون متر مکعب آن سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مصلح ادامه داد: در صورتی که سهم آب فارس ۷۰ درصد است یعنی فارس ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب به استان می دهد و قراره تنها ۵۶ میلیون متر مکعب به آن آب شرب اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از این ۱۰۱ میلیون متر مکعب ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای آب شرب یاسوج در نظر گرفته شده که با تزریق این منبع آبی دیگر شاهد افت فشار و یا قطعی مکرر آب در این شهر توریستی و گردشگری نخواهیم بود.

مصلح افزود: ۳۳ میلیون متر مکعب برای کشاورزی دشت های بویراحمد و دنا، ۱۳.۳ میلیون متر مکعب آن برای چهار شهرک صنعتی ( کارخانه سیمان مارگون، تیپ ۴۸ فتح، صنایع آینده، آب آینده میدان گازی مختار، ۳۵ میلیون متر مکعب آن برای بهبود محیط زیست است.

وی بیان کرد: برای انتقال آب ۵۶ میلیون متر مکعب شیراز یک دریچه در سد تعبیه شده و از طریق خط انتقال آب مورد نیازشان منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این ۵۶ میلیون متر معکب برای شرایط اضطراری شیراز در نظر گرفته شده است .

مصلح بیان کرد: چنانچه سد تنگ سرخ احداث شود آب شرب بویراحمد برای همیشه پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه هم از لحاظ گردشگری متحول خواهد شد زیرا که هیچ منطقه ای در ایران موقعیت توپوگرافی و توریستی بین شیراز و یاسوج را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲مرکز استان بسیار زیبا بین شان یک جاده زیبا و در این جاده سد بزرگی که پرتگاه و جای خطرناک ندارد.

مصلح بیان کرد: این محل می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود و کنار دریاچه تمام محصولات صنایع دستی، عسل و دیگر موارد در معرض دید گردشگران باشند.

وی ابراز داشت: رایزنی هایی با سازمان میراث فرهنگی استان در حال انجام است تا این منطقه به قطب گردشگری و ورزش های آبی و اسکی روی آب تبدیل و اشتغال ایجاد شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
1
0
کور وابو دوتا تیت اگر ای دروو راست بوهه
نام:
ایمیل:
* نظر: