به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد :
وی با بیان اینکه در استان ۷٠ کتابخانه عمومی ، پنج کتابخانه مشارکتی و ۶۵ کتابخانه نهادی در استان فعال است خاطرنشان کرد : ۳٠ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوده و ۷٠٠ هزار کتاب نیز در مخازن ما موجود است.

خبردنا :  مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته کتاب،  پرداخت.
به گزارش " خبردنا " به نقل از رسانه ها ، "  محسن جبارنژاد "  با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های موجود، در پی ایجاد تحولی در نظام بینشی کتابخوانی در استان هستیم ، گفت : کتابخانه صرفاً مکانی برای نگهداری کتاب نیست؛ بلکه یک مرکز مؤثر در خدمات‌رسانی اجتماعی و فرهنگی است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان با تاکید بر اینکه ما منتظر نمی‌مانیم که اعضاء صرفاً بیایند کتاب مطالعه کنند. بلکه ما خود هم به سمت مردم می‌رویم ، افزود  :  تاکنون دو اردوی جهادی رفته‌ایم که با محوریت مناطق بسیار محروم است در آنجا بحث تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی را داریم.
وی با بیان اینکه در استان ۷٠ کتابخانه عمومی ، پنج کتابخانه مشارکتی و ۶۵ کتابخانه نهادی در استان فعال است خاطرنشان کرد :  ۳٠ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوده و ۷٠٠ هزار کتاب نیز در مخازن ما موجود است.
جبار نژاد از برگزاری ۳۶٠ برنامه طی هفته کتاب در استان خبر داد به دو مشکل اصلی کتابخانه‌های استان گفت: یک از مشکلات، سازه‌های ما هستند؛ دو سازه داریم که تا سال 1390 حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اما از آن زمان تاکنون دیگر پیشرفتی نداشته و در حال فرسودگی هستند.
جبارنژاد یکی دیگر از مشکلات را نبود کتابخانه سیار در استان عنوان کرد و اظهار داشت: کتابخانه سیار ویژه جاهای صعب‌العبور است و ما بر اساس شرایط استان، به دو کتابخانه سیار نیاز داریم.
این مقام مسئول  با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان پایین است، گفت: به نظر من در رقابت با شبکه‌های اجتماعی، نهایتاً کتاب پیروز خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌ها در پایان از خیرین و مردم درخواست کرد که برای پیشبرد فرهنگ کتابخوانی در استان، نذر کتاب را نیز در برنامه‌های خود قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: